Mobilizujeme.cz

Trendy: jak vybrat telefon | nový Android P | placení telefonem | Xiaomi Mi 8 | Android Oreo aktualizace | budoucnost? | malý iPhone

Google začíná penalizovat některé „agresivní mobilní weby“

  |  komentovat  |  autor: Luboš Srb

Google má rád své uživatele. Popupy obtěžují uživatele. Google potrestá weby s obtěžujícím popupy. Tahle jednoduchá logika se dnes zhmotnila v popup penalty, týkající se výhradně mobilů.

Cíl: snadná cesta k obsahu

V rámci svého tažení za uživatelsky přívětivější online svět se Google nově zaměří na cokoliv, co uživateli překrývá obsah na stránce v mobilu. Konkrétně jde zejména o pop-up okna, a to nejen ta s reklamou, ale i taková, která sbírají e-maily nebo vysílají žádost o sledování na sociální sítích.

Co Google penalizuje?

Penalizovaná jsou okna, která zabírají celý obsah stránky a uživatel musí provést nějakou akci (např. odkliknout), aby se dostal k obsahu stránky. Dále se jedná o okna, která zabírají celou obrazovku a uživatel musí scrollovat, aby se dostal k unikátnímu obsahu. Poslední ve výčtu jsou taková okna, která jsou sice menší, ale ztěžují nebo znemožňují čtení obsahu na mobilech.

Pokud se vás některý ze scénářů týká, zbystřete. Webům, které vizuálně obtěžují a brání uživateli se jednoduše dostat k obsahu, Google zhorší umístění se ve výsledcích vyhledávání.

A co je v pořádku?

Google z aktualizovaných pravidel vyjmul pop-upy reagující na nějakou legislativu. Typicky jde o lištu se souhlasem o používání cookie, potvrzení věku, různé přihlašovací formuláře nebo platební brány. Tolerovány jsou také bannery a upoutávky, které zakrývají jen malou část obsahu stránky. Penalizace se netýká tabletů, protože Google nepovažuje tablet za mobilní zařízení.

Jak správně sbírat kontakty?

Pokud se vyhnete používání výše uvedených oken, neměla by se vás penalizace jakkoliv dotknout. Co ale udělat, pokud využíváte vyskakovací okna pro sběr e-mailů do vaší databáze? Jednou z možností, jak vyzvat návštěvníka stránek k akci, je přidat e-mailovou registraci do zápatí v dolní části stránky. Dalším řešením je neinvazivní banner v horní nebo dolní části, která neomezuje používání webu. A konečně, můžete vložit poutavý registrační formulář přímo do vašeho obsahu.

zdroj: Google, Acomware

ČLÁNKY:, , , , ,

Diskuze

Komentujte

avatar
Tip: Chcete hlasovat v diskuzi? Nejdříve se musíte přihlásit, či registrovat
Gmail zavádí funkci důvěrných zpráv. Umožní posílat dočasné emaily

Gmail zavádí funkci důvěrných zpráv. Umožní posílat dočasné emaily

DNES  |  Dominik Hlásný  |  diskuze (0)

Google do své emailové služby přivádí další z užitečných nástrojů – tajné zprávy s nastavitelnou expirací. Gmail se v posledních letech zasloužil o…

Recenze Samsung Galaxy A6: ideál pro nenáročné

Recenze Samsung Galaxy A6: ideál pro nenáročné

DNES  |  Jakub Fišer  |  3 komentáře

K Samsungu nyní upírá zraky celý svět. Má za sebou představení možná nejočekávanějšího smartphonu tohoto roku – Galaxy Note 9.…

Nokia chystá na zítra velkou akci. Bude to premiéra Nokie 9?

Nokia chystá na zítra velkou akci. Bude to premiéra Nokie 9?

DNES  |  Dominik Hlásný  |  diskuze (0)

I když výrobce zákazníky stále napíná, nejvíce se spekulovalo o příchodu vlajkové lodě jménem Nokia 9. Máme tedy očekávat příchod…

Mobilní zobrazení