Jabra je dánský výrobce audio techniky, který má opravdu dlouhou tradici a na trhu se pohybuje již od roku 1983. Nabízí všechny možné typy sluchátek, audio výrobky pro videokonference, hlasové komunikátory, handsfree sady a dokonce i osobní kamery. Nyní ale firma končí s výrobou dvou svých dříve zcela stěžejních řad.
Ne samozřejmě všechny. Společnost GN, která vlastní výrobce Jabra, uvedla prostřednictvím tiskové zprávy, že firma ukončí výrobu sluchátek řady Elite a handsfree řady Talk. Zajímavé jsou hlavně sluchátka Elite, což jsou tradiční TWS bezdrátová sluchátka s peckovou konstrukcí, kterou doplňují silikonové nástavce.
Na trhu je aktuálně několik generací těchto sluchátek, včetně nejnovější řady Elite 10 Gen 2, kterou Jabra představila teprve před pár dny. Sluchátka Elite patří mezi prémiové modely a tomu odpovídá i jejich cena, která se u nejvyššího modelu Elite 10 Gen 2 pohybuje okolo 7 tisíc korun. Co se vlastně stalo a proč s nimi Jabra končí?
Čtěte také: Konkurenci drtí cenou a troufne si i na Samsung nebo Apple. Je ale zásadně levnější
Sluchátka Elite se minulý rok přesunuly do prémiového segmentu, takže nabídly pokročilou výbavu, ale samozřejmě i tomu odpovídající cenu. Jak to tak vypadá, nebyl to úplně šťastný krok a je pravděpodobné, že uživatelé začali o tato sluchátka ztrácet zájem, takže výrobci se již nevyplatí investovat do vývoje dalších generací.
Ukončení výroby handsfree sluchátek řady Talk je pak dán vývojem trhu a tím, že se tento specifický typ elektroniky dostává do pozadí. Pokud tedy máte sluchátka Elite v oblibě, tak modely Elite 8 Active a Elite 10 ve verzích Gen 2 jsou těmi posledními, které Jabra poslala na trh. Takže kupujte, dokud ještě jsou.
Tato sluchátka budou v nabídce i nadále, ale Jabra bude postupně snižovat skladové zásoby, až se doprodá poslední kus. Většina by měla být vyprodaná do konce tohoto roku, nicméně podpora těmto sluchátkům ukončena nebude a bude ještě nějakou dobu pokračovat. Namísto sluchátek Elite se chce Jabra zaměřit na nové produkty, které budou cílit na hráče, takže pravděpodobně na herní sluchátka.
Jabra je dánský výrobce audio techniky, který má opravdu dlouhou tradici a na trhu se pohybuje již od roku 1983. Nabízí všechny možné typy sluchátek, audio výrobky pro videokonference, hlasové komunikátory, handsfree sady a dokonce i osobní kamery. Nyní ale firma končí s výrobou dvou svých dříve zcela stěžejních řad.
Ne samozřejmě všechny. Společnost GN, která vlastní výrobce Jabra, uvedla prostřednictvím tiskové zprávy, že firma ukončí výrobu sluchátek řady Elite a handsfree řady Talk. Zajímavé jsou hlavně sluchátka Elite, což jsou tradiční TWS bezdrátová sluchátka s peckovou konstrukcí, kterou doplňují silikonové nástavce.
Na trhu je aktuálně několik generací těchto sluchátek, včetně nejnovější řady Elite 10 Gen 2, kterou Jabra představila teprve před pár dny. Sluchátka Elite patří mezi prémiové modely a tomu odpovídá i jejich cena, která se u nejvyššího modelu Elite 10 Gen 2 pohybuje okolo 7 tisíc korun. Co se vlastně stalo a proč s nimi Jabra končí?
Čtěte také: Konkurenci drtí cenou a troufne si i na Samsung nebo Apple. Je ale zásadně levnější
Sluchátka Elite se minulý rok přesunuly do prémiového segmentu, takže nabídly pokročilou výbavu, ale samozřejmě i tomu odpovídající cenu. Jak to tak vypadá, nebyl to úplně šťastný krok a je pravděpodobné, že uživatelé začali o tato sluchátka ztrácet zájem, takže výrobci se již nevyplatí investovat do vývoje dalších generací.
Ukončení výroby handsfree sluchátek řady Talk je pak dán vývojem trhu a tím, že se tento specifický typ elektroniky dostává do pozadí. Pokud tedy máte sluchátka Elite v oblibě, tak modely Elite 8 Active a Elite 10 ve verzích Gen 2 jsou těmi posledními, které Jabra poslala na trh. Takže kupujte, dokud ještě jsou.
Tato sluchátka budou v nabídce i nadále, ale Jabra bude postupně snižovat skladové zásoby, až se doprodá poslední kus. Většina by měla být vyprodaná do konce tohoto roku, nicméně podpora těmto sluchátkům ukončena nebude a bude ještě nějakou dobu pokračovat. Namísto sluchátek Elite se chce Jabra zaměřit na nové produkty, které budou cílit na hráče, takže pravděpodobně na herní sluchátka.