Mobilizujeme.cz

Trendy: Maraton soutěží | jak vybrat telefon + vánoční speciál | iPhone X | bezrámečkový telefon | Android Oreo aktualizace

Bude zrušena bezplatná verze Spotify?

  |  6 komentářů  |  autor: Petr Moravec

Není žádným tajemstvím, že digitální věk příliš nehraje do karet hudebním společnostem. Hudební streamovací služby jako např. Spotify nebo Pandora alespoň částečně dokázaly obnovit dlouhodobě klesající příjmy těchto společností. Ty se ale o své příjmy začínají znovu obávat a chystají pro koncové uživatele těchto služeb nepříjemná opatření.

Universal Music Group, největší z těchto hudebních společností, začíná pochybovat o výhodnosti tzv. „Freemium“ modelu, které např. Spotify využívá. Za „Freemium“ model se standardně označuje model, který uživatelům nabízí službu naoko zdarma, pro veškeré plnohodnnotné funkce a možnosti je pak ale zapotřebí platit. Častokrát ale základní režim dostačuje a velké množství uživatelů se s ním spokojí. Jen pro představu: tento model měl v loňském roce přinést hudebním společnostem více než miliardu dolarů…

Podle Financial Times ale tlačí UMG na Spotify, aby tento Freemium model opustilo nebo nastavilo nové limity pro uživatele, kteří za službu vůbec neplatí. UMG tak doufá, že tento krok by mohl přesvědčit více uživatelů, aby si zaplatili předplatné (neomezenou verzi služby) za 10 dolarů měsíčně. U Spotify za tento poplatek uživatelé získají možnost přepínání skladeb bez omezení, offline přístup, vyšší kvalitu nahrávek a žádné reklamy.

UMG v této snaze navíc není samo. Sony Music a Warner Music v nedávné době také vyjádřily obavu o výhodnost Freemium služeb pro hudební společnosti. Podle nich je potřeba služby jednoznačně rozdělit na ty skutečně zdarma a na ty, které jsou pouze placené. Jestli Sony Music nebo Warner Music v tomto ohledu na Spotify vyvíjí nějaký tlak zatím není známo.

V minulosti hudební společnosti přitom Freemium model velmi podporovaly. Věřily, že tento model jim pomůže přivést nové zákazníky, kteří jednou za služby budou ochotni platit. Jak ale roste počet uživatelů, kteří za službu nikdy nezplatili a pravděpodobně ani nikdy nezaplatí, je tento model pro hudební společnosti zkrátka již nepohodlný. Zisky z reklamy, která je zobrazována neplatícím uživatelům, nedokáže pokrýt veškeré náklady. Spotify na to ale reauguje tím, že v dnešní době je to stále nejúčinnější způsob jak získat nové zákazníky, kteří budou platit.

Požíváte hudební službu Spotify? Jste ochotni za ni platit, nebo už platíte?

Zdroj: theverge.com

ČLÁNKY:
Recenze Xiaomi Redmi Note 5A: králem mezi levnými?

Recenze Xiaomi Redmi Note 5A: králem mezi levnými?

DNES  |  Tomáš Rajnoch  |  diskuze (0)

O Xiaomi by se dalo říct, že je králem levných smartphonů. Pokud si vybíráte nový telefon, ale nechcete sahat příliš hluboko…

Synaptics začíná vyrábět první snímač otisků prstů v displeji

Synaptics začíná vyrábět první snímač otisků prstů v displeji

DNES  |  Tomáš Richter  |  diskuze (0)

Před několika hodinami oznámila společnost Synaptics, lídr v oblasti biometrických technologií, obrovskou novinku. Podařilo se jí (konečně) dotáhnout několikaletý projekt do…

Novinky Xiaomi Redmi 5 a 5 Plus už se dají předobjednat

Novinky Xiaomi Redmi 5 a 5 Plus už se dají předobjednat

DNES  |  sponzorovaný obsah  |  diskuze (0)

Xiaomi dokázalo vyrobit cenově dostupné smartphony s moderními 18:9 displeji, nejlevnější model vyjde v přepočtu jen na 3 100 korun. Pokud…

Mobilní zobrazení