Český Mall.cz definitivně skončil. Doména přesměrovává jinam, prodejce se loučí

Mall.cz po 24 letech končí. Od 31. března přesměrovává na Allegro.cz, kde pokračuje nabídka i služby jako doprava zdarma či historie objednávek.
Mall.cz definitivně skončil
Na začátku února letošního roku jsme se dozvěděli, že český e-shop Mall.cz končí, jak jej známe. Tento e-shop, jenž byl založen v roce 2000, se za roky na trhu etabloval jako přední prodejce elektroniky. Bohužel trh s takovým zbožím je neúprosný a v roce 2021 byl Mall.cz zakoupen polským tržištěm Allegro.
O dva roky později Mall.cz uzavřel všechny své kamenné prodejny a bylo jasné, že to se společností nevypadá nejlépe. Nakonec jsme se dozvěděli, že tento e-shop čeká stejný osud jako dříve populární CZC.cz a od 31. března bude Mall.cz přesunutý na zmiňovanou polskou platformu.
Doména Mall.cz od dnešního dne vede jinam
A to se nyní skutečně děje. Pokud se od dnešního dne rozhodnete navštívit doménu Mall.cz, automaticky budete přesměrováni na Allegro.cz. Zde na vás vyskočí úvodní obrazovka lákající na široký sortiment ale i ujišťující hláška upozorňující na platné záruky převedené z e-shopu Mall.cz.
Toto téma otevírá i e-mail společnosti, který dorazil i do naší redakce Mobilizujeme.cz. Zákazníky navíc informuje o platné službě Smart! pro využívání dopravy zdarma i na polském Allegru.

Co se pro zákazníky (ne)mění?
Pro samotného zákazníka se nicméně toho příliš nezmění a Allegro přebírá z e-shopu Mall.cz jeho nejlepší služby. I nadále bude fungovat onen program Smart! pro bezplatnou dopravu. Zboží je nadále odesíláno z českých skladů a zákazníkům je přístupná i historie objednávek.
Dnešním dnem ovšem zanikají dárkové poukazy Mall, které mohli zákazníci vyměnit za poukazy Allegro. Pokud tak neučinili, jejich platnost vypršela.
Jaká je budoucnost českých e-shopů?
Polská platforma Allegro do toho v České republice šlape naplno a snaží se trh proměnit. Tržiště Allegro spadá do kategorie takzvané marketplaces, jež má v Evropě mnohem větší podíl na trhu, než je tomu u nás. Například v sousedním Německu nebo Itálii produkují marketplaces zhruba 44 % obratu e-commerce. V Polsku Allegro ovládá zhruba 40 až 50 % trhu.
V Česku má k marketplaces nejblíže dominantní Alza.cz. Jak ale uvádí společnost Upgates, český trh je v této oblasti poněkud specifický a tamním e-shopům se zatím většinou daří odolat zahraničním tržištím. Přesto je růst marketplaces na obratu e-commerce značný a z 5 % v roce 2020 se podíl zvýšil na aktuálních zhruba 20 %.
Autor článku

Tomáš se zajímá o technologie všeho druhu. Píše seriály o novinkách z Netflixu a dalších streamovacích služeb. Pracuje v elektrotechnice, ve volném čase rád cestuje a fandí fotbalu.
Tomáš se zajímá o technologie všeho druhu. Píše seriály o novinkách z Netflixu a dalších streamovacích služeb. Pracuje v elektrotechnice, ve volném čase rád cestuje a fandí fotbalu.