Mobilizujeme.cz

Android nadále na vzestupu, Xiaomi už je mezi pěti nejlepšími

  |  komentovat  |  autor:

Pokud jste si mysleli, že Android již dosáhl svého maxima a jeho tržní podíl bude zůstávat stejný či dokonce mírně klesat, mýlili jste se. Systém se zeleným robotem ve znaku totiž i nadále zvyšuje svou dominanci a ani se nezdá, že by se na tom mělo v dohledné době něco změnit.

OS Q2 2014

Meziročně zvýšil Android svůj podíl z 80,2 % na 84,6 %, čímž navíc ukrojil podíl všem ostatním systémům. Nepocítilo to jenom BlackBerry se svým BlackBerry OS, který pomalu, ale jistě umírá a na 4. místě se udržel s podílem 0,6 %, ale také Apple se svým iOS i Microsoft s Windows Phone. Prvnímu z této dvojice klesl tržní podíl z 13,4 procent na 11,9 %, ale spolu s Androidem se jedná o jediné systémy, se kterými se prodalo více smartphonů než ve stejném období loni. Třetí zůstává Windows Phone, kterému se stále nedaří narušit dominanci Androidu a iOS, když jeho podíl klesl z 3,8 na 2,7 procent.

vendors

Proč Android i nadále roste? Jedním z důvodů může být rozmach čínských výrobců, jejichž telefony běží právě na Androidu. Čím dál více lidí přestává dávat na „značku“ a raději si objedná telefon z Číny, což je nejlépe vidět právě na čínském Xiaomi, které si od Strategy Analytics vysloužilo označení „hvězda čtvtletí“. Xiaomi ještě donedávna nemělo žádné zastoupení mimo svou domovinu, i přesto se však dostalo mezi 5 nejúspěšnějších výrobců 2. čtvrtletí. Zejména v Číně se jeho telefony prodávaly jak na běžícím páse a odsunuly Samsung na druhé místo.

vendors2

Celosvětově si však Samsung drží pozici jasné jedničky, avšak jeho podíl velmi výrazně klesl ze 32,6 % na 25,2 % – zatímco loni byl každý 3. smartphone od jihokorejské jedničky, dnes už je to „pouze“ každý čtvrtý. Druhý zůstává Apple, který si mírně pohoršil z 13,4 % na 11,9 %. Naopak i nadále roste podíl a význam značek z Číny. Třetí je Huawei, který prodal skoro dvojnásobek chytrých telefonů, díky čemuž vzrostl jeho podíl ze 4,8 na 6,8 procent a dost možná se již brzy přiblíží druhému Applu. Na čtvrtém a pátém místě se nachází Lenovo, respektive Xiaomi. Lenovo ukrojilo 5,4 % z trhu, „čínský zázrak“ Xiaomi si polepšilo z necelých 2 % na 5,1 % a odsunulo tak jihokorejské LG na 6. místo. Podíl ostatních výrobců je nadále vysoký – 40,6 procent, což je oproti loňskému roku vzestup o více než 3 %.

Počet prodaných smartphonů celkem výrazně stoupl z 233 milionů na 295 milionů a je pravděpodobné, že podobný trend bude pokračovat i nadále. Jak také podotkl jeden z ředitelů Strategy Analytics, Neil Mawtson, „tak jako na trhu s počítači, Android je na pokraji toho, že i z toho smartphonového se stane závod jednoho“, protože „jeho nízkonákladovost a uživatelská přívětivost zůstávají velice atraktivní pro výrobce, operátory i zákazníky po celém světě“. Jestli se tak opravdu stane, je zatím čirá spekulace, jedná se však o další důvod sledovat, jak se situace bude vyvíjet v příštím roce i letech následujících.

zdroj: Strategy Analytics [1], [2], PhoneArena [1], [2], [3]

ČLÁNKY:, , , , , ,
Huawei ukázalo chystaný Mate 10 a jeho duální fotoaparát

Huawei ukázalo chystaný Mate 10 a jeho duální fotoaparát

DNES  |    |  diskuze (0)

Huawei si pro nás na podzim chystá ještě novinku v podobě phabletu Mate 10. O tomto modelu se poslední dobou začíná čím…

LG Q6 je bezrámečkový telefon pod 10 tisíc. Známe i dostupnost

LG Q6 je bezrámečkový telefon pod 10 tisíc. Známe i dostupnost

VČERA  |    |  6 komentářů

Na český trh oficiálně míří očekávaný a poměrně dost zajímavý smartphone jihokorejského výrobce. Nové LG Q6 přináší zejména prémiový bezrámečkový design –…

Dočkáme se modulárního smartphonu od Samsungu?

Dočkáme se modulárního smartphonu od Samsungu?

VČERA  |    |  diskuze (0)

Svůj modulární telefon má již několik společností. Patří mezi ně například Motorola nebo LG. Oba výrobci přišli s odlišným řešením modularity. Některé…

Mobilní zobrazení