Xiaomi porušuje zákon, propaguje své smartphony jako „nejlepší“
Marketingová oddělení výrobců smartphonů jedou pod tlakem konkurence na plné obrátky. Své zákazníky lákají ke koupi svých výrobků různými způsoby. Ten, který používá Xiaomi, je ale údajně podle čínských úřadů už za hranou.
Internetem se šíří zpráva, že Xiaomi prý porušuje v Číně nově platný zákon, který zakazuje používání superlativů v reklamě. Společnosti působící na tamním trhu tak již nemohou označovat své produkty jako „nejlepší“ nebo „nejpokročilejší“. Právě to aktuálně činí firma Xiaomi, která tak proti sobě otočila hněv místních regulátorů.
Tito regulátoři se však proti Xiaomi neobrátili jen tak, sami od sebe. Firmu totiž udala konkurence, konkrétně místní, u nás v podstatě neznámá společnost Cong, jež prý dbá na blaho zákazníků, kteří by se, chudáci, mohli nesprávně domnívat, že s přístrojem Xiaomi kupují i „krále displejů“.
Evidentně jde o mstu: firma Cong totiž není zdaleka tak úspěšným producentem smartphonů jako Xiaomi a její šéf navíc dříve pracoval ve společnosti, jež o Xiaomi rozhlašovala falešné negativně laděné zprávy.
Xiaomi však označováním svých smartphonů jako „nejlepších ve své třídě“ vstupuje na tenký led. Alespoň v Číně. Ve světě není používání superlativů v reklamě ničím výjimečným a v podstatě se jedná o legitimní formu marketingového konkurenčního boje. Výrobci (nejen) telefonů označují jako „nejlepší“ dokonce i funkce, kterých bychom si jinak nevšimli, a vyzdvihují je jako konkurenční výhodu.
Výrobci tak budou muset svou reklamu přizpůsobit čínskému trhu, jestliže tam chtějí uspět a zároveň nemít problémy s místními zákony. Výjimkou je Apple, který má tendenci funkce svých zařízení při příležitosti jejich představování označovat jako „kouzelné“ nebo „magické“. Takové pojmy nelze kvantifikovat, a proto je jasné, že by americký gigant v případném sporu s čínskými úřady uspěl.
Zdroj: Android Authority