Glosa: nové HTC 10 má na to, aby spasilo firmu

Tchajwanské společnosti HTC se po finanční strance v poslední už celkem dost dlouhé době nedaří. Ne náhodou proto dokonce kolovaly i spekulace kolem možného prodeje značky některému z čínských výrobců. HTC se ale nevzdává a začíná postupně naplňovat svůj plán na znovuzrození. Značnou roli má odehrát také včera představený vlajkový model HTC 10.

Někteří označují model 10 za spasitele. Tahle slova jsou však zatím ještě hodně předčasná. Jedno je ovšem jisté – pokud s novinkou HTC nezaboduje, bude v ještě horší finanční situaci a je otázkou, zda-li pak ještě někdy vůbec bude nějaká další šance na návrat.

Každopádně zatím vypadá vlajková loď od HTC pro rok 2016 výborně – láká na špičkové kovové unibody tělo, 5,2″ QHD displej, výkonný procesor Snapdragon 820, 4 GB RAM, microSD slot, Android 6.0, moderní USB-C či 3000 mAh baterii s rychlonabíjením. A úplně nejzajímavějším bezesporu je vylepšený 12 Mpx fotoaparát označovaný jako UltraPixel 2, který má patřit mezi naprostou špičku mobilních fotoaparátů.

Specifikace ale nejsou všechno, na čem záleží. V dnešní době kolikrát záleží mnohem více jednak na marketingu, a dále pak na ceně. Možná je zatím předčasné odhadovat, co plánují u HTC, ale podle dřívějších zkušeností se mohu domnívat, že se nedočkáme ani jednoho. Už předběžné informace ukazují, že se HTC 10 bude v zahraničí prodávat za v přepočtu 16 500 korun bez daní, a tedy v České republice by cena vycházela na minimálně 20 tisíc korun. Tolik stojí de facto i konkurenční vlajkové lodě.

Za předpokladu, že bude mít společnost silný marketing, by to snad ani nevadilo. Špičkové parametry telefon má a i vyšší cenu by si telefon nejspíše dokázal obhájit. Jenže marketing konkurenčního Applu a Samsungu bude zřejmě opět úplně někde jinde než marketing “šetřícího” HTC. A to bych si pak klidně vsadil, že ani tak dokonalý produkt jakým je HTC 10 sám o sobě neprozrazí a tchajwanské společnosti moc nepomůže. Takže co doporučit? Rozhodně nastavení o něco málo nižší ceny v kombinaci s propracovanějším marketingem. Třeba se ale ještě dočkáme…

Vidíte celou situaci kolem vlajkového modelu HTC a potažmo celé budoucnosti výrobce stejně nebo jinak?

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."

Glosa: nové HTC 10 má na to, aby spasilo firmu

Tchajwanské společnosti HTC se po finanční strance v poslední už celkem dost dlouhé době nedaří. Ne náhodou proto dokonce kolovaly i spekulace kolem možného prodeje značky některému z čínských výrobců. HTC se ale nevzdává a začíná postupně naplňovat svůj plán na znovuzrození. Značnou roli má odehrát také včera představený vlajkový model HTC 10.

Tip: Názor: HTC One A9 „tvrdě“ kopíruje iPhone, zabíjí to ale šílenou cenou

Někteří označují model 10 za spasitele. Tahle slova jsou však zatím ještě hodně předčasná. Jedno je ovšem jisté – pokud s novinkou HTC nezaboduje, bude v ještě horší finanční situaci a je otázkou, zda-li pak ještě někdy vůbec bude nějaká další šance na návrat.

Každopádně zatím vypadá vlajková loď od HTC pro rok 2016 výborně – láká na špičkové kovové unibody tělo, 5,2″ QHD displej, výkonný procesor Snapdragon 820, 4 GB RAM, microSD slot, Android 6.0, moderní USB-C či 3000 mAh baterii s rychlonabíjením. A úplně nejzajímavějším bezesporu je vylepšený 12 Mpx fotoaparát označovaný jako UltraPixel 2, který má patřit mezi naprostou špičku mobilních fotoaparátů.

Specifikace ale nejsou všechno, na čem záleží. V dnešní době kolikrát záleží mnohem více jednak na marketingu, a dále pak na ceně. Možná je zatím předčasné odhadovat, co plánují u HTC, ale podle dřívějších zkušeností se mohu domnívat, že se nedočkáme ani jednoho. Už předběžné informace ukazují, že se HTC 10 bude v zahraničí prodávat za v přepočtu 16 500 korun bez daní, a tedy v České republice by cena vycházela na minimálně 20 tisíc korun. Tolik stojí de facto i konkurenční vlajkové lodě.

Za předpokladu, že bude mít společnost silný marketing, by to snad ani nevadilo. Špičkové parametry telefon má a i vyšší cenu by si telefon nejspíše dokázal obhájit. Jenže marketing konkurenčního Applu a Samsungu bude zřejmě opět úplně někde jinde než marketing “šetřícího” HTC. A to bych si pak klidně vsadil, že ani tak dokonalý produkt jakým je HTC 10 sám o sobě neprozrazí a tchajwanské společnosti moc nepomůže. Takže co doporučit? Rozhodně nastavení o něco málo nižší ceny v kombinaci s propracovanějším marketingem. Třeba se ale ještě dočkáme…

Vidíte celou situaci kolem vlajkového modelu HTC a potažmo celé budoucnosti výrobce stejně nebo jinak?

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."