Motorola se dere do popředí. Za tři roky chce konkurovat Applu i Samsungu

  • Motorola patří mezi nejtradičnější výrobce mobilních telefonů
  • V dobách své největší slávy patřila k největším firmám v oboru
  • Aktuálně spadá Motorola pod Lenovo a má velké plány do budoucna
Motorola

Motorola

Málokterý výrobce má tak bohatou a košatou historii, jako Motorola. Nejenom, že ukázala světu první mobilní telefon, ve svém portfoliu má také jedny z nejúspěšnějších přístrojů všech dob. Ikonického véčka Razr V3 se prodalo na 130 milionů kusů a ve své době se jednalo o naprostý trhák, který chtěl každý. Firma by se nyní chtěla vrátit na své původní pozice.

Vzestup i pád Motoroly

Žádná firma není na vrcholu věčně a pád čekal i Motorolu, která byla úspěchem svých véček, ale i smartphonu Droid, jenž vyšel v roce 2009, pořádně nabuzena. Model Atrix na úspěch svých předchůdců nenavázal a Motorola se začala postupně propadat. Z původního podílu 17 % se postupem času začala propadat, až k nějakým 4 %.

V Americe se firmě, jako již tradičně, daří a většinou si drží hezké třetí místo, no z globálního pohledu to až tak slavné není. Lenovo, které vlastní Motorolu od roku 2014, má ale v plánu svou mobilní značku pořádně nakopnout a cíle rozhodně nemá přízemní. Do tří let chce poslat Motorolu zpátky na čelní místa mobilního světa.

Motorola Moto G

Řada Moto G je u zákazníků velmi populární


Čtěte také: Řada Moto G od Motoroly je na trhu 10 let. Prodalo se 200 milionů kusů


Z konce první desítky do top 3?

Aktuálně se Motorola, s výše zmíněným podílem okolo 4 %, nachází na osmém místě mobilního byznysu v globálním měřítku. Na předních pozicích je klasická trojka v podobě Applu, Samsungu a Xiaomi a právě na ty se chce Motorola zaměřit. Pro server NBC 5 se o tom rozpovídal Matthew Zielinski, prezident mezinárodního obchodu v rámci značky Lenovo.

Dle něj se Lenovo zaměřilo na mobilní byznys pod hlavičkou Motoroly a postavila ho do popředí, což se pomalu začíná vyplácet. Zielinski přímo uvedl, že se klidně vsadí o to, že Motorola bude do tří let globální trojkou, což jsou rozhodně velmi smělé plány a znamenalo by to posunout se z podílu okolo 4 % jen těsně pod hranici 20 %, což jsou čísla Applu a Samsungu.

Cesta na vrchol

Faktem je, že se Motorola v posledních letech zvedá a příkladem je její postavení na trhu v Severní Americe, kde je tento výrobce třetí. Ještě větší úspěch pak zaznamenává v Latinské Americe, kde se pohybuje dokonce na druhém místě a je tedy evidentní, že zákazníci postupně přichází Motorolám opět na chuť. Uvidíme, jak se bude situace vyvíjet do budoucna.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."

Motorola se dere do popředí. Za tři roky chce konkurovat Applu i Samsungu

  • Motorola patří mezi nejtradičnější výrobce mobilních telefonů
  • V dobách své největší slávy patřila k největším firmám v oboru
  • Aktuálně spadá Motorola pod Lenovo a má velké plány do budoucna
Motorola

Motorola

Málokterý výrobce má tak bohatou a košatou historii, jako Motorola. Nejenom, že ukázala světu první mobilní telefon, ve svém portfoliu má také jedny z nejúspěšnějších přístrojů všech dob. Ikonického véčka Razr V3 se prodalo na 130 milionů kusů a ve své době se jednalo o naprostý trhák, který chtěl každý. Firma by se nyní chtěla vrátit na své původní pozice.

Vzestup i pád Motoroly

Žádná firma není na vrcholu věčně a pád čekal i Motorolu, která byla úspěchem svých véček, ale i smartphonu Droid, jenž vyšel v roce 2009, pořádně nabuzena. Model Atrix na úspěch svých předchůdců nenavázal a Motorola se začala postupně propadat. Z původního podílu 17 % se postupem času začala propadat, až k nějakým 4 %.

V Americe se firmě, jako již tradičně, daří a většinou si drží hezké třetí místo, no z globálního pohledu to až tak slavné není. Lenovo, které vlastní Motorolu od roku 2014, má ale v plánu svou mobilní značku pořádně nakopnout a cíle rozhodně nemá přízemní. Do tří let chce poslat Motorolu zpátky na čelní místa mobilního světa.

Motorola Moto G

Řada Moto G je u zákazníků velmi populární


Čtěte také: Řada Moto G od Motoroly je na trhu 10 let. Prodalo se 200 milionů kusů


Z konce první desítky do top 3?

Aktuálně se Motorola, s výše zmíněným podílem okolo 4 %, nachází na osmém místě mobilního byznysu v globálním měřítku. Na předních pozicích je klasická trojka v podobě Applu, Samsungu a Xiaomi a právě na ty se chce Motorola zaměřit. Pro server NBC 5 se o tom rozpovídal Matthew Zielinski, prezident mezinárodního obchodu v rámci značky Lenovo.

Dle něj se Lenovo zaměřilo na mobilní byznys pod hlavičkou Motoroly a postavila ho do popředí, což se pomalu začíná vyplácet. Zielinski přímo uvedl, že se klidně vsadí o to, že Motorola bude do tří let globální trojkou, což jsou rozhodně velmi smělé plány a znamenalo by to posunout se z podílu okolo 4 % jen těsně pod hranici 20 %, což jsou čísla Applu a Samsungu.

Cesta na vrchol

Faktem je, že se Motorola v posledních letech zvedá a příkladem je její postavení na trhu v Severní Americe, kde je tento výrobce třetí. Ještě větší úspěch pak zaznamenává v Latinské Americe, kde se pohybuje dokonce na druhém místě a je tedy evidentní, že zákazníci postupně přichází Motorolám opět na chuť. Uvidíme, jak se bude situace vyvíjet do budoucna.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."