Žijeme v 21. století, v moderní éře smartphonů a internetu. Není tak ani moc překvapivé, že komunikace přes internet nahrazuje klasické formy kontaktu s okolím, ať už hovory nebo textové zprávy. Letos to opět potvrdily vánoční statistiky od tuzemských operátorů.
Tento trend se objevil už vloni, kdy jsme ani přes neomezené tarify nepřekonali předchozí pravidelně navyšované rekordy. Doba se zkrátka mění a formy komunikace s ní. Letos jsme tak přes tuzemské operátory uskutečnili méně hovorů (o 3 % méně) a poslali méně SMS zpráv (o 1% méně), než vloni. Nárůst zaznamenala přenesená data (v průměru o 116,6 % více) a s přihlédnutím na využití aplikací také MMS zprávy (o 9% více).
Internet zkrátka vytlačuje ostatní formy komunikace. Připravili jsme tak přehlednou tabulku, ve které je krásně vidět, jak moc které formy komunikace letos utrpěly.
hovory | SMS | MMS | internet | |
---|---|---|---|---|
O2 | 15,1 mil | 25,2 mil | 483 tis | +89% |
T-Mobile | 17,9 mil | 29,5 mil | 495,4 tis | +141,8% |
Vodafone | 9,7 mil | 19,6 mil | 195,9 tis | +119% |
celkem | 42,7 mil | 74,3 mil | 1,174 mil | +116,6% |
meziroční změna | -3% | -1% | +9% | – |
Jakou formu komunikace jste na letošní Štědrý den volili vy? Dáváte už také přednost internetové komunikaci (chatovací aplikace, videohovory, emaily atd.) než klasickým hovorům nebo textovým a multimediálním zprávám?
Žijeme v 21. století, v moderní éře smartphonů a internetu. Není tak ani moc překvapivé, že komunikace přes internet nahrazuje klasické formy kontaktu s okolím, ať už hovory nebo textové zprávy. Letos to opět potvrdily vánoční statistiky od tuzemských operátorů.
Tento trend se objevil už vloni, kdy jsme ani přes neomezené tarify nepřekonali předchozí pravidelně navyšované rekordy. Doba se zkrátka mění a formy komunikace s ní. Letos jsme tak přes tuzemské operátory uskutečnili méně hovorů (o 3 % méně) a poslali méně SMS zpráv (o 1% méně), než vloni. Nárůst zaznamenala přenesená data (v průměru o 116,6 % více) a s přihlédnutím na využití aplikací také MMS zprávy (o 9% více).
Internet zkrátka vytlačuje ostatní formy komunikace. Připravili jsme tak přehlednou tabulku, ve které je krásně vidět, jak moc které formy komunikace letos utrpěly.
hovory | SMS | MMS | internet | |
---|---|---|---|---|
O2 | 15,1 mil | 25,2 mil | 483 tis | +89% |
T-Mobile | 17,9 mil | 29,5 mil | 495,4 tis | +141,8% |
Vodafone | 9,7 mil | 19,6 mil | 195,9 tis | +119% |
celkem | 42,7 mil | 74,3 mil | 1,174 mil | +116,6% |
meziroční změna | -3% | -1% | +9% | – |
Jakou formu komunikace jste na letošní Štědrý den volili vy? Dáváte už také přednost internetové komunikaci (chatovací aplikace, videohovory, emaily atd.) než klasickým hovorům nebo textovým a multimediálním zprávám?