Málokterý výrobce má tak bohatou a košatou historii, jako Motorola. Nejenom, že ukázala světu první mobilní telefon, ve svém portfoliu má také jedny z nejúspěšnějších přístrojů všech dob. Ikonického véčka Razr V3 se prodalo na 130 milionů kusů a ve své době se jednalo o naprostý trhák, který chtěl každý. Firma by se nyní chtěla vrátit na své původní pozice.
Žádná firma není na vrcholu věčně a pád čekal i Motorolu, která byla úspěchem svých véček, ale i smartphonu Droid, jenž vyšel v roce 2009, pořádně nabuzena. Model Atrix na úspěch svých předchůdců nenavázal a Motorola se začala postupně propadat. Z původního podílu 17 % se postupem času začala propadat, až k nějakým 4 %.
V Americe se firmě, jako již tradičně, daří a většinou si drží hezké třetí místo, no z globálního pohledu to až tak slavné není. Lenovo, které vlastní Motorolu od roku 2014, má ale v plánu svou mobilní značku pořádně nakopnout a cíle rozhodně nemá přízemní. Do tří let chce poslat Motorolu zpátky na čelní místa mobilního světa.
Čtěte také: Řada Moto G od Motoroly je na trhu 10 let. Prodalo se 200 milionů kusů
Aktuálně se Motorola, s výše zmíněným podílem okolo 4 %, nachází na osmém místě mobilního byznysu v globálním měřítku. Na předních pozicích je klasická trojka v podobě Applu, Samsungu a Xiaomi a právě na ty se chce Motorola zaměřit. Pro server NBC 5 se o tom rozpovídal Matthew Zielinski, prezident mezinárodního obchodu v rámci značky Lenovo.
Dle něj se Lenovo zaměřilo na mobilní byznys pod hlavičkou Motoroly a postavila ho do popředí, což se pomalu začíná vyplácet. Zielinski přímo uvedl, že se klidně vsadí o to, že Motorola bude do tří let globální trojkou, což jsou rozhodně velmi smělé plány a znamenalo by to posunout se z podílu okolo 4 % jen těsně pod hranici 20 %, což jsou čísla Applu a Samsungu.
Faktem je, že se Motorola v posledních letech zvedá a příkladem je její postavení na trhu v Severní Americe, kde je tento výrobce třetí. Ještě větší úspěch pak zaznamenává v Latinské Americe, kde se pohybuje dokonce na druhém místě a je tedy evidentní, že zákazníci postupně přichází Motorolám opět na chuť. Uvidíme, jak se bude situace vyvíjet do budoucna.
Málokterý výrobce má tak bohatou a košatou historii, jako Motorola. Nejenom, že ukázala světu první mobilní telefon, ve svém portfoliu má také jedny z nejúspěšnějších přístrojů všech dob. Ikonického véčka Razr V3 se prodalo na 130 milionů kusů a ve své době se jednalo o naprostý trhák, který chtěl každý. Firma by se nyní chtěla vrátit na své původní pozice.
Žádná firma není na vrcholu věčně a pád čekal i Motorolu, která byla úspěchem svých véček, ale i smartphonu Droid, jenž vyšel v roce 2009, pořádně nabuzena. Model Atrix na úspěch svých předchůdců nenavázal a Motorola se začala postupně propadat. Z původního podílu 17 % se postupem času začala propadat, až k nějakým 4 %.
V Americe se firmě, jako již tradičně, daří a většinou si drží hezké třetí místo, no z globálního pohledu to až tak slavné není. Lenovo, které vlastní Motorolu od roku 2014, má ale v plánu svou mobilní značku pořádně nakopnout a cíle rozhodně nemá přízemní. Do tří let chce poslat Motorolu zpátky na čelní místa mobilního světa.
Čtěte také: Řada Moto G od Motoroly je na trhu 10 let. Prodalo se 200 milionů kusů
Aktuálně se Motorola, s výše zmíněným podílem okolo 4 %, nachází na osmém místě mobilního byznysu v globálním měřítku. Na předních pozicích je klasická trojka v podobě Applu, Samsungu a Xiaomi a právě na ty se chce Motorola zaměřit. Pro server NBC 5 se o tom rozpovídal Matthew Zielinski, prezident mezinárodního obchodu v rámci značky Lenovo.
Dle něj se Lenovo zaměřilo na mobilní byznys pod hlavičkou Motoroly a postavila ho do popředí, což se pomalu začíná vyplácet. Zielinski přímo uvedl, že se klidně vsadí o to, že Motorola bude do tří let globální trojkou, což jsou rozhodně velmi smělé plány a znamenalo by to posunout se z podílu okolo 4 % jen těsně pod hranici 20 %, což jsou čísla Applu a Samsungu.
Faktem je, že se Motorola v posledních letech zvedá a příkladem je její postavení na trhu v Severní Americe, kde je tento výrobce třetí. Ještě větší úspěch pak zaznamenává v Latinské Americe, kde se pohybuje dokonce na druhém místě a je tedy evidentní, že zákazníci postupně přichází Motorolám opět na chuť. Uvidíme, jak se bude situace vyvíjet do budoucna.