Společnost Google přidává do své navigační aplikace praktickou funkci, kterou si od včerejšího dne mohou vyzkoušet uživatelé Androidu a iOS, ovšem má to jeden zásadní háček. Nová funkce u Google Map zatím není dostupná v Česku, pouze v USA. Každopádně pro tamní uživatele jistě bude přínosem, aby se mohli lépe rozhodnout, kdy je lepší vyrazit ven a kdy raději zůstat doma.
Smogové či jiné zamoření vzduchu je čím dál větším problémem a v posledních letech zkrátka neseme následky toho, jak se, obecně, chováme k přírodě. Nová vrstva v Google Mapách, která prozatím funguje pouze na území USA, ukáže uživatelům, jak je na tom aktuální kvalita ovzduší.
O této funkci se mluvilo již vloni, kdy procházela testy a nyní se tedy dostává do ostrého provozu. Tato novinková funkce se vyvolává po rozkliknutí typů map a nachází se úplně vpravo dole, vedle informacích o požárech a o pandemii Covid-19. Tlačítko Kvalita vzduchu najdete ve svých Mapách Google také, ale na našem území nezobrazuje žádná data.
Čtěte také: Jak schovat dům, lidi, nebo zkrátka cokoliv nepatřičného v Google Mapách?
Pokud však zabrousíte na území USA, uděláte si velmi dobrou představu o tom, jak to funguje. Po aktivaci vrstvy Kvalita vzduchu uvidíte malé tečky, které po přiblížení zobrazí číselné označení od 0 po 400+. Čím nižší číslo, tím kvalitnější vzduch a po rozkliknutí jednotlivých bodů se dozvíte více informací, třeba kdy byly údaje aktualizovány.
Při detailnějším zkoumání lze zobrazit také seznam stanic měřící kvalitu ovzduší v okolí, a co se týče dat, které se k tomuto indexu využívají, tak ty pochází z agentury Environmental Protection Agency a od PurpleAir. To jsou nízkonákladové senzorové sítě a informace z nich využívají například i produkty Nest od Googlu.
Faktem je, že ve Spojených státech mají Mapy Googlu výrazně víc funkcí než v Evropě. Kromě indexu kvality vzduchu na tamním území funguje například systém zobrazující podrobnosti o aktivních lesních požárech. To je v USA každoročně obrovský problém a vyhledávací gigant kvůli těmto datům uzavřel spolupráci s agenturou National Interagency Fire Center (NIFC).
Společnost Google přidává do své navigační aplikace praktickou funkci, kterou si od včerejšího dne mohou vyzkoušet uživatelé Androidu a iOS, ovšem má to jeden zásadní háček. Nová funkce u Google Map zatím není dostupná v Česku, pouze v USA. Každopádně pro tamní uživatele jistě bude přínosem, aby se mohli lépe rozhodnout, kdy je lepší vyrazit ven a kdy raději zůstat doma.
Smogové či jiné zamoření vzduchu je čím dál větším problémem a v posledních letech zkrátka neseme následky toho, jak se, obecně, chováme k přírodě. Nová vrstva v Google Mapách, která prozatím funguje pouze na území USA, ukáže uživatelům, jak je na tom aktuální kvalita ovzduší.
O této funkci se mluvilo již vloni, kdy procházela testy a nyní se tedy dostává do ostrého provozu. Tato novinková funkce se vyvolává po rozkliknutí typů map a nachází se úplně vpravo dole, vedle informacích o požárech a o pandemii Covid-19. Tlačítko Kvalita vzduchu najdete ve svých Mapách Google také, ale na našem území nezobrazuje žádná data.
Čtěte také: Jak schovat dům, lidi, nebo zkrátka cokoliv nepatřičného v Google Mapách?
Pokud však zabrousíte na území USA, uděláte si velmi dobrou představu o tom, jak to funguje. Po aktivaci vrstvy Kvalita vzduchu uvidíte malé tečky, které po přiblížení zobrazí číselné označení od 0 po 400+. Čím nižší číslo, tím kvalitnější vzduch a po rozkliknutí jednotlivých bodů se dozvíte více informací, třeba kdy byly údaje aktualizovány.
Při detailnějším zkoumání lze zobrazit také seznam stanic měřící kvalitu ovzduší v okolí, a co se týče dat, které se k tomuto indexu využívají, tak ty pochází z agentury Environmental Protection Agency a od PurpleAir. To jsou nízkonákladové senzorové sítě a informace z nich využívají například i produkty Nest od Googlu.
Faktem je, že ve Spojených státech mají Mapy Googlu výrazně víc funkcí než v Evropě. Kromě indexu kvality vzduchu na tamním území funguje například systém zobrazující podrobnosti o aktivních lesních požárech. To je v USA každoročně obrovský problém a vyhledávací gigant kvůli těmto datům uzavřel spolupráci s agenturou National Interagency Fire Center (NIFC).