Mobilizujeme.cz

Proč Xiaomi nedělá voděodolné telefony?

  |  4 komentáře  |  autor:

Výkonný ředitel a zakladatel čínské Xiaomi, Lej Ťün, se svěřil s důvody, proč jeho firma nevyrábí voděodolné smartphony.

iphone-5-water-damage

Pro každého, kterému někdy jeho telefon vzala voda, je investice do vodotěsného, nebo alespoň voděodolného zařízení poměrně zásadní záležitostí. Telefonů s touto vlastností ovšem na trhu tolik není, ačkoliv odolnost vůči vodě dostal letos opět do popředí Samsung se svou vlajkovou lodí Galaxy S7 (recenze).

V Číně však Xiaomi tlakům spotřebitelů na implementaci voděodolnosti do svých zařízení prozatím odolává. A její šéf, Lej Ťün, se nechal slyšet, proč tomu tak je. První z důvodů je jasný, druhý si ani většina lidí ovšem neuvědomuje.

Lei-Jun-Xiaomi-840x472

1. Náklady. Lej Ťün odhaduje, že pokud by modelům Xiaomi byla přidána voděodolnost, náklady na výrobu by se oproti těm současným zvýšily o zhruba 20 až 30 %.

2. Každodenní používání. Je přirozené, že při každodenním používání utrpí telefon sem tam nějakou odřeninu nebo škrábanec. Zajištění voděodolnosti ale znamená, že samotný telefon nesmí být poškozený, například i takřka neviditelně, po nějakém menším pádu. (Pozn. red.: Což nejspíše zvyšuje riziko, že v případě vniknutí vody do oficiálně voděodolného, ale již dříve poškozeného zařízení budou uživatelé požadovat náhradu škody po výrobci v rámci záruky).

Pan Ťün nicméně řekl, že jestliže by zákazníci byli ochotni připlatit si za odolnost vůči vodě, zvážila by společnost Xiaomi do budoucna výrobu zařízení s takovou vlastností.

Dva ze čtyř uživatelských komentářů na portálu Android Authority se nicméně shodují na tom, že nepotřebují žádnou IP(68) certifikaci, ale jejich autorům stačí, když jejich telefon přežije pád do toalety… a klidně si za takovou vlastnost připlatí. Bylo by zajímavé udělat průzkum na reprezentativním vzorku populace, třeba bychom se dozvěděli, že pád do toalety je pro většinu lidí (a jejich telefon) mnohem více traumatizujícím zážitkem než například takový déšť nebo rozlité pivo.

Zdroj: Android Authority

ČLÁNKY:, , ,
Samsung si odnesl prestižní ocenění za reklamu se pštrosem

Samsung si odnesl prestižní ocenění za reklamu se pštrosem

VČERA  |    |  4 komentáře

Při prodeji smartphonů platí jasné pravidlo, reklama je základ. Její kvalita a zpracování by tak mělo být na…

Na poli wearables jasně dominuje Apple, druhý je Samsung

Na poli wearables jasně dominuje Apple, druhý je Samsung

26. 6. 2017  |    |  5 komentářů

Některé trhy, jako například globální prodej tabletů, upadají, některé jiné trhy ale touto dobou nabírají na síle. Takovým…

Díky novému objevu budeme telefony nabíjet jen 4x ročně

Díky novému objevu budeme telefony nabíjet jen 4x ročně

26. 6. 2017  |    |  44 komentářů

Zní to jako sci-fi z daleké budoucnosti, ale vědci prý dosáhli technologického průlomu, díky kterému bude možné mobilní…

Mobilní zobrazení