Mobilizujeme.cz

Trendy: jak vybrat telefon | nový Android P | placení telefonem | Xiaomi Mi 8 | Android Oreo aktualizace | budoucnost? | malý iPhone

Recenze LG ND8520: stylová dokovací stanice s reproduktory ve tvaru krychle

|  3 komentáře  |  autor: Luboš Srb

LG ND8520 je elegantní dokovací stanice s reproduktory, která se dokáže různými způsoby připojit k různým zařízením a přehrávat hudbu, jak jen jednoduše to jde. Není to ale vše, co tahle blýskavá krychle dokáže.

Vše v jednom a jednoduchost nade vše. Tak tohoto hesla se drželi v LG, když přišli se stylovou dokovací stanicí LG ND8520 ve tvaru krychle. Jednobarevná Rubikova kostka, jak jsme si ji pracovně nazvali, v sobě ukrývá dvojici směrových reproduktorů a subwoofer. Všechno je tedy dohromady umístěné v téhle černé kostce. Dvojice reproduktorů se skrývá ve dvojici matných krychliček, které jsou umístěny v přední části na levém a pravém rohu uprostřed, právě proto, aby se hudba krásně linula do prostoru.

Na přední straně najdeme dotykový displej coby jednu z možností ovládání této stanice. Můžeme pomocí něj například regulovat hlasitost či vybírat si mezi zdroji hudby, a to dokonce pomocí swipe gesta, jaké známe z dnešních smartphonů. Pěkné, i když asi každý stejně bude nejčastěji kostku ovládat bezdrátově. To se dá buď pomocí dodávaného dálkového ovladače, nebo rovnou pomocí připojeného zařízení, ať už PC, smartphonu či tabletu.

Dokovací stanice, jak už samotný název odpovídá, ale přináší i možnost připojit zařízení do doku, a pak už budeme dálkový ovladač pro ovládání například z gauče potřebovat. Stanice LG ND8520 narozdíl od dříve testované audio stanice DA-E650 od konkurenčního Samsungu, ovšem disponuje pouze 30-pinovým konektorem pro připojení iPhonu/iPodu touch/iPadu. Pokud máte nový iPhone, iPod touch či iPad s novým konektorem Lightning, bez redukce zde nepochodíte. Z hlediska funkčnosti to není problém, ale absenci pomyslné jednoduchosti doprovázející produkty a příslušenství Applu, zde nelze nezmínit.

Jak už bylo řečeno, kostka se dá ovládat i s připojeným zařízením. Může jím být jak PC, smartphone, tak třeba i tablet. Připojení je možné přes 3,5 mm konektor Jack či bezdrátově přes Bluetooth. Pro co nejjednoušší ovládání a hlavně podporu všech funkcí kostky si výrobce připravil speciální mobilní aplikaci LG Bluetooth Remote. Můžeme přes ní nejen sdílet hudbu do kostky (to koneckonců jde i jen při běžném připojení přes Bluetooth bez potřeby instalovat nějakou aplikaci), ale i ovládat FM rádio, obsah z připojeného USB zařízení či si nastavit budík na ráno.

Mobilní aplikace je pěkná, dobře ovladatelná, přehledná, ale není dokonalá. Pokud jste hudební fanoušek a máte u sebe alba, která rádi posloucháte ve stejném pořadí, ve kterém jsou na patřičném albu, aplikace vám všechny suvereně seřadí podle abecedy. Jedinou možností je předem si vytvořit svůj vlastní playlist s danými alby, které chcete poslouchat v tom originálním pořadí. Dalším omezením je funkčnost Bluetooth běžně až na 10 metrů, na delší vzdálenost, a v případě zdí i menší, si tak na dálku hudbu nepřepnete.

Co je v případě bezdrátového připojení se zařízením poměrně bolestivé, je zpoždění zvuku za obrazem videa. Pokud chcete LG ND8520 používat jako reproduktory vašeho multimediálního koutku a připojíte si například PC přes Bluetooth ke kostce a zároveň ještě PC k televizi přes například HDMI, zvuk na kostce bude opožděný za obrazem. Možností je pořídit si 3,5 mm audio kabel a propojit PC s kostkou rovnou přes něj, nikoliv bezdrátově.

Co se týče samotného hudebního výstupu, který bude zájemce asi velmi zajímat, není to bohužel žádná sláva. Pokud si pustíte obyčejnou hudbu z rádia, asi se nebudete zlobit, ale v případě reprodukce rockové hudby s basami či hudby vysokými výškami, je slyšet zkreslení. Dvojice malých reproduktorů v poměrně velké kostce, navíc umístěných poměrně blízko sobě, že nevytvoří tak dokonalý zvukový 3D efekt, nepatří mezi etalon reproduktorů současnosti. Kvalita a výkon se tak podřídili celkově zdařilému designu.

LG si za dokovací stanici ND8520 říká o částku 7 500 Kč. Za ni dostanete velmi pěknou jednobarevnou Rubikovu kostku, nad kterou jistě nebudete kroutit hlavou, jak ji složit. Naopak, kostka je na ovládání více než jednoduchá a má hodně možností připojení, nejen se zařízeními od Applu, ale i s populárním Androidem a PC. Škoda jen horší kvality reprodukce, pokud jste hudební labužník, a také některých nedotažeností. Může ale dobře zapadnout do některých moderních domácností a stát se hezkým doplňkem.

LG ND8520 lze pořídit v . e-shopech za cenu od .
(Zdroj: Heureka.cz)
Porovnat ceny >>