Google má obavy. Krátká videa mohou „zničit“ YouTube
- Diváci si oblíbili formát krátkých videí
- To se ale YouTube moc nelíbí
- Proč je to problém?

YouTube nám už v minulosti několikrát dokázal, že krátká forma videí na výšku je pro něj prioritou. Nové zprávy od dobře informovaných zdrojů však nyní říkají, že vše není tak růžové, jak se může na první pohled zdát. Google má z tohoto formátu obavy.
YouTube Shorts v nemilosti
A v čem je přesně podle Googlu zakopaný pes? Firma se obává, že budou krátká videa kanibalizovat na klasickém formátu, což může reálně ohrozit byznys model populární platformy YouTube.
Deník Financial Times tvrdí, že vedoucí pracovníci YouTube nedávno diskutovali nad zajímavým rizikem. Jejich obava je, že formát delších videí vymírá – což je problém, neboť právě tato videa přináší společnosti největší peníze. Statistiky ukazují, že tvůrci natáčí čím dál tím méně dlouhých videí, neboť chybí sledující.

Čtěte také: Připravte se: Za používání Facebooku a Instagramu se bude platit
Diváci milují krátká videa
Diváci si za posledních pár let zvykli na rychlé konzumování krátkých videí, což se YouTube zkrátka nehodí do krámu. Delší videa umožňují zobrazení více reklam a tím pádem i vyšší míru prokliků. A co víc, inzerenti častokrát dávají přednost právě kratšímu formátu před dlouhým (a dražším) videem.
Bude jistě zajímavé sledovat, jak se situace vyvine. Doba se neustále zrychluje a oblíbenost krátkých videí je zkrátka a dobře neoddiskutovatelná.
Autor článku

Technologiím se věnuji už dlouhých 14 let. Mobily, umělá inteligence, elektromobily – nic mi není cizí. Za tu dobu jsem sepsal tisíce článků, natočil tisíce videí a nasbíral statisíce sledujících na sociálních sítích.
Technologiím se věnuji už dlouhých 14 let. Mobily, umělá inteligence, elektromobily – nic mi není cizí. Za tu dobu jsem sepsal tisíce článků, natočil tisíce videí a nasbíral statisíce sledujících na sociálních sítích.