Mobilizujeme.cz

Trendy: jak vybrat telefon | nový Android P | placení telefonem | Xiaomi Mi 8 | Android Oreo aktualizace | budoucnost? | malý iPhone

Recenze Huawei Ascend G600: krok bokem, kupředu nikoliv

|  50 komentářů  |  autor: David Šantora

Ascend G600 bychom mohli nazvat nástupcem Ascend G300. Je dražší, je větší, je rychlejší, je sebevědomější. V dnešní recenzi se dozvíte, jak se Huawei podařilo zaútočit na další část trhu. Vítejte ve střední třídě.

Kapitoly článku:

» Úvod, technické parametry, první dojmy (video)
» Design a konstrukce, baterie a výdrž
» Displej a ovládání, prostředí, telefonování a zprávy
» Hudební a video přehrávač, GPS navigace, fotoaparát
» Organizační a datové funkce, výkon, zhodnocení

Hudební a videopřehrávač: Nic světoborného

Hudební přehrávače naleznete v G600 rovnou dva. Přehrávač jménem Hudba+, což je přehrávač přímo od Huawei, a Hudba Play, tedy originální přehrávač pro Android přímo od Googlu. Hudba+ působí méně přehledným dojmem, jednotlivé listy s interprety, alby apod., musíte totiž přepínat v úzké liště nahoře a přehrávač nereaguje na pohyb do stran. Graficky se naopak jedná o povedený kousek, při přehrávání vidíte obal alba, za ním se místo ekvalizéru rozsvěcují a zhasínají “LED diody”. Přehrávač to hezky oživuje.

Zvukový výstup nepatří k nejhlasitějším, na druhou stranu, přednes je čistý, basy patří spíše k slabším. Celkově se jedná o relativně vyvážený zvuk. Přehrávač ale stejně, jako v případě Alcatel One Touch 810, v rámci výběru alba seřadí všechny skladby abecedně! Proč? Proč výrobce uživateli řadí písně jinak, než jsou na albu? Při použití Hudby Play jsem se sice dočkal méně jásavého přehrávače, který působí více usedle, na druhou stranu, umožňuje pohyb prstem do stran mezi alby, umělci, stylem hudby apod. Ovládání je tedy více intuitivní. Ale hlavně. Skladby nechá tak, jak jsou dané na albu. Nemíchá je (pokud ho o to nepožádáte) a vše je seřazené tak, jak má být.

Videopřehrávač je pouze integrovaný v galerii, nečekejte od něj tedy žádné výkony. Obyčejný AVI soubor přehraje, na MKV je ale již krátký. Po instalaci MX Playeru z Google Play je ale G600 schopný přehrávat i videa v HD rozlišení. Hodně ale bude záležet na datovém toku. Objemnější videa se již trhají. S Oceanic Life v 1080p s 40Mbps si G600 již neporadil. I když bylo video uložené na rychlé kartě, obraz byl trhaný, zvuk vynechával a každou chvíli docházelo k výpadkům. Pro běžné přehrávání je ale G600 vhodný.

Přístroj samozřejmě obsahuje též GPS čip, který rovnou po zakoupení dokáže spolupracovat s Google mapami. Offline předinstalovanou navigaci zde tedy nečekejte. Citlivost na signál je velmi dobrá, neměl jsem problém ani při jízdě ve středu města, s vysokými budovami podél silnice. Navíc, mám vůz s atermickým sklem, takže každá navigace u mě má podstatně stížené podmínky. I s tímto se ale G600 popral bez problémů.

Fotoaparát a video: Upřímně? Velké zklamání.

Samotný fotoaparát nepůsobí u Ascend G600, papírově, vůbec špatně. Vše má ale dvě strany mince a výrobce se zde bohužel nevyhnul zcela zásadním problémům. Ale postupně. Samotná aplikace působí přehledně a v základním nastavení umožňuje volit možnost snímání mezi klasickým, nebo třeba HDR, aplikovat různé barevné filtry, či vyvážit bílou barvu, která ne vždy funguje korektně. V pokročilém nastavení lze volit scénické režimy, od automatiky, přes portrét, akci, divadlo, noční scenérie apod. Lze zde nastavovat časovač, mřížku v náhledu, značku GPS v EXIF informacích apod. Jenže, k čemu vám tohle všechno je, když to výrobce zazdí nesmysly.

Předně, fotoaparát VŽDY!, tedy i při vypnutém zvuku, při ostření vydá dva velmi hlasité a velmi nepříjemné zvuky. Klasickému dvojitému a hlasitému pípnutí, že má zaostřeno, totiž předchází zcela nesmyslný a velmi obtěžující zvuk ostření. Ano, čtete správně. Mobilní telefon si zvukově hraje na to, že mechanicky posouvá v optice jednotlivé členy a hlavně, že to je slyšet. A to velmi, velmi hodně slyšet. K čemu vám je potom scénický mód “divadlo”, když v momentě, kdy v divadle zkusíte vytvořit fotografii, vyrušíte minimálně několik řad okolo sebe? Nikdy by mě třeba nenapadlo vyfotit tímto telefonem spící dítě. Nerad bych ho vzbudil šokem ze zvuku fotoaparátu Ascend G600. Navíc, k výše jmenovaným dvěma zvukům si přidejte ještě hlasité “cvaknutí” mechanické závěrky (která v mobilu samozřejmě není) a dílo je dokonáno. Můj Olympus PEN, který mechanickou závěrku má, přitom dělá daleko menší rámus.

Fotit tedy s G600 někde na ulici, budiž. Fotit s ním v uzavřené společnosti, nepříjemné. Fotit s ním v místech, kde má být ticho, nemyslitelné. Kvalita fotografií je též velmi rozporuplná. Mobil má hezkou drobnokresbu, hlavně při focení objektů zblízka. U objektů více vzdálené od objektivu tato schopnost dost klesá. Noční snímky jsou plné šumu, ostré hrany objektů nesou stopy po softwarovém vyhlazení snímku a mají rozpadlou kresbu. Pro vytvoření pomalých momentek je ale dostačující. Proč pomalých? Pokud prstem „tapnete“ na displej, abyste si vybrali místo kam má přístroj zaostřit, čekejte časovou prodlevu zhruba 1 – 2 vteřiny. Poté, pokud stisknete spoušť, časové prodlení se ve stejné délce opakuje. Pokud pouze stisknete spoušť bez vybrání bodu zaostření, fotoaparát zvládne většinou vše maximálně do 3 vteřin. Výsledek? Pro focení malých dětí, domácích mazlíčků, sportů, rychlých záběrů, či akcí “dělej, vyfoť to…” je G600 mobil zcela nevhodný.

Co se týká videa, připravil mi G600 menší šok. Při pokusu kouknout do nastavení rozlišení, jsem viděl dvě položky: “VGA (640×840)” a MMS (176×144)”. Nejdříve jsem si říkal, že se jedná o nastavení přední kamerky pro videohovory, ale realita byla krapet jinde. G600 sice umí u přední kamerky používat tyto dvě rozlišení, ale u zadní je používá taktéž. Žádné jiné zde navíc ale nehledejte. Ascend G600 tedy natáčí video maximálně v rozlišení 480p. A aby toho nebylo málo, světelné zdroje velmi přepaluje, a pokud se k nějakému světlu přiblížíte více, mobil většinou přepne do jakéhosi růžového režimu, a k normálním barvám se již nevrátí. Při natáčení máte možnost si přisvítit pomocí diody, ve videu vám toto ale bude platné pouze u objektů maximálně metr od vás. Dále dioda, v rámci videa, nepomůže.

Nastavení se u videa zmenšilo na pouhé nastavení bílé a na značku GPS u jednotlivých záběrů. Toť vše. Suma sumárum, u G600 najdete fotoaparát, který má dobrou kresbu u objektů zblízka, obstojně fotí zbytek, patlá vše co je daleko, dělá rámus jak parta nevychovaných dětí, je velmi pomalý a HD video je pro něj neznámý pojem s tím, že se vám sem tam pokusí nasadit růžové brýle. Doslova. Za mě veliké zklamání, u přístroje za bezmála osm tisíc korun.

Zkušební fotografie pořízené telefonem Huawei Ascend G600

Kapitoly článku:

» Design a konstrukce, baterie a výdrž