Americký Walmart začíná využívat umělou inteligenci. K čemu se hodí?
- Všichni chtějí používat AI, nejinak je tomu i u společností
- Na něčem vskutku originálním pracuje Walmart
- Jeho chatbot mu má pomoct dohodnout nižší ceny

V dnešní době se mnoho společností snaží maximálně využít umělou inteligenci pro svůj byznys. Zatímco nejvíc bychom to očekávali od technologických společností, občas překvapí i firmy zaměřené na něco trochu jiného. To je i případ Walmartu, který nové chatboty využívá vskutku originálně – nechává je se dohadovat s dodavateli.
Walmart používá umělou inteligenci
Americký obchodní řetězec Walmart, jeden z největších maloobchodních řetězců v USA, údajně využívá schopností umělé inteligence k jedné vcelku frustrující věci. Konkrétně využívá chatboty na to, aby se s ostatními firmami předem dohodnuli na ceně a dalších nákupních podmínkách.
Sice jsou pak výsledky práce umělé inteligence korigovány reálným zaměstnancem, i tak je ale velmi působivé, že se Walmartu něco takového povedlo. Přeci jenom pro dohodnutí podobných věcí musí chatbot znát spoustu věcí a vzít v potaz mnoho požadavků, které při zadání úkolu dostal.

Čtěte také: Používáte Microsoft Edge? Urychleně vypněte tuto šmírovací funkci
Smlouva od AI
Walmart ale v jeho snahách na poli umělé inteligence není sám. Jak uvádí Bloomberg, s vývojem podobných chatbotů pomáhá kalifornská společnost Pactum. Umělou inteligenci pak nasazuje především při dojednávání menších smluv s některými dodavateli, kteří dodávají převážně nástroje a výrobky pro Walmart, nikoli produkty, které by Walmart prodával.
Ačkoli tedy má před sebou technologie ještě dlouhou cestu, v budoucnu by mohla lidem ušetřit práci a zároveň celý proces zlevnit. S tím jak se možnosti chatbotů budou zlepšovat, můžeme očekávat jejich nasazení i od dalších společností.
Autor článku
Bývalý redaktor webu Mobilizujeme.cz.