Huawei chtěl před osmi lety skončit. Co se stalo?
Když se řekne Huawei, každému se vybaví spolehlivé a kvalitní telefony. Neexistuje snad nikdo, kdo by tuto věhlasnou a světoznámou značku neznal. Šéf společnosti se ale rozpovídal o tom, co mohlo vést k rozpadu firmy. Dnes tak společnost už vůbec nemusela existovat.
TIP: Jak šel čas s Huawei: mistr telekomunikací s rudým cejchem strany
Huawei vydal na sociální síti YouTube video, ve kterém dopodrobna představuje společnost a její první krůčky vedoucí k úspěchu. V dnešní době společnost sice trápí problémy s USA, avšak před osmi lety ji trápilo zcela něco jiného. Dnes by už nemusela vůbec existovat.
https://www.youtube.com/watch?v=B2nDzV-dCdI
Podle vyjádření aktuálního šéfa Richarda Yu byla obchodní stránka společnosti velmi špatná.
„Huawei byl jako spotřebitelský podnik ještě před osmi lety velmi malý. Společnost se dokonce chtěla všeho vzdát a ukončit podnikání. Bylo to způsobeno low-end produkty, které Huawei vyráběl. Zkušenost se zákazníky byla prostě velmi špatná. Proto jsem se rozhodl vytvořit střední a vyšší třídu produktů a více propagovat Huawei, naši vlastní značku. To bylo vlastně docela odvážné rozhodnutí,“ stojí v reakci ředitele.
Plány do budoucna?
Richard Yu také řekl, že společnost pokračuje v plnění svých plánů. Prý bez ohledu na to, jak jsou dobří, musí vždy myslet na to, jak se mohou zlepšit a jak dělat věci lépe. CEO věří, že společnost má potenciál se nadále zlepšovat.
Chytré telefony Huawei se každým dnem posouvají kupředu a zlepšují se, výrobce vždy využívá nejšpičkovějších moderních technologií. Po příchodu na trh se společnost postavila čelem své velké konkurenci. Investice do oddělení marketingu se ale společnosti vydařil a díky tomu se stala druhým největším výrobcem na světě na poli chytrých telefonů.
Za zmínku stojí také to, že podle údajů Huawei v minulém roce dodala firma více jak 200 milionů smartphonů. Podle nich to byl opravdu obrovský skok z někdejší roční dodávky z roku 2010, která činila pouhé 3 miliony ročně.
zdroj: GizChina