Nejdříve to byly chytré telefony, nyní zase různé chytré příslušenství jako hodinky, náramky či brýle, souhrnně označovány jako wearables. Jak se k nim ale máme?
Průzkum, kterého se zúčastnilo na tisíc respondentů, prováděla agentura GfK. Čísla, ke kterým došla, jsou bezesporu zajímavá, ale hlavně zasazují důležitou otázku – potřebujeme vůbec chytré příslušenství a jsme na něj připraveni?
Pokud si myslíte, že většina wearables jsou hodinky, byli byste na omylu – tvoří pouze 11 % z nich. Jak říká výkonný ředitel společnosti Pebble, Eric Micigovsky, majitelé jejich hodinek po čase přijdou i na další funkce, než jsou pouze notifikace – jako příklad uvádí ovládání různého vybavení domácnosti. I proto jsou právě hodinky od Pebblu jedněmi z nejznámějších a také nejúspěšnějších a právě ono číslo, kdy 33 % veškerých wearables jde “z domu” za méně než 6 měsíců, se zrovna jich pravděpodobně netýká.
Jenomže drtivou většinu trhu netvoří hodinky, nýbrž fitness pomůcky. Různé měřiče tepu, rychlosti nebo spálených kalorií tvoří celých 39 % prodaných wearables, následovány “fitness počítači”, které umí i některé jiné funkce a více se podobají spíše sportovním chytrým hodinkám než pouhým “páskům” drží 26 % podíl. 24 % pak drží sportovní kamery GoPro.
Nejdůležitějším kritériem je pro kupující cena – alespoň to tvrdí 28 procent z nich. Micigovsky si myslí, že je ještě příliš brzo posuzovat, zdali jsou wearables úspěchem nebo spíše slepou odnoží mobilních technologií. Dodává, že první iPhone od Applu se objevil v roce 2007, zatímco hodinky a jiné chytré příslušenství až o mnoho později. Právě Apple iWatch, chytré hodinky technologického giganta, prý vnesou nový vítr na trh s chytrými hodinkami a měly by napomoci jejich boomu. Samotný Pebble však podobně jako nedávno představené hodinky od LG a Motoroly ohrozit nemají – k dnešnímu dni se jich prodalo již více než 400 tisíc.
A jak by mělo vypadat ideální “wearables”? 33 % dotázaných si myslí, že nejlepší forma je náramek, ale rovnou 26 % by mělo takový přístroj nejraději umístěný v botě. Zatímco ženy preferují spíše módní doplněk jako náramek, náhrdelník nebo dokonce prsten, muži se nechtějí zatěžovat dalšími “udělátky” a raději by měli chytrá trička, boty nebo třeba pásky. Více lidé důvěřují společnostem zaměřujícím se na výrobu elektroniky spíše než různým výrobcům šperků či módním značkám. V USA je uvedlo jako nejdůvěryhodnější 42 %, v Jižní Koreji hned 69 % tázaných.
Čísla jsou to rozhodně zajímavá a v mnohých ohledech také překvapivá. Spíše než non-stop pomůcku v podobě hodinek preferujeme sportovní doplňky, preferujeme praktičnost před krásou a nejdůležitějším aspektem při rozhodování je cena.
Máte doma nějaké wearables? Platí tato čísla i pro vás? Je pro vás rozhodujícím faktorem cena?
zdroje: The Guardian, PhoneArena
Nejdříve to byly chytré telefony, nyní zase různé chytré příslušenství jako hodinky, náramky či brýle, souhrnně označovány jako wearables. Jak se k nim ale máme?
Průzkum, kterého se zúčastnilo na tisíc respondentů, prováděla agentura GfK. Čísla, ke kterým došla, jsou bezesporu zajímavá, ale hlavně zasazují důležitou otázku – potřebujeme vůbec chytré příslušenství a jsme na něj připraveni?
Pokud si myslíte, že většina wearables jsou hodinky, byli byste na omylu – tvoří pouze 11 % z nich. Jak říká výkonný ředitel společnosti Pebble, Eric Micigovsky, majitelé jejich hodinek po čase přijdou i na další funkce, než jsou pouze notifikace – jako příklad uvádí ovládání různého vybavení domácnosti. I proto jsou právě hodinky od Pebblu jedněmi z nejznámějších a také nejúspěšnějších a právě ono číslo, kdy 33 % veškerých wearables jde “z domu” za méně než 6 měsíců, se zrovna jich pravděpodobně netýká.
Jenomže drtivou většinu trhu netvoří hodinky, nýbrž fitness pomůcky. Různé měřiče tepu, rychlosti nebo spálených kalorií tvoří celých 39 % prodaných wearables, následovány “fitness počítači”, které umí i některé jiné funkce a více se podobají spíše sportovním chytrým hodinkám než pouhým “páskům” drží 26 % podíl. 24 % pak drží sportovní kamery GoPro.
Nejdůležitějším kritériem je pro kupující cena – alespoň to tvrdí 28 procent z nich. Micigovsky si myslí, že je ještě příliš brzo posuzovat, zdali jsou wearables úspěchem nebo spíše slepou odnoží mobilních technologií. Dodává, že první iPhone od Applu se objevil v roce 2007, zatímco hodinky a jiné chytré příslušenství až o mnoho později. Právě Apple iWatch, chytré hodinky technologického giganta, prý vnesou nový vítr na trh s chytrými hodinkami a měly by napomoci jejich boomu. Samotný Pebble však podobně jako nedávno představené hodinky od LG a Motoroly ohrozit nemají – k dnešnímu dni se jich prodalo již více než 400 tisíc.
A jak by mělo vypadat ideální “wearables”? 33 % dotázaných si myslí, že nejlepší forma je náramek, ale rovnou 26 % by mělo takový přístroj nejraději umístěný v botě. Zatímco ženy preferují spíše módní doplněk jako náramek, náhrdelník nebo dokonce prsten, muži se nechtějí zatěžovat dalšími “udělátky” a raději by měli chytrá trička, boty nebo třeba pásky. Více lidé důvěřují společnostem zaměřujícím se na výrobu elektroniky spíše než různým výrobcům šperků či módním značkám. V USA je uvedlo jako nejdůvěryhodnější 42 %, v Jižní Koreji hned 69 % tázaných.
Čísla jsou to rozhodně zajímavá a v mnohých ohledech také překvapivá. Spíše než non-stop pomůcku v podobě hodinek preferujeme sportovní doplňky, preferujeme praktičnost před krásou a nejdůležitějším aspektem při rozhodování je cena.
Máte doma nějaké wearables? Platí tato čísla i pro vás? Je pro vás rozhodujícím faktorem cena?
zdroje: The Guardian, PhoneArena