Mobilizujeme.cz

5 tipů, jak vytvořit úspěšnou mobilní aplikaci

3. 4. 2016  |  komentovat  |  autor:

Na světě každý den vznikne přes 1 000 mobilních aplikací, jenže naprostá většina z nich skončí fiaskem. Buďto svému vývojáři peníze prodělají – anebo jich vydělají tak málo, že to nestojí za řeč ani vynaloženou námahu. Jak se podobnému osudu vyhnout? Přinášíme 5 tipů, které by vám mohly pomoci.

Zjistěte, zda o aplikaci bude zájem

Jak vypadá životní cyklus většiny aplikací?. Vývojáře dopoledne něco napadne, přes odpoledne to naprogramuje, večer vloží na App Store a pak se diví, že jeho aplikaci nikdo nestahuje.

Ještě předtím, než se do aplikace pustíte, zjistěte její potenciál. Svou myšlenku proberte s několika známými a zeptejte se, zda by o něco takového vůbec měli zájem. Definujte si svou cílovou skupinu a sami si odpovězte na otázku, jak vaše aplikace zlepší jejich životy. A buďte k sobě maximálně upřímní.

Mrkněte i na to, zda podobná aplikace už náhodou neexistuje. Pokud ano, nevadí – stáhněte ji a pořádně otestujte. Jsou v ní chyby nebo nedostatky? Zařiďte, aby v té vaší nebyly.

Svěřte vývoj aplikace profíkům

Základním předpokladem úspěšné aplikace je jednoduchost a uživatelská přívětivost. Možná to zní jako fráze – pokud však bude vaše aplikace příliš složitá, uživatelé ji odinstalují stejně tak rychle, jako ji nainstalovali.

Jestliže nemáte potřebné zkušenosti, je vždycky lepší svěřit technický vývoj aplikace profesionální firmě. V Česku jich působí celá řada, za všechny jmenujme třeba olomouckou Altair Software. Vytvoří vám aplikace pro iOS, Android i Windows Phone a jsou v tom opravdu dobří.

Myslete na všechny

Udělat aplikaci pro Android nebo iOS? Vždy záleží na cílové skupině vaší aplikace, kterou byste z bodu 1 měli mít definovanou. Nejlepší ale přesto bude, když aplikaci uděláte pro oba systémy. A ještě k tomu přidáte Windows Phone.

Jsou to jednoduché počty – jakmile některý systém vynecháte, přijdete o stovky až tisíce potenciálních zákazníků. Pokud si i přesto musíte vybrat a máte aplikaci určenou hlavně pro český trh, volte Android. Ten je totiž v Česku nejrozšířenější (podle některých zdrojů drží až 70% podíl).

Neopomeňte marketing

Jen málokterá aplikace se bude prodávat sama – takže už předem zvažte, jak ji budete po vydání marketingově propagovat.

Jako první se nabízí topování v oficiálních prodejnách: Google Play, App Store a Microsoft Store. To určitě není na škodu, minimálně na pár dní to zkusit můžete.

Dalšími možnostmi jsou klasické nástroje online marketingu – aplikaci propagujte třeba placeným příspěvkem na Facebooku, zkuste PPC kampaně, můžete vytvořit i vlastní webovou stránku. Ale stejně jako v případě vývoje aplikace bude nejlepší, když se poradíte s odborníkem.

V každém případě však mějte na paměti, že když je špatný produkt, nepomůže ani ta nejlepší reklama na světě.

Nabídněte aplikaci zdarma

Jakkoliv se to může zdát paradoxní, na aplikaci s vyšší pravděpodobností vyděláte tehdy, když ji nabídnete ke stažení zdarma. Alespoň v základní verzi.

Slovo zdarma je doslova marketingovým tahákem, není náhoda, že nejoblíbenější aplikace světa jsou zdarma prakticky všechny. Vydělávat potom můžete na dodatečném obsahu, reklamách a podobně. Samotnou aplikaci, pokud je to možné, dejte zdarma. A to minimálně do té doby, než získá dobrou pověst a hodnocení.

ČLÁNKY:, , , ,
Google drasticky zeštíhluje velikost updatů všech aplikací

Google drasticky zeštíhluje velikost updatů všech aplikací

VČERA  |    |  diskuze (0)

Pokud jste si před rokem 2012 chtěli aktualizovat aplikace ve svém Androidu, obchod Google Play jednoduše stáhl celou aplikaci, kterou nahradil…

Samsung možná mění název grafické nadstavby TouchWiz

Samsung možná mění název grafické nadstavby TouchWiz

VČERA  |    |  2 komentáře

Předpokládám, že většina z nás už někdy slyšela o typické grafické nadstavbě TouchWiz od Samsungu. Najdeme ji na všech současných smartphonech…

Pražský Grévin používá jako první na světě technologii od Applu

Pražský Grévin používá jako první na světě technologii od Applu

VČERA  |    |  diskuze (0)

Pražské muzeum voskových figurín, Grévin Praha, využilo jako první na světě technologii iBeacon od Applu, díky které už tak nesmírně věrohodné voskové osobnosti…

Mobilní zobrazení