Apple si mne ruce. Zákazníci milují jeho služby, příjmy jsou opět rekordní

Tomáš Rajnoch
Logo společnosti Apple | foto: Matěj Srb
Logo společnosti Apple | foto: Matěj Srb

Apple se nespoléhá jen na prodej iPhonů a počítačů. Vydělává i na službách, jejichž podíl na příjmech stále roste a marže je zde více než dvojnásobná.

Apple se nespoléhá jen na hardware

Značka Apple je celosvětově známá především díky svým produktům, jako jsou iPhony nebo počítače Mac. Doba, kdy kalifornský gigant vydělával výhradně na hardwaru, je však už dávno pryč. Již několik let totiž Apple úspěšně rozšiřuje své příjmy prostřednictvím placených služeb, které většinou nabízí formou měsíčního předplatného.

A jak se posledních několik let ukazuje, jde o velmi výdělečnou cestu. Nejnovější finanční zpráva, kterou Apple zveřejnil před pár dny, se věnuje i tomuto tématu. Americká značka v odvětví služeb dosáhla na své historické maximum co se týče hrubé marže. Za druhé čtvrtletí roku 2025 Apple zaznamenal tržby ve výši 26,64 miliard dolarů, přičemž náklady na provoz činily 6,46 miliard dolarů.

Hrubá marže tak činila neuvěřitelných 75,7 %. Pro srovnání lze uvést i hardwarovou divizi, kde se hrubá marže dostala na 35,9 %. Služby Applu tak v číslech postupně překonaly všechny hardwarové produkty značky. Jedinou výjimkou je prozatím iPhone, jenž je stále hlavním tahounem značky.

Apple nabízí spoustu služeb k předplacení | foto: pcmag
Apple nabízí spoustu služeb k předplacení | foto: pcmag

Jaké služby Apple poskytuje?

Pokud jde o samotné služby, Apple jich svým zákazníkům poskytuje poměrně mnoho. Asi nejznámější službou je cloudové úložiště iCloud+ nebo hudební aplikace Apple Music, kterou si dnes platí zhruba 100 milionů uživatelů.

V nabídce má kalifornský gigant i streamovací platformu Apple TV+, herní službu Apple Arcade, Apple Fitness+ pro cvičení, Apple News+ na sledování těch nejzajímavějších zpráv či Apple Care+ rozšiřující technickou podporu pro hardwarové produkty. Poměrně oblíbenou službou je i Apple One, které za výhodnější cenu sdružuje více služeb.

V dobrých číslech mají ovšem své prsty i jiní. Apple poměrně dost těží z nákupů v aplikacích třetích stran. Řeč je především o nákupech skrze hry vývojářského studia Epic nebo hudební aplikaci Spotify. Tyto aplikace, ale i mnoho jiných, nabízí skrze své platformy různé výhody, které si zákazník může zakoupit. Zhruba 15 až 30 % z dané částky putuje do Applu.

Je takový růst udržitelný?

Momentálně může být Apple s těmito výsledky nadmíru spokojený. Čísla jsou rekordní a a navíc stále rostou. Ve srovnání s druhým čtvrtletí roku 2024 vzrostly tržby o 11,6 %. Analytici se nicméně obávají, že takový růst je z dlouhodobého hlediska neudržitelný. Na vině přitom mohou být především různé právní regulace, především pak ze strany EU, která již mnohokrát zasáhla do dění americké značky a přinutila Apple hrát podle svých not.


Autor článku

Tomáš Rajnoch - Zajímám se o technologie všeho druhu. Mám rád ověřené produkty, ale i gadgety, které je potřeba teprve pořádně objevit.

Zajímám se o technologie všeho druhu. Mám rád ověřené produkty, ale i gadgety, které je potřeba teprve pořádně objevit. Kromě věnování se vychytávkám všeho druhu pracuji v elektrotechnickém zaměstnání. Ve volných chvílích rád sleduji fotbal a cestuji.


Komentáře


Nejnovější články