Mobilizujeme.cz

Trendy: Maraton soutěží | jak vybrat telefon + vánoční speciál | iPhone X | bezrámečkový telefon | Android Oreo aktualizace

Statistika: blokování mobilní reklamy rapidně roste

  |  3 komentáře  |  autor: Lumír Kratochvíl

Počet uživatelů využívající software pro blokování reklamy (známý jako ad-block) vzrostl během minulého roku o 90 %. Podle zprávy od startupu Pagefair celosvětově blokuje reklamu na mobilních zařízeních kolem 420 miliónů lidí, to znamená, že každý pátý uživatel na svém smartphonu využívá ad-block.

Analýza startupu Pagefair, který vydavatelům pomáhá obejít software pro blokování reklam, ukazuje, že největší nárůst ad-blocku je zaznamenán hlavně v rozvíjejících se zemích jako je Čína, Indie a Pákistán. Výpočty startupu ukazují, že v průměru celých 36 % všech uživatelů smartphonu v pacificko-asijském regionu využívá na svém zařízení ad-block, rekordmany jsou Indie a Indonésie, kde je ad-block přítomen na téměř dvou třetinách chytrých zařízení. Tato čísla jsou ve srovnání s Evropou enormní. Společně v Evropě a v severní Americe používá software pro blokování reklamy zhruba 14 miliónů lidí (cca 2 % uživatelů smartphonů), což se jeví jako zrnko písku v porovnání se 159 milióny jenom v Číně.

Studie pokládá drahý a velmi pomalý přístup k internetu jako hlavní důvod, proč je blokování reklamy v rozvíjejících se zemích tak populární. Ad-block pomáhá redukovat objem přenesených dat a tím snižuje i čas nahrávání stránky a šetří FUP zákazníka.

Pagefair se přidal do celosvětové debaty ohledně blokování reklamy, která zesílila minulý rok, když Apple oznámil, že uživatelé budou mít možnost v Safari na iOS 9 blokovat reklamu, později se s funkcí blokování reklam na iOS přidaly Opera i Mozilla. Příznivci ad-blocku argumentují tím, že by každý uživatel měl mít možnost se rozhodnout, zda například agresivní reklamu vypnout, či ne. Na druhou stranu oponují vydavatelé, že se jedná o hrozbu pro jejich na reklamě založený business model. Pagefair odhaduje, že ad-block vyústil ve ztrátu vydavatelů ve výši 21,8 miliard dolarů v roce 2015.

„Blokování reklam je skutečnou hrozbou pro budoucí média a žurnalistiku v oblastech rozvíjejících se ekonomik, kde se lidé dostávají poprvé do styku s internetem přes velmi drahé a pomalé internetové připojení. Je velmi pravděpodobné, že v západních ekonomikách se s nabízením ad-blocku jako další, užitečné funkce telefonu zvýší i jeho využívání.“

Zdroj: theverge

ČLÁNKY:, , , ,

Diskuze

Komentujte

avatar
Třídit dle:   nejnovější | nejstarší | nejlépe hodnocené
Helium
Helium
Když ono je to těžký – já taky nehodlám stahovat kupu reklam jejichž objem je často větší než vlastní obsah webu. Mnohdy je navíc reklama nechutně agresivní (video/audio) což je opravdu vyloženě nechutné. Problém je hlavně v tom, že některé weby sice už mají možnost si předplatit obsah bez reklam, ale je to stále minimum. Navíc je otrava se při otevření každého webu přihlašovat. Já třeba procházím tak 10 serverů denně a představa se tam přihlásit pokaždý kvůli jednomu článku…. Tenhle problém není vyřešený. Leda že by někdo přišel na to že by si člověk mohl nějak předplatit, kolik reklamy… Číst vice »
FH
FH

Já sem si adblock nainstaloval až, když začali vyskakovací reklamy. Pokud by se reklamy objevovali jenom po stranách webů vůbec by mi nevadili. nejhorší reklamy jsou mezi články a v textu. Další důvod proč si lidé hlavně v mém okolí nainstalovali adblock je youtube. Čekat na video kvůli reklamě na silonky vážně nebudu. A předplatné na webech si myslím také mnoho úspěchů nevybojuje. Proč platit za něco co konkurenční web nabízí zdarma.

Jiří
Jiří

Také blokuji reklamy a používám Adblock a mám zakázané cookie na všech webech. Adblock ten je super, na službách google(youtube, překladač, mapy atd)mě začalo vadit neustálé potvrzování nějakých nesmyslů a tak jsem zakázal cookie a pomocí Adblocku jsem ještě ručně pomocí příkazu Blokovat reklamu na této stránce vyčistil obrazovku od nepotřebných věcí(loga Google, nápovědy atd) a mám stránku ořezanou a čistou, načítání je také o dost rychlejší.

Tip: Chcete hlasovat v diskuzi? Nejdříve se musíte přihlásit, či registrovat
Nový Apple iMac Pro v prodeji. Vyjde nejméně na 140 tisíc Kč

Nový Apple iMac Pro v prodeji. Vyjde nejméně na 140 tisíc Kč

VČERA  |  Jakub Fišer  |  diskuze (0)

Červnová konference Apple WWDC přinesla kromě nové verze iOS 11 či macOS i nějaký ten hardware. Pro mnoho…

Univerzální držák do auta nyní seženete za pouhých 100 korun

Univerzální držák do auta nyní seženete za pouhých 100 korun

VČERA  |  sponzorovaný obsah  |  diskuze (1)

Používáte telefon v autě jako navigaci? Nebo třeba občas za jízdy vyřizujete hovory a potřebujete mít tedy obrazovku…

Samsung Notebook 9 Pen a Notebook 9 (2018) oficiálně představeny

Samsung Notebook 9 Pen a Notebook 9 (2018) oficiálně představeny

VČERA  |  Tomáš Richter  |  diskuze (0)

Tak a je to venku. Společnost z Jižní Koreje dnes oficiálně představila novou řadu ultrabooků pro nadcházející rok.…

Mobilní zobrazení