Ředitelka sociální sítě X ukázala své nejoblíbenější aplikace. X mezi nimi není
- Ředitelka sítě X nemá aplikaci nainstalovanou na domovské obrazovce
- Yaccarino neví o Muskově plánu zpoplatnit síť X
- Síť X má méně uživatelů než Twitter před Muskovou akvizicí

Linda Yaccarino, generální ředitelka X (dříve Twitter), předvedla svůj iPhone během rozhovoru na konferenci Vox Media’s Code 2023 a odhalila, že aplikace X nebyla na první stránce její domovské obrazovky. To vyvolalo diskuse o preferencích aplikací a budoucnosti X.
Absence ikonky sítě X
Obvykle jsou často používané aplikace umístěné na první stránce domovské obrazovky. Domovská obrazovka Lindy Yaccarino obsahovala aplikace jako Starbucks, Gmail, Signal, iMessage, FaceTime nebo Facebook. Je pozoruhodné, že v tomto výběru chyběla aplikace X.
I když je možné, že Yaccarino umístila aplikaci X na jinou stránku nebo do knihovny aplikací, její absence na primární domovské obrazovce vzbudila pozornost. Kromě tohoto zaujala Yaccarinina volba umístit aplikaci Nastavení na hlavní obrazovku, obvykle vyhrazenou pro často používané aplikace.

Čtěte také: Rozpoutá Meta revoluci? Její umělá inteligence umí napodobit i celebrity
Rozhovor plný kontroverzí
Během rozhovoru Yaccarino zdůraznila, že X je „nová společnost“ postavená na principech svobody projevu. Zmínila, že o všem diskutuje s Elonem Muskem, který společnost získal, ale vypadala překvapeně, když se jí zeptali na přesun X na model založený na předplatném.
Yaccarino byla viditelně rozladěná z faktu, že hodinu před ní vystoupil překvapivý host Yoel Roth, bývalý šéf důvěry a bezpečnosti Twitteru. Byl otevřeným kritikem toho, jakým směrem se Elon Musk na webu vydal. Její odmítavý postoj byl ve středu večer velmi viditelný. Rothova tvrzení o výkonu platformy odepsala jako zastaralá a prohlásila „já pracuji v X, on pracoval na Twitteru.“
Úbytek uživatelů sítě X
Yaccarino řekla, že společnost bude zisková „začátkem roku 2024“ a prohlásila, že X má 540 milionů aktivních uživatelů měsíčně a 225 milionů aktivních uživatelů denně. To by bylo mírně méně než 238 milionů denních uživatelů, které měl Twitter před akvizicí. Navzdory panice kolem prchajících inzerentů se prý většina těch velkých vrací.