Není žádným tajemstvím, že se tchajwanské společnosti HTC v posledních měsících příliš dobře nedaří. Poslední překvapivou informací byl fakt, že hodnota firmy je nyní paradoxně nižší, než jakým finančním obnosem aktuálně HTC disponuje. Teoreticky by mohl přijít silný hráč a firmu odkoupit, jako se to stalo s Nokií či Motorolou. Jenže na Tchajwanu se ještě nevzdávají.
Společnost oznámila, že provede restrukturalizaci, která by měla vést ke zlepšení situace. Konkrétně má výrobce připravený tzv. inovovaný provozní model, se kterým rychle ušetří a zefektivní provoz. HTC tak například sníží provozní náklady o 35 % a sníží i počet zaměstnanců o 15 %. Dále chce firma přeskupit své obchodní jednotky tak, aby byly více specializované na klíčové oblasti prémiových smartphonů, virtuální reality a lifestylových produktů.
„Aktuální změny v interní struktuře HTC nám pomohou mnohem pružněji reagovat na potřeby menších trhů, jako jsou Česká republika a Slovensko. V průběhu podzimu oznámíme hned několik inovativních produktů s vlastnostmi, které jsou pro HTC typické – tedy v prvotřídním designu za použití kvalitních materiálů, svižné softwarové podpory a smysluplných technologických inovacích,“ říká Jan Černo, regionální manažer HTC pro Českou republiku a Slovensko.
Co naopak ve zprávě od HTC nepadlo, bylo tolik veřejností, ale i odbornými médii, diskutované téma kolem potřebného snížení cen, které by mohlo vést ke zlepšení situace.
Není žádným tajemstvím, že se tchajwanské společnosti HTC v posledních měsících příliš dobře nedaří. Poslední překvapivou informací byl fakt, že hodnota firmy je nyní paradoxně nižší, než jakým finančním obnosem aktuálně HTC disponuje. Teoreticky by mohl přijít silný hráč a firmu odkoupit, jako se to stalo s Nokií či Motorolou. Jenže na Tchajwanu se ještě nevzdávají.
Společnost oznámila, že provede restrukturalizaci, která by měla vést ke zlepšení situace. Konkrétně má výrobce připravený tzv. inovovaný provozní model, se kterým rychle ušetří a zefektivní provoz. HTC tak například sníží provozní náklady o 35 % a sníží i počet zaměstnanců o 15 %. Dále chce firma přeskupit své obchodní jednotky tak, aby byly více specializované na klíčové oblasti prémiových smartphonů, virtuální reality a lifestylových produktů.
„Aktuální změny v interní struktuře HTC nám pomohou mnohem pružněji reagovat na potřeby menších trhů, jako jsou Česká republika a Slovensko. V průběhu podzimu oznámíme hned několik inovativních produktů s vlastnostmi, které jsou pro HTC typické – tedy v prvotřídním designu za použití kvalitních materiálů, svižné softwarové podpory a smysluplných technologických inovacích,“ říká Jan Černo, regionální manažer HTC pro Českou republiku a Slovensko.
Co naopak ve zprávě od HTC nepadlo, bylo tolik veřejností, ale i odbornými médii, diskutované téma kolem potřebného snížení cen, které by mohlo vést ke zlepšení situace.