iPhony v servisním centru samovolně volají na policii

Tomáš Richter

Apple nyní řeší zvláštní problém. V distribučním a servisním centru společnosti v Elk Grove v Kalifornii dochází k pravidelnému vytáčení policení linky 911. Zprvu několik málo pokusů na konci loňského října vygradoval až na úctyhodný součet 1600 nouzových telefonátů.

Apple aktivně spolupracuje s místní policií na odstranění problému ohledně enormního nárustu tísňových volání na policejní linku 911. Tento stav v podstatě probíhá již několik měsíců, ale nyní se americké policii zdá neúnosný. Podle průměru za posledního půl roku to dělá přibližně dvacet telefonátů denně. Podle dispečerů po příjmutí hovoru neslyší na druhé straně vůbec nic.

Všechny telefonáty přichází ze servisního a distribučního centra společnosti z Elk Grove v Kalifornii. Dokonce i šerif ze Sacramenta potvrdil, že přímo k nim na stanici přislo jen od začátku roku na 47 takových telefonátů. Podle policie Apple bere situaci vážně a snaží se najít příčinu. V tuto chvíli nedokáže potvrdit, jestli jde jen o iPhony anebo jsou na tom podobně i ostatní zařízení, například Apple Watch.

Jisté je, že k těmto tísňovým voláním dochází v průběhu manipulace s telefonem. Je možné, že pokud servisní technik manipuluje se zařízením, mohlo by teoreticky docházet k vytočení hovoru v průběhu připojování k síti. Podařilo se nám získat názor jednoho z bývalých pracovníků v Elk Grove, který říká: „Pracoval jsem v Elk Grove a osobně jsem informoval policii o tomto problému několikrát. Víte, ač je to k nevíře, telefony se k nám mnohdy dostaly zapnuté i s kartou SIM. Při manipulaci s nimi, se často stávalo, že zaměstanci centra nechtěně zavolali 911 prostřednictvím zamknuté obrazovky.“

Jak víte, tento SOS režim stačí aktivovat několika klepnutími. Podle vyjádření servisního centra je velmi dobře možné, že zaměstanci díky hluku a shonu ani netuší, že v průběhu manipulace s telefonem volají linku 911. Podotýkám, že navzdory tomu, jak se článek může jevit, nejde o fikci, ale skutečnost. Ať se vám to zdá jakkoliv bizární, tak i takové věci se dějí. Mě zaráží to, kolik času policie potřebovala, aby registrovala, že ty telefonáty nejsou opvadové. Jde mi o to, že zatímco dispečer čekal a na druhé straně slyšel jen ticho, tak se třeba nedovolal někdo, kdo byl aktuálně v nouzi.

zdroj: The Verge


Komentáře


Nejnovější články