Personalizace reklamy bude v nadcházející verzi jablečného systému iOS 14.5 ještě těžší než kdykoliv předtím. Tento krok v rámci ochrany uživatelů ovlivní i velké digitální platformy jako je Facebook, Twitter, Pinterest nebo Snapchat. Zatímco poslední dva jmenovaní údajně výrazný úbytek peněz nepocítí, první dvojice na tom bude o něco hůře (odhaduje se propad v rámci procent).
O to větší pozdvižení způsobilo nedávné prohlášení Tima Cooka, CEO společnosti Apple, který se nechal slyšet, že s online reklamou v zásadě žádný problém nemá, jak informuje server MacRumors. Jde o paradox? Šéf Applu tvrdí, že nikoliv a jedním dechem dodává, že tento druh inzerce je s rostoucím vlivem internetu vlastně logický.
TIP: Facebook a Apple na ostří nože. Začíná bitva o svobodu na internetu
Takže co mu vadí? Cookovi se nelíbí celkový koncept, na kterém je tento model postaven. Poukazuje na to, že cílená reklama stejně jako sbírání citlivých informací bez souhlasu uživatele je něco, co se Applu bytostně příčí a takhle to prostě nechce. Navíc zpochybnil i relevanci takto získaných dat, když o půlce z nich samotní zákazníci vlastně ani neví.
Personalizace reklamy bude v nadcházející verzi jablečného systému iOS 14.5 ještě těžší než kdykoliv předtím. Tento krok v rámci ochrany uživatelů ovlivní i velké digitální platformy jako je Facebook, Twitter, Pinterest nebo Snapchat. Zatímco poslední dva jmenovaní údajně výrazný úbytek peněz nepocítí, první dvojice na tom bude o něco hůře (odhaduje se propad v rámci procent).
O to větší pozdvižení způsobilo nedávné prohlášení Tima Cooka, CEO společnosti Apple, který se nechal slyšet, že s online reklamou v zásadě žádný problém nemá, jak informuje server MacRumors. Jde o paradox? Šéf Applu tvrdí, že nikoliv a jedním dechem dodává, že tento druh inzerce je s rostoucím vlivem internetu vlastně logický.
TIP: Facebook a Apple na ostří nože. Začíná bitva o svobodu na internetu
Takže co mu vadí? Cookovi se nelíbí celkový koncept, na kterém je tento model postaven. Poukazuje na to, že cílená reklama stejně jako sbírání citlivých informací bez souhlasu uživatele je něco, co se Applu bytostně příčí a takhle to prostě nechce. Navíc zpochybnil i relevanci takto získaných dat, když o půlce z nich samotní zákazníci vlastně ani neví.