Mobilizujeme.cz

Jak funguje navigace CoPilot Live 9 na iPhonu

  |  komentovat  |  autor:

Aplikace CoPilot Live je jedním z řešení jak využít iPhone jako plnohodnotnou auto navigaci. Jaké jsou její přednosti a v čem naopak ztrácí?

V současné době je ke stažení bezplatná verze 9.1.5.81 včetně jednoho balíčku map. Balíčkem je myšleno buď jeden větší stát, nebo několik menších. Ale jak jsem uvedl, jde o balíčky, proto není možné si státy kombinovat podle vlastního uvážení. Pro ČR je balíček nazvaný Středovýchodní Evropa obsahujíci státy Chorvatsko, ČR, Estonsko, Maďarsko, Lotyšsko, Litva, Polsko, Slovensko a Slovinsko. Je možné si dokoupit další balíček map, ale pak je myslím výhodnější si rovnou koupit celou Evropu za 29.99 EUR.

Navigace umožnuje nastavení cíle jak podle adresy, tak i z mapy. Samozřejmně je možné si nastavit oblíbená místa, je možné vybírat i z naposledy vyhledávaných, vyhledávat restaurace, hotely, čerpací stanice a z dalších asi 30ti kategorií. Tyto body lze nastavit jako cíl, ale také se nabízí telefonní kontakt, na který je možné přímo volat. Další funkce je fotonavigace, která otevře složku Vámi vyfocených fotek, u kterých iPhone uchovává GPS informace. Po zvolení takové fotky je možné nastavit místo jako cíl.

Program samozřejmě nabízí dokoupit mapy přímo z App store. V nastavení je možné si vybrat z 9ti stylů map, je možné nastavit denní, noční nebo automatický režim. Je možné sdílet nastavení přes Facebook, nebo Twitter. Dále je možné zvolit jednu ze tří možností spotřeby baterie. Vzhledem ke spotřebě, bych asi vždy volil nízkou spotřebu, protože při volbě nepoužívat nízkou spotřebu, mi po cca 30km a 45minutách cesty, klesl stav baterie ze 100% na 68%. Možnost nastavení km/mile je myslím samozřejmost.

Návrh trasy je jednoduchý a aplikace nabízí i varianty. Ale samožejmě, že budete chtít jinou cestu. Potom stačí zvolit funkci přetáhnout trasu. Tady bude záležet na Vaší šikovnosti, protože já pod prst moc nevidím, ale dá se to zvládnout. Přidávat další průjezdné body tímto způsobem se mi docela líbí, protože se nemusím trápit se zadáváním adres a trasa se mění vždy jen mezi už existujícími body. Po návrhu trasy lze zvolit mezi rychlou nebo krátkou trasou, vyloučit placené úseky, vyloučit trajekty a nastavit si vlastní rychlostní limity. Také je možná volba dopravního prostředku mezi autem, obytným autem, motorkou, kolem nebo pěšky. Menu nabízí i funkci zácpa, ale záleží na dostupnosti těchto informací.

Aplikace sice také nabízí uložit/načíst trasu, ale to je pro placenou verzi. Také je možné použít volbu náklady na palivo. Musíte zadat spotřebu a cenu za litr. Ale Kč chybí, tak se Vám sice objeví správná částka, jen u ní nebudou Kč.

V aplikaci je také funkce počasí a to jak místní, tak cílové, nebo v dalším městě. Je možné si pustit hudební přehrávač, vyhledat místa v okolí ve Wikipedii, zavolat si na asistenční službu, nebo se připojit na Facebook.

Samotné navigování však nehodnotím příliš vysoko, protože aplikace mlčí! Jistě si dokážete představit, jaké to je v neznámém městě a v hustém provozu se ještě dívat co ukazuje navigace. A to není všechno. Pokud přejedete odbočku, tak navigace nepřepočítá trasu automaticky, ale musíte stisknout tlačítko. Pokud máte spolujedce, tak má co dělat. Pokud ne, musíte vše stihnout ještě k řízení.

Další možností vyzkoušení si navigace CoPilot Live je program BMW Link obsahující tuto navigaci v současné chvíli ve verzi 9.2.0.415. Tato verze umí mluvit, proto nabízí navíc navigaci na pozadí. Máte tedy možnost iPhone „vypnout“ a aplikace běží na pozadí. I když tedy nevidíte mapu, tak Vám navigace stále dává hlasové povely. Spotřeba baterie je tedy podstatně menší. Jenomže to by musely být hlasové povely poněkud výstižnější než např.  velmi častý „přímo před vámi“ a nic víc. Nevíte tedy například v jakém pruhu se držet. Musíte vidět na displej. Stává se i situace, kdy si navigace vůbec nevšimne křižovatky a něrekne, že máte odbočit, proto tato funkce není použitelná. Jinak je navigování použitlné. Tato verze sama přepočítává trasu.

Dále možnost informace o bezpečnostních kamerách, upozornění na překročení rychlosti, možnost změny dvou informací při navigování na displeji (vzdálenost, čas, rychlost, nadmořská výška, nadpis a ETA). V této verzi je možné ukládání a načtení trasy a je možné stažení libovolné mapy, nebo balíku map. Omezení však spočívá v tom, že jde o 30ti denní zkušební období.

Po vyzkoušení této navigace musím říci, že pokud budete sledovat displej, a budete mít telefon připojen k nabíječce, tak Vás navigace dovede kam potřebujete. Ale musíte být pozorní, protože navigace mne jednou poslala do jednosměrky v protisměru, několikrát mne hlasem vůbec neupozornila na křižovatku (kde jsem měl odbočit) a neřekla mi v jakém pruhu se držet. Mimochodem telefon byl připojen přes Bluetooth k HF, hovory jsem normálně přijímal přes HF, ale navigace o HF vůbec nevěděla a povídala jen z telefonu. Cena není vysoká a každý tedy musí sám zvážit, jestli si ji koupí nebo ne.

Autorem článku je čtenář Dan T.

ČLÁNKY:
LG Q6 je bezrámečkový telefon pod 10 tisíc. Známe i dostupnost

LG Q6 je bezrámečkový telefon pod 10 tisíc. Známe i dostupnost

DNES  |    |  4 komentáře

Na český trh oficiálně míří očekávaný a poměrně dost zajímavý smartphone jihokorejského výrobce. Nové LG Q6 přináší zejména prémiový bezrámečkový design –…

Dočkáme se modulárního smartphonu od Samsungu?

Dočkáme se modulárního smartphonu od Samsungu?

DNES  |    |  diskuze (0)

Svůj modulární telefon má již několik společností. Patří mezi ně například Motorola nebo LG. Oba výrobci přišli s odlišným řešením modularity. Některé…

Microsoft se opět snaží "modernizovat" Skype pro iPhone

Microsoft se opět snaží „modernizovat“ Skype pro iPhone

DNES  |    |  diskuze (0)

Nedávno jsem zkritizoval Microsoft za jeho přístup ke Skypu. Jak je pro redmondského giganta typické, dokud se tento jednoduchý a populární komunikační…

Mobilní zobrazení