Mobilizujeme.cz

Facebook messages se vyváží z FUP. Ale jen na některých trzích.

  |  komentovat  |  autor:

Největší sociální síť na světě sice doposud neuvedla na trh svůj vlastní telefon, ale o to víc se snaží proniknout do gadgetů ostatních výrobců. Zákazníkům ve čtrnácti zemích Facebook nyní zajistí, že se k Facebook Messages dostanou, aniž by museli platit za mobilní data, popřípadě jim své zprávy zpřístupní levněji.

Od Brazílie po Indonésii

S příchodem mobilního internetu se objevilo obrovské množství nástrojů, které umožňují poslat SMS zdarma (nebo alespoň její alternativu). I za ty se ovšem platí, protože pokud zrovna telefon nestahuje data přes Wi-Fi, spotřebovává se datový limit ze sítě.

Facebook ovšem domluvil slevu až 100 % u operátora TMN (Portugalsko), Three v Irsku, Airtelu a Reliance v Indii, bulharského Vivacomu, ázerbajdžánského Backcellu, Indosatu, Smartfrenu, AXIS a XL Axiata v Indonésii, provozovatele SMART na Filipínách, DiGi v Malajsii, DTAC v Thajsku, Viva v Bahrajnu, STC v Saudské Arábii, Oi v Brazílii, Etisalat v Egyptě a také u italského operátora Tre.

Pokud se tedy do některé ze zemí nevydáte se svou SIM kartou s aktivovaným roamingem, pravděpodobně si tento benefit nedopřejete.

Nic než marketing

Skoro už se zdálo, že se Facebook a výše zmínění operátoři přeorientovali z poskytování komunikačních služeb na filantropii. Nicméně opak je pravdou a jedná se o vzájemnou výpomoc.

Pokud si pečlivě prohlédnete seznam zemí, kde se celá koncepce rozjede, uvidíte, že se nejedná (až na výjimky) většinou o státy první technické ligy. Ale o to větší potenciál všechny zainteresované strany tuší. V drtivé většině z nich totiž lidé mají jen jedno zařízení s možností, jak se dostat na internet – smartphone.

Například v Indii tolik oblíbená předplacená karta operátorovi nezaručí příjem z mobilních dat, protože na rozdíl od západní Evropy, Indové nepropadli kouzlu online-everywhere. To by se ale díky reklamní masáži mohlo změnit, protože s jídlem roste chuť a člověk se rozhodně nespokojí jen s bezplatnými či levnými messages. A za data rád zaplatí, klidně i pravidelně.

A Facebook? Bude sbírat lajky, traffic, lákat uživatele na Facebook Ads a otevře si tak cestu na doposud zapovězená (a také velice lukrativní) místa.

ČLÁNKY:
Recenze Elephone P8: kterak hmota zvítězila nad duchem

Recenze Elephone P8: kterak hmota zvítězila nad duchem

DNES  |    |  diskuze (0)

Špičkové parametry zabalené do levné škatulky – kdo by odolal? Že ani čínský původ už není na závadu? Elephone P8 vypadá tak zázračně,…

Malým dětem nedávejte telefon, zkuste raději chytrou hračku

Malým dětem nedávejte telefon, zkuste raději chytrou hračku

VČERA  |    |  2 komentáře

Dávat telefon už malému dítěti odborníci nedoporučují. Co je ovšem jednoznačně vhodné, jsou různé hračky. A pokud nechcete zůstat jen u těch…

U iPhonu 8 zaplatíte víc za výměnu zadního než předního skla

U iPhonu 8 zaplatíte víc za výměnu zadního než předního skla

VČERA  |    |  7 komentářů

Při pohledu na zadní kryt nového iPhonu 8 a 8 Plus musí každého bezpodmínečně zaujmout jeho lesk. Už jen při pomyšlení, že…

Mobilní zobrazení