Twitter dal sbohem oblíbeným, nahradil je „lajky“ se srdíčkem
Populární sociální síť Twitter se definitivně rozhodla skoncovat se svým tlačítkem „oblíbené“. Namísto něj příšlo srdíčko, které má být obdobou „to se mi líbí“ na rivalském Facebooku.
Twitter tím možná nechtěně způsobil pobouření mezi svými pravidelnými uživateli. Zatímco hvězdička „přidat do oblíbených“ mohla symbolizovat souhlas, nesouhlas i neutrální názor, který jste prostě chtěli ukázat ostatním, srdíčko „líbí se mi“ může leckoho mást a být zdrojem nepochopení. Jakožto náruživému uživateli přišla i mně „hvězdička“ jako šikovnější varianta…
Produktový manažer Twitteru Akarshan Kumar však tvrdí, že změna bude jednoznačně k lepšímu. Dle něj má srdíčko zjednodušit a zpřehlednit prostředí pro nové uživatele. Srdíčka nebo smajlíky vyjadřující „lajk“ jsou totiž již dlouhou dobu součástí jiné sociální sítě Vine, která sdružuje krátké videosekvence, i oblíbeného Periscopu, který slouží k živému streamování přes mobilní fotoaparát.
Kumar také zdůrazňuje, že „může se vám líbit mnoho věcí, ale ne všechny musí být vašimi oblíbenými“. Jedná se však o dost radikální změnu – vždyť položka „oblíbené“ fungovala na Twitteru již o několik let dříve, než přišel konkurenční Facebook s tlačítkem „to se mi líbí“.
Z testování, které Twitter prováděl na vybraných uživatelích v létě, také vyplynulo, že „srdíčko“ bylo využíváno mnohem více, než současná podoba. V tom mohou hrát roli právě jiné sociální sítě, které také používají systém „lajků“, a internet je považuje za jakési univerzální vyjádření souhlasu či zalíbení.
Jednoznačně se však jedná o posílení pozice Twitteru na poli sociálních sítí. Tomu se v posledních letech nedaří získávat mnoho nových uživatelů, a začíná ztrácet v porovnání s mladšími soky, jako jsou Instagram či Snapchat. Výkonný ředitel společnosti proto přislíbil hned několik výrazný změn ve fungování sítě, a nahrazení oblíbených je jednou z nich.
zdroje: The Verge, Vanity Fair, Twitter