Mobilizujeme.cz

Trendy: jak vybrat telefon | Huawei Mate 10 | bezrámečkový telefon | iPhone X | čtečka tváře | Galaxy S8 | Android Oreo aktualizace

Recenze Samsung Galaxy J3 (2017): sebevědomí mu nechybí

|  4 komentáře  |  autor: Tomáš Rajnoch

Letošní modely J5 a J7 jsme již v redakci testovali. Nyní se k nám dostal i nejnižší zástupce této řady, Galaxy J3 (2017). Kromě inovovaného designu nebo kvalitního zpracování disponuje docela sebevědomou cenou. Dokáže ji obhájit, nebo je lepší se porozhlédnout po konkurenci? To se dočtete v dnešní recenzi.

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, parametry, vzhled
» 2. Displej, prostředí, baterie
» 3. Fotoaparát a snímky, zhodnocení

Jihokorejská značka Samsung není jen o top modelech. O úspěchu často rozhodují ty levnější kousky. Po těch se poohlédne poměrně dost lidí. V dnešní době je ale trh doslova zahlcen takovými modely. Proto si musí společnosti dát dosti záležet i právě na této kategorii. Výrobci se často předhánějí, snaží se nabídnout co nejvíce za nejmenší cenu.

V hierarchii Samsungu patří řada J až na spodní hranici. Přesto mají tyto modely něco do sebe. Zaujmou třeba svou funkčností nebo fotoaparátem. Design je také na dobré úrovni. Bohužel však dokáže model J3 (2017) v několika ohledech i zklamat, a to má telefon docela sebevědomou cenu. Díky tomu se nabízí otázka, dokáže v této velké konkurenci obstát?

Samsung Galaxy J3 (2017): specifikace

Konstrukcekombinace kovu a plastu, 143 x 70 x 8,2 mm, 142 g
Displej5″, LCD, 1280 x 720 px, jemnost 294 ppi
Operační systémAndroid 7.0 Nougat + Samsung Experience 8.1
Procesor4 jádrový, 1,4 GHz, Exynos 7570
Paměť2 GB RAM, 16 GB úložiště, microSD karty (až 256 GB)
Fotoaparát13 Mpx, blesk, f/1.9 + přední 5 Mpx, blesk, f/2.2
LTE800, 900, 1800, 2100, 2600 MHz
Technologiedual SIM, Bluetooth 4.2, Wi-Fi, GPS
Baterie2400 mAh
Cena a dostupnost5 000 Kč, léto 2017

Design a zpracování: překvapivě silná stránka

Ačkoliv by mnozí nesouhlasili, v dnešní době se dá pětipalcový smartphone považovat za vcelku kompaktní. A tento kousek takový opravdu je. I když, co se týče rámečků, modelová řada J nenásleduje vlajkovou řadu S. Setkáváme se tedy s osvědčeným designem, který je pro Samsung již několik let typický. Ale i přesto, že se jedná o ten nejslabší model, konstrukčně se řadí mezi skvěle zpracované telefony.

Pokud jsme již nakousli konstrukční zpracování, tak to je zde na poměrně vysoké úrovni. Jasně modelům jako je Galaxy S8 (recenze) nebo Note 8 (recenze) se rovnat nemůže. I tak ale výrobce dokázal plast a kov zkombinovat do výsledku, který nejednoho uživatele potěší. Už dávno tak není pravdou, že Jihokorejci si na zpracování nedávají záležet. Jedinou slabinou může být absence vodě a prachu vzdornosti. Tu zde ale nejspíše nikdo ani nečekal.

Při používání pak rozhodně oceníte to, jak je smartphone navržen. Díky zaobleným hranám totiž krásně padne i do menší ruky. Kvitovat také musím ovládací prvky, jsou přesně tam, kde je chcete mít. Pod displejem je tedy domovské tlačítko. Po stranách je pak šipka zpět a vyvolání multitaskingu. Pozastavím se-li ještě u toho středového tlačítka, zamrzí absence čtečky otisků prstů, konkurence již tuto technologii nasazuje i do levnějších smartphonů, tento ústupek proto zamrzí.

Hrany telefonu obsadilo klasické rozestavení, na pravé straně je tedy zamykací tlačítko. Naproti se pak nachází dvojice pro ovládání hlasitosti. Poněkud netypické je umístění reproduktoru, nenachází se na spodní hraně, ani na zádech či nad displejem. Místo si našel na pravé hraně nad zamykacím tlačítkem a jeho zvuková stránka není nijak oslňující. Pro občasný poslech hudby či sledování nějakého videa však postačí. Spodní hraně vévodí microUSB a 3,5 mm Jack pro připojení sluchátek.

Po přesunutí na záda Galaxy J3 (2017) spatříme fotoaparát a přisvětlovací LED blesk. Povedenou funkci je pak možnost jeho spuštění. Stačí pouze dvakrát po sobě rychle zmáčknout domovské tlačítko a můžete fotit. Pod snímačem je pouze nápis Samsung a upozornění na možnost použití dvou SIM karet, a sice plnohodnotného řešení, tedy i při použití microSD karty.

Jako jeden z největších nedostatků považuji absenci funkce Always-on či nějaké notifikační diody. Při příchozí zprávě či nepřijatém hovoru nemáte od telefonu žádnou odezvu. Musíte telefon probudit, teprve potom zjistíte, jestli se něco děje. Nedostatkem jsou také nepodsvícená senzorová tlačítka. Na jejich umístění si ale rychle zvyknete, nepodsvícení tedy není až tak velký problém.

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, parametry, vzhled
» 2. Displej, prostředí, baterie