Analytická firma Canalys zveřejnila svoji pravidelnou kvartální statistiku čínského trhu smartphonů, který evidentně postupně roste. Nejzajímavějším číslem zprávy Canalys je pak 42% podíl firmy Huawei, která svým konkurentům doslova ukradla trh.
TIP: Huawei má dobře našlápnuto, letos chce prodat 250 milionů telefonů
Stalo se tak díky 66% růstu společnosti na domácím trhu, který jako celek ovšem zas tak špičkové výsledky nevykázal. Celkově se zde v období Q3 2019 prodalo 97,8 milionu smartphonů, což je i přes mezikvartální růst stále o 3 % méně oproti stejnému období vloni.
Na druhém místě v období červenec až září 2019 byla značka Vivo, která v Číně uzmula podíl 17,9 %, následovaná přidruženou značkou Oppo se 17,4% podílem. První pětku doplnily Xiaomi a Apple, přičemž ostatní značky se o 31 % propadly, co se prodejů týče.
Za růst Huawei může i úspěch modelu Mate 30, jenže to není jediný důvod. Dominantní pozice totiž společnosti poskytuje moc ve vyjednávání s dodavatelským řetězcem i maloobchodníky. Navíc je společnost jedním z mála výrobců, kteří už mají v prodeji 5G smartphony.
zdroj: Canalys
Analytická firma Canalys zveřejnila svoji pravidelnou kvartální statistiku čínského trhu smartphonů, který evidentně postupně roste. Nejzajímavějším číslem zprávy Canalys je pak 42% podíl firmy Huawei, která svým konkurentům doslova ukradla trh.
TIP: Huawei má dobře našlápnuto, letos chce prodat 250 milionů telefonů
Stalo se tak díky 66% růstu společnosti na domácím trhu, který jako celek ovšem zas tak špičkové výsledky nevykázal. Celkově se zde v období Q3 2019 prodalo 97,8 milionu smartphonů, což je i přes mezikvartální růst stále o 3 % méně oproti stejnému období vloni.
Na druhém místě v období červenec až září 2019 byla značka Vivo, která v Číně uzmula podíl 17,9 %, následovaná přidruženou značkou Oppo se 17,4% podílem. První pětku doplnily Xiaomi a Apple, přičemž ostatní značky se o 31 % propadly, co se prodejů týče.
Za růst Huawei může i úspěch modelu Mate 30, jenže to není jediný důvod. Dominantní pozice totiž společnosti poskytuje moc ve vyjednávání s dodavatelským řetězcem i maloobchodníky. Navíc je společnost jedním z mála výrobců, kteří už mají v prodeji 5G smartphony.
zdroj: Canalys