Windows Phone Marketplace překročil hranici 50 000 aplikací. Nokia má svoji vlastní kategorii
Obchod Marketplace pro operační systém Windows Phone dosáhl hranice 50 000 aplikací. Pozoruhodné není číslo jako takové, ale spíše bleskový nárůst aplikací v posledních dnech. Také Nokia se dočkala své vlastní kategorie.
Dalo by se říci, že každý operační systém má svůj obchod s aplikacemi, který se pyšní nějakým specifikem. U operačního systému Windows Phone bychom za specifikum obchodu s hrami a aplikacemi – Marketplace – mohli považovat například nárůst o 8 010 aplikací za posledních třicet dní. Zajímavé číslo, což o to, ale jsou tu i další, a spousta z nich má společný jmenovatel – finského výrobce mobilních telefonů Nokii. Nokia tím, že přešla na Windows Phone, uštědřila Marketplace i operačnímu systému samotnému pořádné nakopnutí vpřed.
Za posledních 30 dní bylo tedy přidáno 8 010 aplikací, za posledních 90 dní pak dokonce 17 276 aplikací. Podíváme-li se na to z trošku jiné stránky, zhruba 14 měsíců trvalo, než Marketplace pokořil hranici 50 000. Víte jakým tempem? 40 000 aplikací mu trvalo přes rok, posledních 10 000 zvládl za 40 dní… Co to znamená? Nokia.
Průměrná rychlost přidávání aplikací se pohybovala okolo 165 titulů za den. To ovšem jen do chvíle, než se do toho vložila Nokia, a také, než se dostupnost obchodu Marketplace rozšířila geograficky z 16 na 35 zemí. Od dosažení 40 000 aplikací se tak denní nárůst vyšvihl na 265 titulů. To slibuje relativně růžovou budoucnost pro Windows Phone.
Samozřejmě, každé zveřejněné číslo má nějaké to svoje ale. U Marketplace je to, že v reálu 50 000 aplikací vlastně neobsahuje. Z celkového počtu přidaných 50 126 titulů je jich skoro 6 000 nedostupných (ať už byly odstraněny Microsoftem z nejrůznějších příčin, nebo staženy jejich autorem). Za další, různá je také dostupnost aplikací, co se států týče. Jen pro příklad, v USA je to 42 655 aplikací, ve velké Británii 40 305 aplikací, v Itálii pak třeba 36 944 aplikací, no a v takové Indii „jen“ 36 752 aplikací. Ovšem, nárůst počtu aplikací celkově rozhodně Marketplace upřít nemůžeme.
Který je nejrychleji rostoucí obchod?
Android Market i Appstore mají oba už přes půl milionu dostupných aplikací, což je desetkrát více než Marketplace, ale z tohoto nemůžeme usuzovat nic vzhledem k tomu, že každý obchod pro svůj operační systém je tu jinak dlouho. Zajímavější srovnání je, za jak dlouho se tomu kterému obchodu podařilo dosáhnout hranice právě 50 000 aplikací. Jak již bylo zmíněno, Marketplace potřeboval necelých 14 měsíců. Android Market na to potřeboval 19 měsíců (říjen 2008 – duben 2010), ovšem byl znevýhodněn v počátcích relativně pomalým šířením licencí pro použití systému Android. Naopak AppStore to zvládl za 12 měsíců (červenec 2008 – červen 2009) s výhodou toho, že po světě už fungovalo okolo 4 milionů iPhonů první generace, než samotný obchod vznikl.
Obsah Marketplace
Čtyři největší kategorie obsahu tříděného podle tématiky tvoří 57 % veškerého obsahu. Jsou to hry, zábava, knihy a užitečné nástroje. Každá z těchto kategorií má okolo 7 000 aplikací. A jak je to s licencemi obsahu? Celých 58 % aplikací je dostupných zdarma, 14 % je placených se zkušební dobou a zbylých 28 % je jen placených. Ve srovnání s Android Marketem, kde je podíl neplacených a placených 69 %/31 %, nebo AppStorem, kde je to ještě horší – 43 %/57 %, se jedná o poměrně dobrou statistiku, nemyslíte?
No a nakonec zase Nokia. Zatím jen ve Francii, ale stejně jako dříve LG, Samsung nebo HTC, už i Nokia má v Marketplace svoji vlastní kategorii. Jmenuje se jednoduše „Nokia Collection“, a obsahuje zatím jen pět aplikací – Nokia Maps, Contacts Transfer, WRC Live, TuneIn Radio a App Highlights. Ovšem, nárůst do budoucna je předpokládanou jistotou, stejně tak jako rozšíření do dalších zemí.
zdroj: AllAboutWindowsPhone, PhoneArena