Produkty jako jsou chytré hodinky, sluchátka nebo i chytré prsteny si v posledních letech nachází cestu ke stále více zákazníkům. Nová zpráva společnosti IDC prozrazuje prodeje jednotlivých výrobců. Trh s těmito produkty sice roste, nicméně Applu se už tolik nedaří.
Nejnovější výzkum se zaměřil na první čtvrtletí letošního roku, které je porovnáno se stejným obdobím roku 2023. Meziročně se nositelné elektronice dařilo a zařízení z tohoto segmentu si našlo cestu k 113,1 milionům zákazníkům. To je o 8,8 % více dodaných produktů než v prvním čtvrtletí loňského roku. Velkou část trhu si uzmul Apple, který zaujímá se svým 18,2% podílem první místo.
Výsledek má ale pro Apple hořkosladkou příchuť. Společnosti patří první místo, avšak v loňském roce Apple ovládal 24,5 % trhu. Jedná se tedy o poměrně velký pokles. Agentura IDC zároveň zveřejnila, že prodej chytrých hodinek Apple Watch meziročně klesl o 19,1 %. Sluchátka AirPods i Beats se propadla o 18,8 %.
Čtěte také: Mobilní historie je plná neúspěchů. Pamatujete si na „primitivní“ Offone?
A jak to tak bývá, když se lídrovi nedaří, roste konkurence. V tomto případě je především řeč o Xiaomi a Huawei. První zmiňovaný výrobce zvýšil svůj podíl na trhu z 7,9 % na 10,5 %. Huawei zaznamenalo ještě lepší růst a nyní zaujímá 9,6 % trhu.
Tyto značky rostou především díky svým levnějším produktům. Zveřejněný výzkum prokázal, že zákazníci snižují cenu, za kterou si nositelnou elektroniku nakupují. Průměrná cena těchto produktů navíc klesá již pět čtvrtletí po sobě.
Produkty jako jsou chytré hodinky, sluchátka nebo i chytré prsteny si v posledních letech nachází cestu ke stále více zákazníkům. Nová zpráva společnosti IDC prozrazuje prodeje jednotlivých výrobců. Trh s těmito produkty sice roste, nicméně Applu se už tolik nedaří.
Nejnovější výzkum se zaměřil na první čtvrtletí letošního roku, které je porovnáno se stejným obdobím roku 2023. Meziročně se nositelné elektronice dařilo a zařízení z tohoto segmentu si našlo cestu k 113,1 milionům zákazníkům. To je o 8,8 % více dodaných produktů než v prvním čtvrtletí loňského roku. Velkou část trhu si uzmul Apple, který zaujímá se svým 18,2% podílem první místo.
Výsledek má ale pro Apple hořkosladkou příchuť. Společnosti patří první místo, avšak v loňském roce Apple ovládal 24,5 % trhu. Jedná se tedy o poměrně velký pokles. Agentura IDC zároveň zveřejnila, že prodej chytrých hodinek Apple Watch meziročně klesl o 19,1 %. Sluchátka AirPods i Beats se propadla o 18,8 %.
Čtěte také: Mobilní historie je plná neúspěchů. Pamatujete si na „primitivní“ Offone?
A jak to tak bývá, když se lídrovi nedaří, roste konkurence. V tomto případě je především řeč o Xiaomi a Huawei. První zmiňovaný výrobce zvýšil svůj podíl na trhu z 7,9 % na 10,5 %. Huawei zaznamenalo ještě lepší růst a nyní zaujímá 9,6 % trhu.
Tyto značky rostou především díky svým levnějším produktům. Zveřejněný výzkum prokázal, že zákazníci snižují cenu, za kterou si nositelnou elektroniku nakupují. Průměrná cena těchto produktů navíc klesá již pět čtvrtletí po sobě.