Třetině majitelů wearables nevydrží ani půl roku

Nejdříve to byly chytré telefony, nyní zase různé chytré příslušenství jako hodinky, náramky či brýle, souhrnně označovány jako wearables. Jak se k nim ale máme?

Pebble Steel

Průzkum, kterého se zúčastnilo na tisíc respondentů, prováděla agentura GfK. Čísla, ke kterým došla, jsou bezesporu zajímavá, ale hlavně zasazují důležitou otázku – potřebujeme vůbec chytré příslušenství a jsme na něj připraveni?

Pokud si myslíte, že většina wearables jsou hodinky, byli byste na omylu – tvoří pouze 11 % z nich. Jak říká výkonný ředitel společnosti Pebble, Eric Micigovsky, majitelé jejich hodinek po čase přijdou i na další funkce, než jsou pouze notifikace – jako příklad uvádí ovládání různého vybavení domácnosti. I proto jsou právě hodinky od Pebblu jedněmi z nejznámějších a také nejúspěšnějších a právě ono číslo, kdy 33 % veškerých wearables jde “z domu” za méně než 6 měsíců, se zrovna jich pravděpodobně netýká.

runkeeper-pebble

Jenomže drtivou většinu trhu netvoří hodinky, nýbrž fitness pomůcky. Různé měřiče tepu, rychlosti nebo spálených kalorií tvoří celých 39 % prodaných wearables, následovány “fitness počítači”, které umí i některé jiné funkce a více se podobají spíše sportovním chytrým hodinkám než pouhým “páskům” drží 26 % podíl. 24 % pak drží sportovní kamery GoPro.

Nejdůležitějším kritériem je pro kupující cena – alespoň to tvrdí 28 procent z nich. Micigovsky si myslí, že je ještě příliš brzo posuzovat, zdali jsou wearables úspěchem nebo spíše slepou odnoží mobilních technologií. Dodává, že první iPhone od Applu se objevil v roce 2007, zatímco hodinky a jiné chytré příslušenství až o mnoho později. Právě Apple iWatch, chytré hodinky technologického giganta, prý vnesou nový vítr na trh s chytrými hodinkami a měly by napomoci jejich boomu. Samotný Pebble však podobně jako nedávno představené hodinky od LG a Motoroly ohrozit nemají – k dnešnímu dni se jich prodalo již více než 400 tisíc.

Will.i.am

A jak by mělo vypadat ideální “wearables”? 33 % dotázaných si myslí, že nejlepší forma je náramek, ale rovnou 26 % by mělo takový přístroj nejraději umístěný v botě. Zatímco ženy preferují spíše módní doplněk jako náramek, náhrdelník nebo dokonce prsten, muži se nechtějí zatěžovat dalšími “udělátky” a raději by měli chytrá trička, boty nebo třeba pásky. Více lidé důvěřují společnostem zaměřujícím se na výrobu elektroniky spíše než různým výrobcům šperků či módním značkám. V USA je uvedlo jako nejdůvěryhodnější 42 %, v Jižní Koreji hned 69 % tázaných.

Čísla jsou to rozhodně zajímavá a v mnohých ohledech také překvapivá. Spíše než non-stop pomůcku v podobě hodinek preferujeme sportovní doplňky, preferujeme praktičnost před krásou a nejdůležitějším aspektem při rozhodování je cena.

Máte doma nějaké wearables? Platí tato čísla i pro vás? Je pro vás rozhodujícím faktorem cena?

zdroje: The Guardian, PhoneArena

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."

Třetině majitelů wearables nevydrží ani půl roku

Nejdříve to byly chytré telefony, nyní zase různé chytré příslušenství jako hodinky, náramky či brýle, souhrnně označovány jako wearables. Jak se k nim ale máme?

Pebble Steel

Průzkum, kterého se zúčastnilo na tisíc respondentů, prováděla agentura GfK. Čísla, ke kterým došla, jsou bezesporu zajímavá, ale hlavně zasazují důležitou otázku – potřebujeme vůbec chytré příslušenství a jsme na něj připraveni?

Pokud si myslíte, že většina wearables jsou hodinky, byli byste na omylu – tvoří pouze 11 % z nich. Jak říká výkonný ředitel společnosti Pebble, Eric Micigovsky, majitelé jejich hodinek po čase přijdou i na další funkce, než jsou pouze notifikace – jako příklad uvádí ovládání různého vybavení domácnosti. I proto jsou právě hodinky od Pebblu jedněmi z nejznámějších a také nejúspěšnějších a právě ono číslo, kdy 33 % veškerých wearables jde “z domu” za méně než 6 měsíců, se zrovna jich pravděpodobně netýká.

runkeeper-pebble

Jenomže drtivou většinu trhu netvoří hodinky, nýbrž fitness pomůcky. Různé měřiče tepu, rychlosti nebo spálených kalorií tvoří celých 39 % prodaných wearables, následovány “fitness počítači”, které umí i některé jiné funkce a více se podobají spíše sportovním chytrým hodinkám než pouhým “páskům” drží 26 % podíl. 24 % pak drží sportovní kamery GoPro.

Nejdůležitějším kritériem je pro kupující cena – alespoň to tvrdí 28 procent z nich. Micigovsky si myslí, že je ještě příliš brzo posuzovat, zdali jsou wearables úspěchem nebo spíše slepou odnoží mobilních technologií. Dodává, že první iPhone od Applu se objevil v roce 2007, zatímco hodinky a jiné chytré příslušenství až o mnoho později. Právě Apple iWatch, chytré hodinky technologického giganta, prý vnesou nový vítr na trh s chytrými hodinkami a měly by napomoci jejich boomu. Samotný Pebble však podobně jako nedávno představené hodinky od LG a Motoroly ohrozit nemají – k dnešnímu dni se jich prodalo již více než 400 tisíc.

Will.i.am

A jak by mělo vypadat ideální “wearables”? 33 % dotázaných si myslí, že nejlepší forma je náramek, ale rovnou 26 % by mělo takový přístroj nejraději umístěný v botě. Zatímco ženy preferují spíše módní doplněk jako náramek, náhrdelník nebo dokonce prsten, muži se nechtějí zatěžovat dalšími “udělátky” a raději by měli chytrá trička, boty nebo třeba pásky. Více lidé důvěřují společnostem zaměřujícím se na výrobu elektroniky spíše než různým výrobcům šperků či módním značkám. V USA je uvedlo jako nejdůvěryhodnější 42 %, v Jižní Koreji hned 69 % tázaných.

Čísla jsou to rozhodně zajímavá a v mnohých ohledech také překvapivá. Spíše než non-stop pomůcku v podobě hodinek preferujeme sportovní doplňky, preferujeme praktičnost před krásou a nejdůležitějším aspektem při rozhodování je cena.

Máte doma nějaké wearables? Platí tato čísla i pro vás? Je pro vás rozhodujícím faktorem cena?

zdroje: The Guardian, PhoneArena

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."