Více než 75 % reklamních tržeb Facebooku generují mobily
Největším zdrojem příjmů Facebooku je samozřejmě reklama, jež na sociální síti začala být v poslední době všudypřítomná. A celých 78 procent příjmů společnosti z reklamy vygenerují mobily.
Facebook oznámil své finanční výsledky za třetí kvartál, který skončil v září. K zajímavým údajům výsledovky patří částka 3,4 miliardy dolarů, což je součet všech tržeb z mobilní reklamy. Celkové tržby z reklamy pak dosáhly hodnoty 4,3 miliardy. Mobilní tržby tedy vzrostly o 73 %, zatímco příjmy z reklamy zobrazené na obrazovkách PC poklesly ve stejném období o 7,3 %.
Důležitost mobility pro Facebook byla vysvětlena provozní ředitelkou společnosti Sheryl Sandbergovou, která říká, že průměrný dospělý jedinec ve Spojených státech stráví 25 minut z času stráveného médii každý týden na mobilním zařízení. Z toho na Facebooku stráví pětinu tohoto času. V průběhu třetího čtvrtletí navštěvovalo 89 % z 1,01 miliardy každodenních aktivních uživatelů Facebook z mobilního zařízení. Průměrný denní počet mobilních uživatelů vzrostl meziročně o 27 procent.
Podle Sandbergové má Facebook ve svém byznysu jisté cíle, přičemž jedním z nich je využití přesunu uživatelů na mobilní zařízení. Dalším cílem je pak přesvědčit více společností k inzerci na sociální síti a zároveň zvýšit relevantnost zobrazovaných reklam vzhledem ke konkrétnímu uživateli.
Zdroj: Phone Arena