Nositelné elektronice stále kraluje Apple. Dopředu se ale dere konkurence z Číny

  • Nositelná elektronika se těší skutečně velké oblibě
  • Celosvětové dodávky těchto produktů rostou
  • Trhu i přes horší výsledky vládne Apple
Apple Watch Series 8 recenze

Apple Watch Series 8 | foto: vlastní

Produkty jako jsou chytré hodinky, sluchátka nebo i chytré prsteny si v posledních letech nachází cestu ke stále více zákazníkům. Nová zpráva společnosti IDC prozrazuje prodeje jednotlivých výrobců. Trh s těmito produkty sice roste, nicméně Applu se už tolik nedaří.

Applu klesají prodeje

Nejnovější výzkum se zaměřil na první čtvrtletí letošního roku, které je porovnáno se stejným obdobím roku 2023. Meziročně se nositelné elektronice dařilo a zařízení z tohoto segmentu si našlo cestu k 113,1 milionům zákazníkům. To je o 8,8 % více dodaných produktů než v prvním čtvrtletí loňského roku. Velkou část trhu si uzmul Apple, který zaujímá se svým 18,2% podílem první místo.

Výsledek má ale pro Apple hořkosladkou příchuť. Společnosti patří první místo, avšak v loňském roce Apple ovládal 24,5 % trhu. Jedná se tedy o poměrně velký pokles. Agentura IDC zároveň zveřejnila, že prodej chytrých hodinek Apple Watch meziročně klesl o 19,1 %. Sluchátka AirPods i Beats se propadla o 18,8 %.

V redakci jsme Apple Watch Ultra 2 samozřejmě otestovali

Prodeje Apple Watch razantně klesly | foto: vlastní


Čtěte také: Mobilní historie je plná neúspěchů. Pamatujete si na „primitivní“ Offone?


Kupředu se dere čínská konkurence

A jak to tak bývá, když se lídrovi nedaří, roste konkurence. V tomto případě je především řeč o Xiaomi a Huawei. První zmiňovaný výrobce zvýšil svůj podíl na trhu z 7,9 % na 10,5 %. Huawei zaznamenalo ještě lepší růst a nyní zaujímá 9,6 % trhu.

Tyto značky rostou především díky svým levnějším produktům. Zveřejněný výzkum prokázal, že zákazníci snižují cenu, za kterou si nositelnou elektroniku nakupují. Průměrná cena těchto produktů navíc klesá již pět čtvrtletí po sobě.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."

Nositelné elektronice stále kraluje Apple. Dopředu se ale dere konkurence z Číny

  • Nositelná elektronika se těší skutečně velké oblibě
  • Celosvětové dodávky těchto produktů rostou
  • Trhu i přes horší výsledky vládne Apple
Apple Watch Series 8 recenze

Apple Watch Series 8 | foto: vlastní

Produkty jako jsou chytré hodinky, sluchátka nebo i chytré prsteny si v posledních letech nachází cestu ke stále více zákazníkům. Nová zpráva společnosti IDC prozrazuje prodeje jednotlivých výrobců. Trh s těmito produkty sice roste, nicméně Applu se už tolik nedaří.

Applu klesají prodeje

Nejnovější výzkum se zaměřil na první čtvrtletí letošního roku, které je porovnáno se stejným obdobím roku 2023. Meziročně se nositelné elektronice dařilo a zařízení z tohoto segmentu si našlo cestu k 113,1 milionům zákazníkům. To je o 8,8 % více dodaných produktů než v prvním čtvrtletí loňského roku. Velkou část trhu si uzmul Apple, který zaujímá se svým 18,2% podílem první místo.

Výsledek má ale pro Apple hořkosladkou příchuť. Společnosti patří první místo, avšak v loňském roce Apple ovládal 24,5 % trhu. Jedná se tedy o poměrně velký pokles. Agentura IDC zároveň zveřejnila, že prodej chytrých hodinek Apple Watch meziročně klesl o 19,1 %. Sluchátka AirPods i Beats se propadla o 18,8 %.

V redakci jsme Apple Watch Ultra 2 samozřejmě otestovali

Prodeje Apple Watch razantně klesly | foto: vlastní


Čtěte také: Mobilní historie je plná neúspěchů. Pamatujete si na „primitivní“ Offone?


Kupředu se dere čínská konkurence

A jak to tak bývá, když se lídrovi nedaří, roste konkurence. V tomto případě je především řeč o Xiaomi a Huawei. První zmiňovaný výrobce zvýšil svůj podíl na trhu z 7,9 % na 10,5 %. Huawei zaznamenalo ještě lepší růst a nyní zaujímá 9,6 % trhu.

Tyto značky rostou především díky svým levnějším produktům. Zveřejněný výzkum prokázal, že zákazníci snižují cenu, za kterou si nositelnou elektroniku nakupují. Průměrná cena těchto produktů navíc klesá již pět čtvrtletí po sobě.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."