Mobilizujeme.cz

Test fotoaparátů III: Velký souboj 8 elitních smartphonů

24. 7. 2013  |  fototest  |  autor:

Tak tady je máte. Nejlepší smartphony současnosti postavené proti sobě v disciplíně, o kterou má zájem rok od roku více a více uživatelů. Mobily začínají nahrazovat levné kompakty a my vám, našim čtenářům, přinášíme již třetí díl Testu fotoaparátů. Kdo vyhraje?

Kapitoly článku:

» Kapitola 1: úvodní obeznámení s fotomobily a metodikou
» Kapitola 2: barevná zeď
» Kapitola 3: blesk
» Kapitola 4: budova a nebe
» Kapitola 5: detaily květů
» Kapitola 6: křižovatka
» Kapitola 7: palubní štít
» Kapitola 8: text
» Kapitola 9: výtahová šachta
» Kapitola 10: Zuzana
» Kapitola 11: videotest
» Kapitola 12: zhodnocení a pár slov na závěr

Ke stažení: uložte si všechny porovnávací fotografie v plném rozlišení, dohromady v tomto souboru.

Kapitola 1: úvodní obeznámení s fotomobily a metodikou

Test fotoaparátu I byl spíše nápadem z čisté vody, takovou hurá akcí. Vaše ohlasy a čtenost ale ukázaly, že přesně tento typ článku vám chyběl. Test fotoaparátu II tedy byl větším, podrobnějším a detailnějším. A opět jste nám ukázali, že tohle chcete. A pokud to chcete, tak vám to dáme. Třetí díl je ještě podrobnější, ještě detailnější, ještě rozsáhlejší. V prvním díle jsme porovnali víceméně to, co bylo po ruce. Testované přístroje do druhého dílu již byly cíleně vybrány, přesto jste v diskuzích žádali o test těch nejlepších z nejlepších.


Některé telefony jsme zařadili do fototestu na poslední chvíli až po skupinovém nafocení..

V rámci naší ankety, kterou jsme na základě vašich dotazů udělali, jste si nejvíce říkali o test Samsungu Galaxy S4, HTC One,  Nokie Lumie 920, Sony Xperie Z, Nokie 808 PureView a Apple iPhone 5. Všechny tyto přístroje tedy v dnešním testu naleznete. Naopak, v rámci ankety jste téměř neprojevili zájem o fotografický test LG Optimus G, LG Nexus 4 či HTC 8X, do testů tedy nebyly zahrnuty.

V diskuzi jste nás ale překvapili ještě jedním přáním. Zkusit proti těmto špičkovým smartphonům postavit něco z doby minulé. Sehnali jsme tedy Sony Ericsson K800i a podívali se, jak obstojí proti současné elitě, respektive současné smartphony proti němu. A jelikož nejenom u nás je Samsung Galaxy S4, tedy jeden z testovaných, veliký bestseller, do testu jsme postavili i jeho předchůdce, Galaxy S III, abychom si mohli říct, jak moc velkého posunu jsme se dočkali. A Huawei Ascend D2? Berte ho jako černého koně celého testu, jako někoho, kdo zde původně být neměl. Během recenzování jsme si ale řekli, že bychom mu v Testu fotoaparátu III dát šanci měli.

V rámci každé kapitoly jak slovně, tak číselně, zhodnotím všechny přístroje v testu, na konci celého článku si pak rozebereme celkové výkony jednotlivých modelů a povíme si pár slov na závěr. Test vyjadřuje můj pohled na kvalitu a tento názor se může rozcházet s pohledem jiného člověka.


Krátké představení zůčastněných borců:

HTC One: Současná vlajková loď HTC, díky které se začíná firmě opět dařit. Mobil disponuje některými technologiemi, které u konkurence většinou nenajdete (stereo přední reproduktory, optická stabilizace fotoaparátu, uPX fotoaparát, kovové tělo apod.). Pro více informací – recenze HTC One.

  • Android 4.1.2
  • Číslo SW: 1.29.401.12
  • Úroveň API HTC SDK: 5.12
  • Foto: 4,2 Mpx (2048×1520 pixelů)
  • Video: 1080@30fps, 20 Mpbs
  • Blesk: Diodový
  • Stabilizace: Optická

Huawei Ascend D2: Aktuální vlajková loď čínského Huawei. Smartphone, který se snaží dostat do elitní společnosti těch nejlepších. V některých aspektech se mu to daří, ať se bavíme o jemnosti displeje či výdrže baterie, v jiných disciplínách naopak na elitu nemá, řeč je především o firemním procesoru a hrubém výpočetním výkonu. Jak na tom bude s fotoaparátem? Pro více informací – recenze Huawei Ascend D2.

  • Android 4.1.2
  • Verze základního pásma: 21.179.00.00.000
  • Verze jádra: 3.0.8-00750-g94f3b48
  • Číslo sestavení: D2-0082V100R001C00B212
  • Foto: 13 Mpx (4032×3224 pixelů)
  • Video: 1080pix@30fps, 24 Mbps
  • Blesk: Diodový
  • Stabilizace: Digitální

iPhone 5: (VÍTĚZ TESTU FOTOAPARÁTU 2) Klasika klasik, pokračovatel rodu toho, kdo položil základy pro chápání pojmu „moderní smartphone“. iPhone 5 sice oproti starším modelům nepřinesl nějaké zásadní inovace a jeho drive se začíná ztrácet, z hlediska fotoaparátu ale platí mezi lidmi za jednoho z nejlepších. Pro více informací – recenze iPhone 5.

  • iOS 6.1.4
  • Foto: 8 Mpx (3264×2448 pixelů)
  • Video: 1080p@30fps, 17 Mpbs
  • Blesk: Diodivý
  • Stabilizace: Digitální

Nokia 808 PureView: (VÍTĚZ TESTU FOTOAPARÁTU 1Mobilní telefon, který způsobil při svém oznámení šok díky 41 Mpx snímači. Mnozí tuto hodnotu považovali za vtip, což se nakonec ukázalo jako liché. Při běžném focení sice fotoaparát interpoluje snímky do 5 Mpx, přesto těží z na mobily obřího čipu a výborné optiky. Pro více informací – recenze Nokia 808 PureView.

  • Nokia Belle FeaturePack 2
  • SW version: 113.010.1507
  • Foto: 41 Mpx (7152×5368 pixelů),
  • Video: 1080p@30fps, 20 Mbps
  • Blesk: Xenonový
  • Stabilizace: Digitální

Nokia Lumia 920: Vlajková loď finského výrobce a poslední bašta evropské výroby mobilů mezi světovou elitou. Mobil se může pochlubit optickou stabilizací, výbornou světelností, či velice rychlým operačním systémem Windows Phone 8. Pro více informací – recenze Nokia Lumia 920.

  • Windows Phone 8.0
  • Revize FW: 1232.5957.1308.0001
  • Foto: 8 Mpx (3234×2448 pixelů),
  • Video: 1080p@30fps, 20 Mbps
  • Blesk: Diodový
  • Stabilizace: Optická

Samsung Galaxy S III: Loňský bestseller již sice byl nahrazen, přesto mu to, jak se zdá, neubírá na popularitě. Samsung zkrátka mobily umí a SIII kromě obsáhlé nadstavby Androidu TouchWiz UX obsahuje velice slušný fotoaparát. V Testu fotoaparátu II. se umístíl těsně za iPhonem 5 na druhé příčce. Jak si povede tentokrát? Pro více informací – recenze Samsung Galaxy S III.

  • Android 4.1.2
  • I9300XXEMC2
  • Verze jádra: 3.0.31-1042335
  • Číslo sestavení: JZ054K.I9300XXEMC2
  • Foto: 8 Mpx (3264×2448 pixelů),
  • Video: 1080p@30fps, 17 Mbps
  • Blesk: Diodový
  • Stabilizace: Digitální

Samsung Galaxy S4: 10 miliónů prodaných Galaxy S4 za méně jak 1 měsíc je úctyhodné číslo. Samsung sice nový model inovoval opatrně a tak se největší změny nesou v hrubém výkonu či rozlišení displeje, přesto neopoměl navýšit rozlišení fotoaparátu oproti svému předchůdci o 5 Mpx. Jak tedy fotí? Pro více informací – recenze Samsung Galaxy S4.

  • Android 4.2.2
  • Verze základního pásma: I9505XXUAMDE
  • Verze jádra 3.4.0-431985
  • Číslo sestavení JDQ39.I9505XXUAMDE
  • Foto: 13 Mpx (4128×3096 pixelů),
  • Video: 1080p@30fps, 17 Mbps
  • Blesk: Diodový
  • Stabilizace: Digitální

Sony Xperia Z: Xperia Z disponuje prémiovým zpracováním s absolutní vodotěsností, tak jako FullHD displejem, 13 Mpx fotoaparátem či vysokým výkonem. Sony se tímto telefonem vrací do hry o absolutní hi-end, bohužel rozhodně ne pověstí fotoaparátu. Jak si povedete tedy Xperia Z v novém testu a oproti předchozímu testu s novějším firmwarem? Pro více informací – recenze Sony Xperia Z.

  • Android 4.1.2
  • Verze základního pásma: 9x15A-ACEFWMAZQzz-30110017-06
  • Verze jádra: 3.4.0-g298631f-01992-g95474bc
  • Číslo sestavení: 10.1.A.1.350
  • Foto: 13 Mpx (4128×3096 pixelů),
  • Video: 1080p@30fps, 17,5 Mbps
  • Blesk: Diodový
  • Stabilizace: Digitální

Sony Ericsson K800i: Ve své době druhý mobilní telefon s 3,2 Mpx fotoaparátem. Ten kdo chtěl v roce 2006 pořádný telefon, musel se připravit na pořádnou cenu. Odměnou ale byl mobilní telefon s xenonovým bleskem, digitálním stabilizátorem, mechanickou spouští, MP3 přehrávačem apod. Jak fotí tento dědeček dnes? Mobil byl do testu přidán na přání čtenářů.

  • Verze FW: CXC1250210 R1JC002 070122
  • Snímač: 3,2 Mpx (2048×1536 pixelů)
  • Video: 144p@10fps, 0,15 Mpbs
  • Blesk: Xenonový
  • Stabilizace: Elektronická

Vysvětlení bodování a hodnocení

Veškeré mobily v testech budeme popisovat v abecedním pořadí, vždy na konci jednotlivého testu udělím každému telefonu počet bodů, kdy se první místo rovná devíti bodům, druhé osmi a tak dále. Poslední mobil každé kapitoly obdrží jeden bod. Na konci všech testů si body sečteme a řekneme si více k jednotlivým telefonům. Test byl prováděn se všemi telefony současně, všechny měly zapnutou plnou automatiku, všechny přístroje měly zapnutý stabilizátor a žádný z nich neměl na čočce fotoaparátu žádnou fólii, čočka byla před každým focením u každého modelu vyčištěná. Focení probíhalo klasicky z ruky a vždy za rovných podmínek. Jdeme na to!

Kapitoly článku:

» Kapitola 1: úvodní obeznámení s fotomobily a metodikou
» Kapitola 2: barevná zeď
» Kapitola 3: blesk
» Kapitola 4: budova a nebe
» Kapitola 5: detaily květů
» Kapitola 6: křižovatka
» Kapitola 7: palubní štít
» Kapitola 8: text
» Kapitola 9: výtahová šachta
» Kapitola 10: Zuzana
» Kapitola 11: videotest
» Kapitola 12: zhodnocení a pár slov na závěr

Témata:, , , , , , , , , ,

Diskuze k článku (130 komentářů)

  1. Harlo
    24.7.2013 v 01:12

    Paraaaaaaada!!! Tak na toto som cakal. Za toto mate odomna fakt velku pochvalu a pokracujte aj nadalej s podobnymi myslienkami.

    Odpovědět

      Dave
      24.7.2013 v 17:33

      Souhlasím. Článek je parádní. Jak je ale vidět v diskuzi, sto lidí, sto chutí. Za mě ale autorovi patří díky.

      Odpovědět

  2. Mrak
    24.7.2013 v 06:13

    Co dodat? Že takto zoufale špatně a subjektivně postavený test jsem ještě nečetl. Pak není divu, že u vás nefunguje fyzika ani logika. S tímto přístupem, který sice stál hodně práce, ale nabízí nesmyslná jednotlivá hodnocení a tím pádem i naprosto zcestné výsledky, jste sice asi dosáhli efektu „podrobného testu“ a jistě i vysoké čtenosti, ale závěry jsou zcela mimo mísu. Výsledky naprosto odporují všem předchozím testům, zveřejněných na českých i zahraničních serverech.

    Odpovědět

      fry
      24.7.2013 v 13:11

      nadobudol som dojem, že s nokiou 808 úmyselne fotili akosi zle. je predsa všeobecne známe a potvrdilo to množstvo skutočných fototestov, že na nokiu 808 iné mobily nemajú.

      Odpovědět

      kazan
      24.7.2013 v 15:19

      Aaa,tady nemůže nekdo zkousnout že svatá nokia není nejlepší co??Jdi se vycpat ubožáku.

      Odpovědět

        xzeit
        24.7.2013 v 19:23

        nevyšlo to pouze bodově. Každý kdo se o fotoaparáty v mobilech trochu zajímá ví,že nokia 808 je z těchto všech testovaných mobilů jako fotoaparát nejlepší. To,že se nepovedlo makro a šachta výtahu neznamená,že tyto situace nezvládne. Makro umí,ale až od 15cm. Nevím co autor testu dělal..

        Odpovědět

          blue.sun
          24.7.2013 v 20:11

          Stejně jako je zajímavé, že iPhone dostal několik šancí na správné zaostření tam, kde to nedokázal a 808 nedostala šanci vyfotit líp výtahovou šachtu… prostě cvak a pryč, co na tom, že jsem to neudržel, že?
          Autor je matlák.

          Odpovědět

            Schmell
            24.7.2013 v 22:48

            A ty jsi totální debil viď?ten test měl být pro toho kdo chce s mobilem fotit a dosáhnout co nejlepší výsledky…ne pro člověka který je Nokia ovce a nechce ani slyšet že jeho Nokie prohrála….

            blue.sun
            25.7.2013 v 06:22

            Nevazeny, dementni schmelle. Ten kdo chce opravdu nejlepsi vysledky, nebude fotit jako matlak na automatu, ale vyuzije vsechny dostupne moznosti k tomu, aby ziskal nejlepsi vystup. Autor se zachoval jako matlak a zcela zamerne zkreslil vysledek testu. Tento clely test by mel byt odstranen s autorovou omluvou za zamernou manipulaci.

          kazan
          25.7.2013 v 16:17

          Ale to víš že jo…nokia byla,je a bude VŽDYCKY nejlepší!!!To nemůže byt prostě jinak.

          Odpovědět

        fry
        25.7.2013 v 07:45

        keď sa nevyznáš vo fototechnike, tak radšej netrep.

        Odpovědět

        Mates
        25.7.2013 v 12:38

        kazan: ubožák jsi ty, nevím co tady někoho urážíš, tady jde o to, že N808 je nejlepší fotomobil, už toho o ní bylo napsano dost včetně fotek a fullHD videí, testů a vždy jasně dominovala a proč tady propadla je opravdu divný a nepochopitelný.

        Odpovědět

          Schmell
          26.7.2013 v 00:52

          Taky nechápu jak Nokia mohla prohrát…Od pohledu jasný vítěz….S4 je nic ale makro s tak velkým senzorem nejde a v ty šachtě to bylo dost divne.nejvetsi senzor pohltí nejvíc světla a detailu….Mělo by to byt asi takto.
          1.Nokia 808
          2.Sgs4
          3.Huawei D2
          4.Sgs3
          5.Xperia Z
          6.Lumie 920
          7.Htc One
          8.K800
          Profesionál by tento test hodnotil jinak…… A profík ví ze by byla nejlepší Nokia viz test fotaku na jinem webu :)

          Odpovědět

          Schmell
          26.7.2013 v 00:56

          To je pravda.taky to nechápu . vážený Blue.sun mate pravdu.Ale v tom testu šlo o to jenom cvaknout a jít dal.S Nokii je třeba si pohrát .S Nokii 808 nejde fotit makro.Ma velký senzor.Ale měla by pojmout nejvice světla.Nechapu jak mohla prohrát.Videl jsem i jiné stránky a Nokia vždy vyhrála :)

          Odpovědět

            kazan
            26.7.2013 v 16:24

            Jdi nekam demente…si kus mamrda.

  3. kazan
    24.7.2013 v 07:13

    Vynikajici fototest.Moc dekuji redakci a souhlasím s vysledkem.

    Odpovědět

  4. Romualdo
    24.7.2013 v 07:40

    Perfektní test, dobrá práce.
    Jen tak dál…

    Odpovědět

  5. s.s.rock
    24.7.2013 v 08:11

    Podle mě je to taky hloupí test, každý testuje nějak jinak a pak mají samozřejmě i jiné výsledky. Pak má obyčejný člověk v hlavě akorát zmatek. Já bych to viděl asi tak ze pro člověka který bude fotit v noci nebo v horších podmínkách je jasný vítěz PureWiev 808. To si každý člověk musí nejdříve ujasnit co s fototakem chce fotit a podle toho si určit priority, otázkou ale pak zůstává k čemu takové srovnání vůbec je. :-(

    Odpovědět

      David Šantora
      24.7.2013 v 10:23

      Dobrý den,

      mě se taky nelíbilo, co řekli o mém voze v Top Gear. Taky jsem s moderátorem nesouhlasil, protože mé zkušenosti jsou prostě jiné.

      Každý test je vždy ovlivněn tím, kdo daný výrobek testuje, jak jej testuje, kde jej testuje apod. Ale nemyslím, že je díky tomu testu hloupý. Každý si z něj může přeci vzít co potřebuje.

      S pozdravem.

      Odpovědět

        s.s.rock
        24.7.2013 v 12:24

        Tak se v podstatě mi dáváte za pravdu. Když totiž vyloučíte z testu horší světelné podmínky už test není objektivní. Jinak pro upřesnění já mám starý Desire S, tak že nějaké osobní angažování z mé strany určitě není. ;-)

        Odpovědět

        Kubyk002
        24.7.2013 v 19:26

        To máte Morrise Marinu nebo Opel Vectru :D :D :D
        Ne dělám si srandu, překvapila mně 808 a D2. 808 negativně, neboť jsem naivně čekal, že všechny pošle balit kufry, ale balá kufr sama, a D2, která kdyby si chlapci v Číně porháli se firmwarem, tak by dala možná celkově i S4 :)

        Odpovědět

          David Šantora
          24.7.2013 v 23:03

          Ani jedno, ani druhé ;-)

          Uvidíme, jak si smartphony poradí v Testu fotoaparátů IV, kde bude naopak automatika potlačená na minimum…

          Odpovědět

        erik
        31.7.2013 v 16:14

        Nechapu,ze v minulem vydani fototestu byl druhy tusim sgs3 a prvni byl iphone a ted je sgs3 na druhem miste a najednou iphone je az na tretim miste … kde se stala chyba ?

        Odpovědět

  6. Adblock
    24.7.2013 v 08:14

    A opět se ukazuje že líp něž nejdražší mobily fotí i nejlevnější kompakty.

    Odpovědět

      Xzeit
      24.7.2013 v 20:47

      No to určitě :-) haha

      Odpovědět

      kazan
      27.7.2013 v 11:00

      Nejlevnejsy kompakty fotí mnohem hůř

      Odpovědět

        Xzeit
        29.7.2013 v 22:26

        Přesně tak a někdy i ty docela drahé..

        Odpovědět

  7. Xzeit
    24.7.2013 v 08:39

    Chtěl bych se zetpat, v jakém režimu jste fotili s Nokii 808 PW. Chci jenom podotknout, že v automatickém režimu nené kvalita JPEG příliš dobrá. Je nastanena na hodnotu NORMÁLNÍ. Proč tomu tak je to nevím. Právě proto fotím raději na kreativní režim, kde lze kvalita JPEG nastavit na VYSOKÁ. Vše ostatní mám na automatiku, pouze když chci makro, přepnu na makro. Rozdíl je zcela patrný. Nevím z jaké vzdálenosti jste fotili makro, ale Nokia 808 může nejblíže na 15cm, potom už nezaostří…takže nemá smysl fotit blíže. To makro co jste vyfotili vůběc nechápu a docela jsem se zasmál :-) Výtahová šachta taky zajímavá.

    Odpovědět

      David Šantora
      24.7.2013 v 10:15

      Dobrý den,

      jak jsem uvedl na začátku testu. Všechny telefony měli plně automatický režim a to včetně focení makra, kde tedy fungovalo automatické rozeznání scény. Vím, že v telefonech lze přepínat režimy, tak jako že některé přístroje umí fotit lépe při manuálně upravených hodnotách, viz. Nokia 808 PW a Sony Xperia Z, která též fotí lépe na režim Nornal než na režim iAuto.

      Srovnání ale mělo být za zcela identických podmínek. Není přeci chyba uživatele, že výrobce má špatný plně automatický režim či špatnou detekci scény. Drtivá většina lidí snímky pořizuje právě v tomto režimu.

      Nokia 808 byla můj „tajný favorit“, ten mobil se mi prostě parametry fotoaparátu líbí. Ale berličku oproti jiným tím, že bych mu měnil nastavení, jsem jí podat nemohl.

      S pozdravem.

      Odpovědět

        Jura
        24.7.2013 v 12:24

        Dobrý den,
        myslím si, že právě automatický režim zabil tento test. Uživatelé, kteří si pořizují „fotomobil“ kvůli focení, často mění režimy a nastavení, aby dosáhli dobrých výsledků. Jak píšete: „Drtivá většina lidí snímky pořizuje právě v tomto režimu.“ Souhlasím, ALE zapomněl jste dodat, že se jedná o uživatele, kteří si nepořídili mobil na focení. A pokud se v tomto testu srovnávají mobil, které slibují dobré fotografie, tak se měl tento test udělat odborně a ne laicky. Laik si určitě nepořídí zrcadlovku na focení dovolené.

        Odpovědět

        fry
        24.7.2013 v 13:16

        autor tu znovu zabudol na fyziku. nokia 808 so svojim veľkým čipom predsa nemôže spraviť ostrú fotku z dvoch centimetrov. celý test je amatérsky a má malú výpovednú hodnotu. stačí si pozrieť fototest nokie 808 na digimanií, kde ho robil profik. potom autor možno pochopí, ako sa robia fototesty. z najlepšie fotiaceho mobilu spraviť skoro najhoršie fotiaci je skutočne umenie.

        Odpovědět

          David Šantora
          24.7.2013 v 21:51

          Dobrý den,

          jelikož se vždy a za každé situace fotilo na automatiku bez možnosti do ní zasáhnout, dopadl test jak dopadl. Jedna věc je snímač, druhá věc je SW. Jinde v diskuzi jsem již psal. Test fotoaparátů IV. tedy práci automatiky vynechá a zaměří se čistě na možnosti přístrojů včetně manuálního ovládání.

          S pozdravem.

          Odpovědět

            fry
            25.7.2013 v 08:02

            ešte k tomu makru. na mojom kompakte je makro a supermakro. makro je vecou optiky a snímača a až supermakro je vecou sw. tak isto je to aj s nokiou 808. jednoducho optika a snímač nedovolia spraviť makro s dvoch cm. a nič spoločné s tým nemá, že sa fotilo na automatiku. aj na mojom kompakte môžem fotiť makro na automatiku, ale aj na plný manuál. v oboch prípadoch prístroj zaostrí až od 10 cm. až na supermakro zaostrí od 1cm. zákonitosti fyziky sa musia jednoducho rešpektovať. mnohé scény je možné testovať fotením na automatiku. aj sa to vyžaduje. napr. vyváženie bielej. ak sa nastaví na automatiku, tak sa ukáže, ako to foťák zvláda. a dá sa to porovnať s inými prístrojmi.

        blue.sun
        24.7.2013 v 20:13

        Proč jste tedy dával berličku iPhonu, který zase nebyl schopen ostřit?
        Klidně se na mě zlobte, ale tím jste to totálně podělal (a ještě se k tomu přiznáte)…

        Odpovědět

          David Šantora
          24.7.2013 v 21:48

          Blue.sun,

          ne, nezlobím se na Vás. Nemám důvod. S 808 PW jsem výtahovou šachtu vzal taky 2x. Tak jako s iPhonem Luboše při focení s bleskem. Příště, jak zde v diskuzi několikrát zaznělo, bude s každým mobilem udělaná série fotek a z ní vybraná nejlepší.

          S pozdravem.

          Odpovědět

  8. Mates
    24.7.2013 v 09:49

    Popravdě jsem z toho testu trošku mimo-defakto nevím co si o tomto testu mám myslet, jak je možné, že Nokia 808 totálně propadla a to i vedle Samsungu S4, když jinde ho jednoznačně poráží a to včetně současných fotomobilů a i dokáže se rovnat i levnější zrcadlovce, tak se ptám, kde je pak chyba, že tady prostě propadla?

    Odpovědět

      Xzeit
      24.7.2013 v 09:55

      To by mě taky zajímalo, nokii 808 vlastním a mám sposty fotek, ale to co je tady je tragédie….hodím sem nějaké snímky.

      Odpovědět

  9. Xzeit
    24.7.2013 v 09:54

    Na webu je spousty fotek a testů srovnávající víceméně všechny zde testované. Jak se vám povedlo to makro by mě zajímalo, asi sem hodím taky nějaké květy :-) zkusím podobné snímky…možná jste měli špatný kus.

    Odpovědět

  10. luky
    24.7.2013 v 10:23

    No co k tomu dodat?Je to smutny test,chtel bych jen vedet ktere kopyto fotilo s tou 808.Jsem totiz majitelem tohoto telefonu se stejnym softem a rozhodne nejsem fotograf.Musim vsak rict ze i na automatiku fotim lepe,a to macro za to by si ten co to fotil mel dat par facek.Ja v makro rezimu fotim naprosto verne,ostre a velmi detailni fotky.Ten test dle meho soudu delal bud nekdo,kdo nesnasi Nokii a nebo nekdo,komu bych nedal vybarvit ani omalovanky.Byt vama tak tento test z vasich stranek radeji smazu,protoze neco tak neprofesionalniho jsem jeste necetl.Nerikam ze 808 foti vzdy na stoprocent,ale co jste predvedli vy v testu,to je hnus.

    Odpovědět

      Jirka
      24.7.2013 v 15:30

      Pod tohle se podepíšu ;)

      Odpovědět

  11. tupaorc
    24.7.2013 v 11:09

    podle mě super test – většina lidi fotí na automat – pokud si chci nastavit fotící režimy, tak si vezmu zrcadlovku a ne telefon.

    Odpovědět

      Xzeit
      24.7.2013 v 12:01

      Nokia 808 má tři hlavní režimy focení. Automaticky, režim a kreativní. U automatického se nedá nic nastavit, kromě blesku. Režim je pak : noc, makro, portret apod., a kreativní režim (celkem jsou v něm tři přednastavené profily a právě tam mám jeden profil na automatiku, který používám normálně jako automatický režima to z toho důvodu, že v hlavním automatickém režimu není kvalita JPEG na vysoké úrovní, ale pouze na normální a v detailech je to pak docela znát. Nevím proč to tak je, ale raději si v tom případě nastavím jako výchozí jeden z kreativních režimů,který budu používat jako automatický (všechny hodnoty ISO, WB atd. nastaveny jako automat.) kromě makra, to se musí nastavit, což je zde ovšem úplně jedoduché a rychlé….

      Odpovědět

  12. Jura
    24.7.2013 v 12:17

    Na první pohled zajímavý srovnávací test, který ovšem skončil neslavně.
    Argument, že většina lidí fotí „na automat“ beru, ale je potřeba také dodat, že to jsou většinou majitelé telefonů, které se nesnaží nalákat na fotoaparát. Uživatelé, pro které je jedním z hlavních měřítek u telefonu fotoaparát, určitě většinou nefotí v automatickém režimu.
    Tento test mi připadne jako srovnání drahých zrcadlovek, kdy jsou zkoušeny, která se hodí na focení rodinné dovolené. Dostaneme tedy nějaké výsledky, ale objektivní pravda může být nebo je někde úplně jinde.
    Dle mého názoru je tento test ukázkou zmařeného potenciálu. Mít tolik dobrých „fotomobilů“ pohromadě a nedokázat (nebo spíše nechtít) „vytáhnout“ z jejich fotoaparátů maximum, je smutné. Za výše uvedené mluví i fakt, že některé fotky v testu jsou rozmazané, protože se fotografovi třásly ruce (viz kapitola 9: výtahová šachta – Nokia 808 PV).
    Z tohoto srovnání jsem zklamaný, protože má velice malou vypovídající hodnotu.

    Odpovědět

      Hrdlodus
      2.11.2013 v 19:09

      Nejdůležitějším parametrem je u mobilu je u mě fotoaparát. (Teda druhý po ceně.) A fotím na automatiku. Maximálně změním režim (noc, makro, portrét, místnost ve tmě) nebo vypnu/zapnu blesk.
      Nějakým ISO, vyvážení bílé atd. nerozumím.
      Chci mít jen foťák furt u sebe a mít použitelné fotky.

      Odpovědět

  13. Adblock
    24.7.2013 v 12:53

    To já výsledkům toho testu na tomto Nokia fanaticky pozitivním webu věřím. Tady jsou z čehokoliv co vypadne z Nokie až nesmyslně odvaření a většina článků je právě o Nokii.

    Takže když mají z něčeho od Nokie mizerné fotky, tak buďto měli špatného mobila, nebo měl mobil něčím zaplácanou čočku, nebo s ním redaktor neumí fotit ani v automatickém režimu a nebo prostě Nokie 808 blbě fotí sama od sebe a redaktor to kupodivu nijak nezkreslil.

    Odpovědět

  14. tom
    24.7.2013 v 13:25

    Konečně jsme se dočkali. Test se povedl, ale pro příště každou scénu vyfoťte 2x (3x) a pak vyberte tu lepší fotku. Alespoň se zabrání třeba nechtěnému rozmazání fotky. Taky mě přišlo že jsou některé fotky nespravedlivě ohodnocené. Ale i tak díky za ten test, vím že je to časově náročný, ale už těším se na test fotoaparátů 4.

    Odpovědět

      David Šantora
      24.7.2013 v 14:31

      Dobrý den,

      děkuji za konstruktivní připomínky. Jak píšete, článek tohoto rozsahu je časově velice náročný. Psal jsem ho ale pro čtenáře, ne pro sebe. Další test určitě bude a samozřejmě se pokusím vzít v potaz veškeré rozumné poznatky a kritiku zde v diskuzi. Díky za to.

      S pozdravem.

      Odpovědět

  15. dede
    24.7.2013 v 15:21

    Nokiáci neplačte že to nevyhrala vaša 808pw, život ide dalej. Treba kupit S4. The next big things is already here :-)

    Odpovědět

      dede
      24.7.2013 v 17:40

      Inak ešte k tomu telefonu, aké má využitie 808PW okrem fotoaparátu ? Slabý HW, ukončený Symbian, žiadna podpora…
      Za tu cenu radšej nejaky lepší kompakt ak už nie rovno zrkadlovku.

      Odpovědět

        Xzeit
        24.7.2013 v 21:12

        To je bohužel pravda, ale tady je řeč o fotoaparátu v mobilu. Kdyby měl takový SGS4 přesně ten stejný fotoaparát, jako má Nokia 808 PW i s XENONOVÝM bleskem a HAAC stereo mikrofony, okamžitě ho beru :-)…ale nemá :-) a já chci mít dobré fotky také z různých akci a ze SGS3-4 bych dostal většinou slabě osvětlenou patlaninu, protože xenon je xenon :-)

        Odpovědět

  16. Tamarev
    24.7.2013 v 15:37

    Proc je porovnáván ONE se starým FW ? Poslední je Android 4.2.2 a v něm je i oprava fotoaparátu.

    Odpovědět

      David Šantora
      24.7.2013 v 15:48

      Dobrý den,

      protože jsem test dělal v době, kdy nový FW nebyl dostupný.

      S pozdravem.

      Odpovědět

      dede
      24.7.2013 v 17:37

      aj s S4 robili test s najstarším softvérom. Tiež v novom SW je aktualizovaný fotoaparát.

      Odpovědět

  17. jarda
    24.7.2013 v 16:31

    To by mě zajímalo, jestli ty testy se dělaly s poslední možnou existující aktualizací na všech telefonech. :-/

    Odpovědět

      David Šantora
      24.7.2013 v 16:46

      Dobrý den,

      ano, je to přesně tak jak píšete.

      S pozdravem.

      Odpovědět

        Jespo
        24.7.2013 v 19:28

        Jo ale kdy ? Vždyť to není aktuální. Např. na ONE je aktualizace již 4.2.2 několik týdnů.

        Odpovědět

          Cikáda
          26.7.2013 v 01:02

          Souhlas. A také Xperia Z dostala v 4.2.2. také vylepšený fotoaparát Ze kterého lezou i dost slušně velké a kvalitní fotky.

          Odpovědět

            Cikáda
            26.7.2013 v 01:06

            Jinak smekám před autorem. Strávil tím hodně času.

            Když si příště pohrajete s nastavením, bude to super. Ale i tak, dobrá práce. Zde jde vidět, že automatika nevyužívá kvalit fotoaparátů a není nad manuál.

  18. Mnemonic
    24.7.2013 v 17:23

    Heh, tak tento článek je trošku fail… Nicméně oceňuji autorovu snahu, čas a úsilí

    Odpovědět

  19. michal
    24.7.2013 v 17:24

    Takto subjektivní test a špatnĕ udĕlanou recenzi jsem ještĕ nečetl. Autor aspiruje na Darwinovu cenu v dané oblasti. Nedá se ani komentovat…..

    Odpovědět

  20. endoskop
    24.7.2013 v 19:21

    Test sa mi páčil, a rozhodne obdivujem úsilie napísať tak obsiahle porovnanie. Výber mobilov bol tiež super, len ma prekvapil neúspech nokie 808. Bol by som za další test, v ktorom by bolo najlepšie vydolovať z mobilu to najlepšie, čiže nefotiť na automatiku a skončilo spraviť viac záberov (najlepší vybrať). Takto by sa dalo predísť rôznym negatívnym reakciam, napr. ako s tým fotením na automatiku. Majitelia väčšiny mobilov budú fotiť na automatiku, ti čo si kúpia Nokiu 808 to myslia s fotením najskôr vážnejšie, čiže sa dá predpokladať, že využijú aj rôzne režimy. Tým by sa mohla zlepšiť kvalita budúceho fotoporovnania (ktoré by som ocenil :D), a rýpalom by ste ušetrili čas :D.

    Odpovědět

      David Šantora
      24.7.2013 v 21:36

      Dobrý den,

      Nokii 808 PW do příštího testu určitě budu chtít zařadit, snad jí v době testování seženu. Nedělám si patent na rozum a jsem tedy rád za jakoukoli kritiku. Test fotoaparátu IV. bude koncepčně postaven mimo jiné i na Vámi zmíněných drobnostech. Díky za Váš názor.

      S pozdravem.

      Odpovědět

  21. Jespo
    24.7.2013 v 19:31
  22. Xzeit
    24.7.2013 v 20:05

    automatika, použita HW spoušť fotoaparátu
    http://img24.eu/v-efakhra.jpg

    kreativní režim-makro-použito dotykové ostření
    http://img24.eu/v-jztiqjgr.jpg

    kreativní režim-makro-dotykové ostření-zazoomováno :-)

    http://img24.eu/v-6acxqpas.jpg

    ………není co dodat.

    Odpovědět

      Xzeit
      24.7.2013 v 20:06

      PS: zjistil jsem, že mobil má někdy problém s ostřením, při použití HW spouště…nevím čím to je, ale ve vašem testu to musel být kámen úrazu.

      Odpovědět

        blue.sun
        24.7.2013 v 20:17

        To může být nedočkavostí fotografa, protože spoušť je dvoukroková, ne? A ostření trvá docela dlouho a nijak zázračně se neindikuje, což bych považoval za větší chybu.

        Odpovědět

          Xzeit
          24.7.2013 v 20:46

          Nokia 808 zaostří téměř okamžitě. Zaostření je indikéváno zezelenáním ostrícího rámečku.

          Odpovědět

            David Šantora
            24.7.2013 v 21:27

            Nokia 808 ve špatných světelných podmínkách rozhodně neostřila okamžitě. Při světle ano, ale jak při focení přístrojové desky, tak výtahové šachty jí to trvalo, tak jako všem.

            Xzeit
            24.7.2013 v 21:32

            Zapomněl jsem dodat…při světelných podmínkách, kde není za potřeby přisvětlení.

          David Šantora
          24.7.2013 v 21:29

          Dobrý den Blue.sun,

          nedočkavý jsem rozhodně nebyl. Nasbíráním fotomateriálu jsem strávil celý den, nebyl důvod nikam spěchat. Všechny telefony měli při fotografování identické podmínky. Tedy, až když bylo zaostřeno, poté bylo domáčknuto.

          S pozdravem

          Odpovědět

        David Šantora
        24.7.2013 v 21:32

        Dobrý den,

        je možné to co říkáte, zpětně to již neověřím.Nokia 808 PW se ještě jednou v Testu fotoaparátů ale objeví. Před samotným použitím u ní tedy nejdříve otestuji, jestli nemůže obsahovat chybu, kterou zmiňujete. Díky za upozornění.

        S pozdravem.

        Odpovědět

          Xzeit
          24.7.2013 v 22:20

          Ovšem nezapomeňte na minimální vzdálenost 15cm.

          Odpovědět

      blue.sun
      24.7.2013 v 20:19

      Naprosto jiná liga… proti tomuhle nemá nic z mobilů šanci.

      Odpovědět

      Mates
      25.7.2013 v 12:44

      Co více dodat.

      Odpovědět

  23. hitmanhunt
    24.7.2013 v 22:29

    Dobrý den,

    test nechci nijak hanit ani vyvolávat rozepře. Jen u snímků HTC One jsem zůstal opařen. Já tak hrozné fotky rozhodně nemám! Zkusím zde jen nahodit – třeba makro snímky, tedy květiny. Kvalita fotky, která je zde, je příšerná, kdybych ji viděl, okamžitě mě odradí od koupi HTC One. Nicméně, tady je jen náhodné makro mého HTC one, když jsem se procházel. Doporučuji fotku hodit na „full zoom“. I po plném zoomnutí mi přijde má fotka daleko kvalitnější, než kvalita fotek květiny. Můžeme namítat, že jsem mohl mít jiné podmínky, hezčí světlo. Nicméně mám telefon na automat a tohle z toho vážně vylezlo. Nic není upravováno a minimálně mě fotka přijde na naprosto jiném levelu, než-li fotky One zde. Chci se jen dotázat, zda.li není možné, že zrovna Váš kus nebyl z těch kousků, co má vadnou optiku (běžně se reklamují je to na forech)

    Odkaz na fotku zde: https://www.dropbox.com/s/009e46x78k5gn8d/2013-07-18%2019.01.26.jpg

    Odpovědět

      David Šantora
      24.7.2013 v 22:44

      Dobrý večer,

      telefony jsem měl zapůjčeny pouze na jeden den a celý den byl využit pro sběr fotoamateriálu. Jelikož poté vydalo HTC update právě pro model One a mimo jiné se měl zlepšit i výstup fotoaparátu, bude tento smartphone zařazen i do Testu fotoaparátu IV.

      S pozdravem.

      Odpovědět

        hitmanhunt
        24.7.2013 v 22:49

        Ach tak, v tom případě vše chápu. Jen jsem se při srovnání trochu zděsil. Tak potom hodně chutí do dalších testů!

        Odpovědět

          David Šantora
          24.7.2013 v 22:51

          Děkuji…

          Odpovědět

        blue.sun
        25.7.2013 v 11:01

        To může být právě tím… pouze jeden den je na tak rozsáhlý test málo. Nacvakání možná, ale ne seznámení se s telefony, pochopení jejich chování a skutečné využití jejich schopností. Na druhou stranu chápu, že vám asi nebudou chtít půjčit takové množství telefonů na týden…

        Odpovědět

          David Šantora
          25.7.2013 v 11:14

          Přesně jak píšete. Jednoduché sehnat tuto sestavu alespoň na 1 den moc nebylo. Máte ale pravdu a zkusíme to nějak do příště ošetřit.

          Odpovědět

          Luboš Srb
          28.7.2013 v 13:46

          Všechny telefony jsme měli předtím v testu, takže seznámení nebylo potřeba, spíše z mé strany bylo těžší všechny kousky domluvit z různých zdrojů na společný termín.

          Odpovědět

  24. Tomáš
    25.7.2013 v 00:37

    Test měl jednoznačně dopadnout nejlépe pro N808, na druhém místě N920, pak až zbytek. Veškeré konkurenční profi testy mluví jasně.
    Nechápu to.

    Odpovědět

  25. Marcio
    25.7.2013 v 07:26

    Opravdu skvělý test, díky.
    Jen mě napadlo, že by v dalším testu mohly být zařazeny ještě:
    – Huawei Honor 2, dle jiných webů vydařený fotoaparát
    – nějaký referenční kompakt.

    Jinak, a to bez urážky, prosím autora, aby si malinko prostudoval slovesa s i/y na konci, těch hrubek je tam až až.

    Odpovědět

      Luboš Srb
      28.7.2013 v 13:48

      Honor 2 má stejný fotoaparát jako Ascend D2, podle slov výrobce zcela totožný. Ale položíme zřejmě asi opět krátkou anketu, které telefony si čtenáři přejí. S kompaktem je to dobrý nápad.

      Odpovědět

        Marcio
        29.7.2013 v 13:31

        Honor 2 má přece 8 megapixel, kdežto D2ka má 13 Mpix. Nebo mi něco uniklo?

        Odpovědět

          Luboš Srb
          29.7.2013 v 14:49

          ano, rozlišení je rozdílné, ale jinak hw a sw fotoaparátu je prý totožný.

          Odpovědět

            Marcio
            29.7.2013 v 15:07

            Jiný je ale snímač a o tom to je. Rozdíl je to rozhodně velký.

  26. kubajzl
    25.7.2013 v 09:13

    Docela rozporuplné testy fandil jsem Nokiím a myslím, že někde jim bylo křivděno, ale ani konkurence nefotila špatně. Jenom bych se chtěl zeptat nezařadili by jste do testu třeba i Lumii 820, 720? Zajimalo by mě jak si stojí.
    Děkuji Dušek

    Odpovědět

      Luboš Srb
      28.7.2013 v 13:51

      V dalších dílech fototestu se zaměříme na levnější smartphony. Lumie 820 a 720 nejsou úplně referenční, takže na jejich zařazení to spíše nevypadá, ale dáme opět prostor čtenářům v anketě zahlasovat pro své kandidáty.

      Odpovědět

  27. Mates
    25.7.2013 v 12:50
  28. Michal
    25.7.2013 v 13:34

    Samozrejme, že na prvom mieste sa umiestnili kórejské značky, lebo majú OS ANDROID a ten ako vieme, musí byť za každú cenu vždy najviac preferovaný, najlepší, najdokonalejší a ešte ďalších 100 naj., lebo šikmáči by to neuniesli, že dávajú toľké milióny na propagáciu svojho operačného sysému, že to by už aj slepý videl. Už iba čakám, že sa dočítam, že tých 41 mpx nemá Nokia, ale Samsung. Android by som si nekúpil ani vtedy, keby už iný operačný systém nebol a myslím, že tie kórejské hračky nikdy nebudú mať, čo sa týka fotenia, na Nokiu, tak nám tu prestaňte vymývať mozgy iba preto, že vám za takýto test niekto zaplatil. Ak by som mal použiť nadnesený výraz, tak by som konštatoval, že sa bojím kúpiť aj Katolícke noviny a zapnúť si TV LUX, lebo sa bojím, že ten Android bude už aj tam. Chladničku už radšej ani neotváram.

    Odpovědět

  29. Hudlanek
    25.7.2013 v 14:00

    Škoda, že neprošel i ten test LG Gčka, mohlo by to být o něco zajímavější a ne jen Samsung a Samsung .. Test jinak parádní!

    Odpovědět

  30. Ivan
    25.7.2013 v 14:32

    Po přečtení tohoto testu mám zvláštní pocit, že je něco špatně. Pakliže na všech respektovaných zahraničních serverech je 808 jasnou královnou fotomobilů (bavíme se o výkonu v oblasti foto nikoli o OS), tak zde se tato Nokia jeví jako (pod)průměrný přístroj. Co s tím? Za A – budu věřit panu Šantrůčkovi nebo za B – budu věřit recenzím odborných serverů. Volím možnost B.

    Odpovědět

      fry
      25.7.2013 v 17:42

      doteraz som neprišiel na to, ako mohli s nokiou 808 nafotiť tak zlé fotky. pripadá mi to ako úmysel. a to nokiu nemám a ani sa ju nechystám kupovať. všade na iných weboch vidieť krásne ostré fotografie, ale to čo bolo odprezentované tu, je niečo nepochopitelné. možno mal autor k dispozícií nejaký pokazený mobil. to by to potom vysvetlovalo.

      Odpovědět

        Michal
        25.7.2013 v 18:17

        Já jí mám a takto skutečně fotí, někdy se ale zadaří i velmi pěkný snímky. Fotí dost nevyrovnaně. N808 není nic extra a ostatní top modely jiných výrobců se jí v pohodě vyrovnají.

        Odpovědět

          Xzeit
          25.7.2013 v 21:48

          Nokia 808 dělá zatím nejkvalitnější fotky mezi mobily…

          Odpovědět

            Michal
            25.7.2013 v 22:16

            Jak jsem napsal. Jak kdy.

            fry
            26.7.2013 v 09:31

            možno je to tým, že nevieš fotiť.

          blue.sun
          26.7.2013 v 08:17

          Ono je to totiž jinak – „osmsetosmička“ je na focení, ostatní na cvakání. Drobný rozdíl, řeklo by se, jenže princip zcela odlišný. Cvakálisti neřeší, co foťák zrovna dělá, automat a cvak. Fotograf u toho i uvažuje a ví, čeho chce dosáhnout. N808 byla představena především pro lidi, kteří ji budou umět využít.

          Odpovědět

  31. Mnemonic
    25.7.2013 v 14:44

    Hmmm, zajímavé. V testu č.1 N808 porazila Samsung galaxy camera a v tomto testu zůstala hluboko za SIII nebo SIV, který by měly čistě logicky fotit hůře než galaxy camera.

    Sorry, ale prostě tenhle test pro mě nemá relevantní vypovídací hodnotu.

    Odpovědět

  32. madmaxkimi
    25.7.2013 v 18:08

    Mám pocit že je to úplně zbytečná snaha se zavděčit všem… chtěli 808 a dostali ji a teď brečí že nejlepší fotomobil nevyhrál, i když jim autor jasně vysvětlil za jakých podmínek test probíhal… příště se možná dočkají až se z toho podělají, ale pro dnešek mají smůlu a můžou tak akorát utřít nos uplakánci… zbalte si tu svojí 808 a běžte se vyfotit… pro dnešek GO SAMSUNG GO…

    Odpovědět

      m.
      25.7.2013 v 19:00

      Ty jsi ale trouba

      Odpovědět

  33. JaroB
    25.7.2013 v 18:15

    Zaujímavosťou je, že iba 2 telefóny nemajú SONY fotočip/808 a ONE/. A stupne víťazov sú v plnej réžii SONY čipov. Ale smutné je, že priamo SONY nedokáže dostať zo svojich čipov viac alebo aspoň toľko ako konkurencia.

    Odpovědět

      JaroB
      25.7.2013 v 18:37

      oprava…920 nemá SONY čip

      Odpovědět

  34. cateye
    25.7.2013 v 19:18

    Mám N808 a na tomto teste som sa len dobre zasmial, absolutne škoda sa aj vyjadriť. Ak tie fotky čo sú tu prezentované ako od 808 sú ozaj, tak je to asi vadný kus alebo to nebola 808. Seriózny test je – http://www.digimanie.cz/recenze-nokia-808-pureview-mobilni-zrcadlovkobijec/4625
    To je ozajstný test…..

    Odpovědět

  35. Ondřej
    25.7.2013 v 19:41

    Banda nevděčnejch čechoslovákú.Pěkný test.
    Díky za něj Davide. Hlavně se nenechat odradit od další práce.

    Odpovědět

  36. Katka
    26.7.2013 v 08:41

    Dobrý den

    ráda bych poprosila někoho z majitelů 808, jestli by mi nemohl o tomto tf dát více informací. Ráda bych si ho pořídila právě kvůli jeho fotovlastnostem, ale sama se v tf nevyznám a byla jsem od něj odrazována kvůli symbianu. Je tedy uživatel nějak při používání limitován a jak konkrétně se to odráží právě na focení? Také jsem někde zahlédla, že se v 808 nedají pojmenovávat či dokonce vytvářet soubory – fotosoubiry… je to jako kdyby si v počítači nemohl fotky roztřídit a pojmenovat…? Dioposud jsem měla úplně obyčejný mobil, který zvládl s velkými obtížemi připojení na internet, tak uživatelsky jsem úplný začátečník, což se samozřejmě promítá i do terminologie… Pokud by se někdo se mnou chtěl podělit o své zkušenosti – připojuji email – katkaiblova@seznam.cz. Předem díky všem

    Odpovědět

      xzeit
      26.7.2013 v 13:01

      Pokud budeme uvažovat o mobilu jako o náhražce kompaktu, je Nokia 808 tou nejlepší volbou. Otázka je, co vše od telefonu očekávám. Ano, Symbián a jeho podpora již bohužel končí, ale pořád je k dispozici spousta užitečných aplikaci. Je to na dlouhé povídání, Nokia 808 je perfektní fotomobil se bohužel špatným systéme, resp. systém je dobrý, v podstatě mu nic nechybí, ale občas se objeví jeho neduhy. Stane se, že se kousne, nebo zasekne. Občas je třeba restartovat. Plynulost a stabilita tohoto systému jsou docela slabé. Nokii 808 mám hlavně kvůli foťáku, xenonovému blesku a videu s perfektním záznamem i velice hlasitého zvuku. Je více mobilů, co dělají kvalitní fotky, ale žádný z nich nemá xenonový blesk. Rozdíl mezi xenonem a diodou u fotografie je markantní. Osobně vystřídám asi za 64GB verzi Nokie lumia 1020. Pokud budete mít jakýkoliv dotaz, napište sem. Rád odpovím, mailem si psát nebudu:-)

      Odpovědět

        Katka
        26.7.2013 v 16:30

        Díky za reakci))) známý mne od 808 zrazoval i proto, že při využití 41mpx si brzy zaplním paměť. Ale dá se přece nastavit i na focení s méně mpx, že… Nevím, dá se použít i externí paměť? Ještě prosím, v čem konkrétně se projeví vámi zmi’ňovaná slabá plynulost a stabilita systému? Já bych ho primárně chtěla využívat na focení a samozřejmě na běžné tf činnosti + hudba. Předpokládám, že přístup na internet simbian zvládá. A ještě jedna věc – nenašla jsem nikde, jestli má optický stabilizátor.

        Odpovědět

          cateye
          26.7.2013 v 18:47

          Vôbec sa nemusíš báť, systém je plynulý, ja ju zase mám od februára a ešte som reštartovať nemusel. Symbian Bell je už ozaj moderný a dobrý systém, že ho Nokia pochovala je už o inom…Bell je už úplne inde ako prvé verzie dotykového Symbianu, ktorý som mal v X6 a to bola ozaj katastrofa, ktorá mu pokazila meno. Pamet vnútorná je 16Gb a samozrejme sa dá rozšíriť microSD kartami. Na to čo ho chceš ty používať, volanie, fotenie, hudba je ako stvorený. Na internet stiahni Operu mini, alebo UC browser a tiež pohoda. Ako bonus navigácia komplet zadara, ako každá chytrá nokia…

          Odpovědět

            Xzeit
            26.7.2013 v 19:23

            Jaký máš FW? a je to nějaký upravený a nebo originál?
            Díky.

          Xzeit
          26.7.2013 v 19:22

          Chci jenom podotknout, že jsem trochu experimentátor a mám v mobilu nahraný upravený FW. Systém samotný rychlý je, hodně záleží jaké aplikace a kolik jich v telefonu máš. Horší je to s prohlížením internetu, tam je to trochu kostrbaté. ROZHODNĚ rychlost prohlížení a to ani v opeře není tak plynulá jako např. u WP8 a nebo androidu (na dobrém stroji SGS4, HTC ONE apod.) Ale žít se s tím dá. Já měl ovšem jiné priority, a to bylo focení. Paměť lze rozšířit microSDXC kartama. Já mám 64 GB kartu. Známému řekni, ať si o tomto stroji něco přečte. Fotografie lze dělat také do 41MPX, ale primárně a telefdon je k tomu určený, fotí do 8, nebo 5, nebo 2 megapixelů. Focení, hudba je perfektní. Přehraje i FLAC (s přehrávačem staženým z obchodu) optický stabilizátor nemá, ten má Nokia lumia 920a bude ho mít, resp. už má Nokia Lumia 1020. Pokud máš cca 15000 a máš trpělivost, šel bych do něj. Pokud chceš mobil do 8000,- s perfektním foťákem s xenonovým bleskem, je to právě Nokia 808. žádný jiný mobil ve focení na 808 nemá….jedině Lumia 1020, ale ta se ještě neprodává.

          Odpovědět

            cateye
            26.7.2013 v 22:25

            FW mám originál. Používam i android a opera mini po novej aktualizácii bola katastrofa, rozhodne mi na 808 funguje teraz lepsie ako na motorole..Mal som aj HTC s WP8 a tam internet ide ozaj plynule, len zase je tu to ale… Okrem vstavaného prehliadača nebol k dispozícii žiadny iný a opera mi veľmi chýbala, najmä jej zalamovanie textu čo považujem za podstatnú vec a prehliadač vo wp8 to nevie. Dobrý rýchly systém, ale až sa naučí to čo Bell, tak rád prejdem. Skúsil som ho, ale v tejto fáze ma ozaj nepresvedčil, kde by bol Bell až by Nokia ho tlačila ako WP8, škoda hovoriť.

  37. STanda
    26.7.2013 v 14:21

    Musím pochválit redakci za vynikající článek (srovnání). Jen tak dál. Ještě by to chtělo přehlednou tabulku výdrže telefonů. A pokud bych mohl prosit, tak by nebylo špatné něco takového udělat s telefony střední třídy. Předem děkuji. Pohodu všem.

    Odpovědět

      Luboš Srb
      28.7.2013 v 13:57

      Děkujeme, na jednotném testu výdrže baterie děláme.

      Odpovědět

        JaroB
        31.7.2013 v 17:44

        Som rád, že sa zaoberáte aj touto myšlienkou. Ale chcel by som poprosiť redakciu aby pouvažovala nad vynechaním testu výdrže pri prehrávaní videa. Podľa prieskumu zverejneného aj na vašej stránke 98% ľudí nepozerá video na telefóne. http://mobilizujeme.cz/clanky/studie-98-uzivatelu-smartphonu-nesleduje-videa/
        Viem, že je to najjednoduchší test/spustiť video a stopky/ ale keďže je táto informácia pre 98% ľudí irelevantná tak aj výsledok by mal byť tak hodnotený. Mňa napadol test youtube HD videa cez wifi na 50% a na 100% jas displeja. Oveľa viac ľudí sleduje videoklipy alebo krátke videá na youtube ako si na nom púšťa celovečerný film.
        Ďalšia zaujímavá vec ktorá ma napadla pri tomto foto teste je ,že by bolo dobré vyskúšať a vypísať ktoré telefóny sú schopné fotiť aj pod 10% baterky a koľko ešte fotiek s bleskom zvládne. Pamätám si keď som mal kóreu a pod 15% som si s foťákom ani neškrtol. A to bolo skoro každý večer. Teraz mám Xperiu a fotím a nahrávam video aj pri 3% baterky.

        Podľa mňa by bol najrealistickejší test batérie v mobile takýto:
        Odpojiť od nabíjačky, nechať hodinu bez aktivity na 3G potom hodinu hrať MC 4, potom hodinu nechať ležať, potom hodinu web, hodinu nechať, potom hodinu youtube HD video, hodinu odpočívať a nakoniec hodinu natáčať FULL HD video a opakovať to do 10% baterky. Raz na 100% jasu a raz na 50%.
        Čo Vy nato?

        Odpovědět

          David Šantora
          1.8.2013 v 10:06

          Dobrý den,

          informace, který mobil dokáže fotit i při nízkém stavu baterie, je myslím velmi zajímavá pro nejednoho čtenáře. Díky za nápad. Ohledně Vámi navrhované metodiky měření výdrže baterie, zvážíme a určitě se nějakého posunu dočkáte. Jestli v plném rozsahu, který navrhujete, neslibuji, ale nápad je to zajímavý. Jeho problém je ale obrovská časová náročnost.

          S pozdravem.

          Odpovědět

            JaroB
            1.8.2013 v 19:24

            No s tou časovou náročnosťou máte pravdu ale asi by to bol najreálnejší test výdrže smartfónu.
            No dalo by sa to urýchliť a vyhodnotiť aj tak, že po jednom celom cykle aj polovičnom-po pol hodinách /nečinnosť,hra,nečinnosť,web,nečinnosť,HD youtube,nečinnosť,natáčanie videa/ koľko zobralo baterky a vydeliť to zostávajúcou hodnotou baterky.
            PS:Inak teraz som si všimol,že som do „testu“ nezahrnul telefonovanie :) Samozrejme aj telefonovanie pol hodinu.

            Inak k tomu testu foťákov, ste skvelý a jedinečný. Nenadržiavate žiadnej značke a to je len a len dobre a poňatie testu je dosť profesionálne.Ďakujem za neho

  38. Kubyk002
    26.7.2013 v 21:36

    Jen bych ještě dodal pro ty co kritizují, že všechno bylo foceno automatickým režimem! Já to chválím, protože na co nejčastěji používáte foťák v mobilu, já z 90% na momentky. A to opravdu nemám čas se štvát s nadstavením. A kdo chce fotit víc, tak si ssebou bere kompakt nebo zrcadlovku ne?

    Odpovědět

      Jura
      27.7.2013 v 09:19

      Ti, kteří si koupí fotomobil kvůli focení, určitě nefotí převážně na automatiku.
      Ideální by bylo, kdyby se autorovi podařilo opět sehnat tuto sestavu a udělat test s manuálním nastavením. Následně tyto dva testy porovnat a věděli by jsme, na kolik záleží kvalita fotky na fotografovi.

      Odpovědět

        Kubyk002
        27.7.2013 v 10:03

        Jo jenže jediný fotomobil je N808PW, jinak to jsou běžné telefony s dobrým fotoaparátem….Jinak pochybuju, že by si někdo někdo koupil iP5 nebo SGS4 kvůli tomu, že chce dělat umělecké fotky… Ale souhlasím s tím, že udělat stejné fotky s manuálním nadstavením :) Myslím, že 808 a D2 by to jen prospělo :)

        Odpovědět

          Martin
          27.7.2013 v 18:16

          Myslis ze niekto si na umelecke fotky kupi 808? To snad nie.

          Odpovědět

  39. Sun
    28.7.2013 v 00:48

    Už mě opravdu unavuje to štěkání jedné strany na druhou a všechny ty urážky, ale rád bych se k tomu testu taky trochu vyjádřil.
    Na fotoaparátu v mobilu mi záleží hodně a to tolik, že raději budu používat WP i když mi nenabídne takovou svobodu, jako android. Způsob testování byl předem popsán, není potřeba urážet redaktora, Galaxy S4 jsem si osahal a opravdu fotí za dobrého světla skvěle a tak ostře, že mne nadchl. Nicméně ne vždy jsou ideální světelné podmínky a hodně focení se odehrává v běžném životě spíše za těch méně příznivých(interiery, koncerty, párty,atd.)a tam už začíná Samsung kulhat. A ano, mám doma i fotoaparát, ale kromě předem jasných akci(narozeniny, oslavy apod.) jej opravdu nehodlám tahat všude sebou, proto je pro mne dobře fotící mobil skvělá alternetiva všude tam, kde se naskytne příležitost. Proto i běžný uživatel začne laborovat s nastavením pokud chce pořídit lepší snímek. Takže tento test opravdu neříká nic podstatného, ale autor na způsob testování upozorňuje předem, jen měl ještě hned dodat, že měl na test omezený čas. Já osobně budu čekat, jak si v testech povede v testech Lumia 1020 případně Sony Honami a poté se rozhodnu který telefon zvolím… Jako systém se mi více zamlouvá android, protože člověka neomezuje, a nabízí víc možností na druhou stranu WP je zlášť v podání Nokie pro běžný „život“ použitelnější sýstém(můj subjektivní názor). Co se týká Galaxy S4, tak tam to výrobce pro mne zabil zatím nedoladěnou nádstavbou.

    Odpovědět

      Xzeit
      29.7.2013 v 22:23

      z 99% souhlasím.

      Odpovědět

  40. Ryo2
    31.7.2013 v 11:45

    Jako majitel nokie PW 808 si myslím,tak jako většina,že pokuď si koupím fotomobil,nebudu fotit na automatiku. I přes nesporné kvality 808čky musím uznat že má fotoaparát 3 větší vady a to je měkkost snímků, protisvětlo (kde 808čka opravdu hodně bojuje a velmi často prohrává) a makro v reálu až od 20cm (zde se dá použít částečný zoom,který to kompenzuje a detaily to zas tak „nezabije“).Abych řekl pravdu na automatiku jsem asi nikdy nefotil,ale dá se sehnat camera mod (vytvořený mnou,nebo od někoho jiného,třeba na dailymobile.net) který i na automatiku má nižší kompresi a 8mpx. Dále to pak rozšiřuje další nastavení fotoaparátu v kreativním modu a to až na 12Mpx (více se mi nepodařilo nikdy odemknout,ale co vím,tak nikomu)a je pak možné opravdu vybírat rozlišení dle aktuálního osvícení. Více Světla,více Mpx a naopak (tedy více a měně slučování pixelů).Výsledky pak stojí za to. No,to jsem trošku odbočil,ale článek se mi líbil,nikdy jsem se na to z tohoto pohledu nezaměřil,vždy jsem každému na fotky doporučoval 808 PW,ale né každý je ochoten si hrát s nastavením.Z toho plyne že ani 808čka a pravděpodobně ani budoucí 1020 není pro každého.U dalšího testu by se mi líbilo,kdyby měl autor více času a naopak si s nastavením vyhrál a zkusil z každého mobilu dostat opravdu maximum,tedy aby by korigoval iso,ev atd.,dle potřeby jednotlivých mobilů. To by mě pak opravdu zajímaly výsledky…Ale jen tak dál,více takových testů ať má člověk přehled.

    Odpovědět

  41. X-ray
    9.8.2013 v 15:23

    Je videt u Sony xperia Z, ze vyrobci znatelne vylepsili kvalitu snimek vydanim noveho firmwaru, zajimalo by mne ci u modelu Xperia T take doslo k vydani noveho firmwaru ktery by takhle jako u xperia z vylepsil kvalitu snimku a odstranil ten sedy zavoj na snimcich. Dik za odpoved.

    Odpovědět

  42. sony
    24.8.2013 v 14:09

    smiesne,na odbornych zahranicnych weboch je 808 najlepsia,len na zaplatenych ceskych su super samsung a idiotsky iphone.cize asi najbohatsie firmy.nazdar blbeckovia.

    Odpovědět

  43. Hrdlodus
    2.11.2013 v 14:58

    Moc dobrý článek.
    Měl bych dotaz, byla Lumia aktualizovaná? Psalo se o tom, že zprvu podávala za dne nic moc fotky, ale po aktualizaci e to citelně zlepšilo.

    Jinak škoda že v testu nebyla Lumia 720, také prezentovaná jako výborný fotomobil, a přece jen i nějaký ten LG.

    Odpovědět

  44. Michal Kroužel
    20.2.2014 v 21:42

    FUJ FUJ FUJ !!!! Článek plný takových hrubek jsem ještě neviděl. Ať už autor mobilům rozumí sebevíc, měl by si dát pár facek a naučit se česky! Pro příklad: „Reakce vás, našich čtenářů, nám ale ukázali“ nebo „které prostě nedovolí kresbu jemných detailů, byť je patrné, že by ještě vykreslit šli.“ Víc jsem jich neviděl, protože toto prostě nejde číst! Navíc mizerná diakritika a sloh.

    Odpovědět

  45. kukolar
    15.1.2015 v 17:30

    Fotka Zuzany
    nič v zlom ale s Iphone ste sa zamerali asi na ten strom a obvodový múr v pravo lebo tie su zaostrené a Zuzana nie , preto je fotka taká aká je
    ale je tu viacej prešlapov pri fotení ale dobrý test dá sa povedať, musel vyhrať ale ten čo to zaplatil a ten ide aj u operátorov najviac aj v predajniach (však korejci)

    Odpovědět

Přidat komentář

Jak vybrat telefon v roce 2016, nezapomeňte na těchto 5 věcí

Jak vybrat telefon v roce 2016, nezapomeňte na těchto 5 věcí

18. 4. 2016  |    |  diskuze (32)

Technologie mobilních telefonů, dnes bychom spíše řekli smartphonů, se každým měsícem, každou tiskovou konferencí, posunují kupředu. Je tedy zcela běžné,…

Recenze Huawei Mate 8: dokonalý po všech směrech (exkluzivně)

Recenze Huawei Mate 8: dokonalý po všech směrech (exkluzivně)

12. 2. 2016  |    |  diskuze (60)

Hledáte to nejlepší na poli superphabletů? Tak už dál nemusíte. Huawei Mate 8 je přímo mistrovským dílem, ze kterého čiší…

7 vlastností, které má údajně přinést iPhone 7

7 vlastností, které má údajně přinést iPhone 7

9. 11. 2015  |    |  diskuze (27)

I když iPhony 6S a 6S Plus jsou na trhu jen krátce, tak se již příznivci této značky těší, co přinese…

Recenze Honor 7: reparát na výbornou

Recenze Honor 7: reparát na výbornou

25. 10. 2015  |    |  diskuze (15)

Nový přístroj z dílny odnože značky Huawei opět nabízí skvělý poměr ceny a výkonu. K tomu návdavkem i několik velmi praktických zlepšováků…

Recenze Lenovo Vibe Shot: Levná stylovka mezi fotomobily

Recenze Lenovo Vibe Shot: Levná stylovka mezi fotomobily

12. 8. 2015  |    |  diskuze (37)

Lenovo vyrobilo s trochou nadsázky smartphone, který nemá konkurenci. Kdo jiný totiž přináší stylový fotomobil a ještě k tomu za…

5 funkcí, které už dnes na mobilu nikdo nepotřebuje

5 funkcí, které už dnes na mobilu nikdo nepotřebuje

6. 8. 2015  |    |  diskuze (43)

Před lety se podle nich rozlišovaly jednotlivé kategorie mobilních telefonů a připlácely se za ně tisíce korun. Dnes byste je…

7 aplikací, které zázračně fungují, ačkoliv byste to možná nečekali

7 aplikací, které zázračně fungují, ačkoliv byste to možná nečekali

25. 5. 2015  |    |  diskuze (3)

Mezi aplikacemi, které využíváme každý den, se často objevují unikáty vypadající, jako by byly z jiného světa. Když většina uživatelů…

Jak snadno dostat Flash Player do Androidu

Jak snadno dostat Flash Player do Androidu

23. 11. 2012  |    |  diskuze (127)

Nestihli jste si do 15. srpna 2012 stáhnout Flash Player z obchodu Google Play? Nevadí. Existuje jednoduchá možnost, jak Flash…

Letošní Nexus telefony se mají lišit jen displejem a baterií

Letošní Nexus telefony se mají lišit jen displejem a baterií

DNES  |    |  diskuze (0)

Podle nejnovějších informací to vypadá, že si budou letošní Nexusy podobné více, než kdy dříve. U očekávaných modelů Marlin a…

Bude mít Mi Note 2 Force Touch, 6 GB RAM a zakřivené hrany?

Bude mít Mi Note 2 Force Touch, 6 GB RAM a zakřivené hrany?

DNES  |    |  diskuze (0)

Na čínskou sociální síť Weibo „unikly“ nějaké informace týkající se očekávaného phabletu Xiaomi Mi Note 2, který má být představen…

Majitelé HTC 10, One A9 a One M9 obdrží nejnovější Android 7.0

Majitelé HTC 10, One A9 a One M9 obdrží nejnovější Android 7.0

DNES  |    |  diskuze (0)

Tchajwanský výrobce nedlouho po zveřejnění oficiálního jména nadcházejícího Androidu zveřejnil, že se na nejnovější verzi 7.0 Nougat již mohou těšit…

Žaluje Apple, že údajně vymyslel iPhone už v roce 1992

Žaluje Apple, že údajně vymyslel iPhone už v roce 1992

DNES  |    |  diskuze (2)

Občan Floridy, Thomas S. Ross, podal žalobu na společnost Apple, v níž tvrdí, že iPhone, iPad a iPod jsou kopií…

Mapy Google nově nabízejí plánování více destinací

Mapy Google nově nabízejí plánování více destinací

DNES  |    |  diskuze (1)

Opravdu tato funkce ještě v nejpoužívanějších online mapách na světě nebyla? No, taky nás to překvapilo. Ale můžeme se radovat…

Recenze Sony Xperia XA: méně výkonu, více sexappealu

Recenze Sony Xperia XA: méně výkonu, více sexappealu

DNES  |    |  diskuze (3)

Nejlevnější z trojice letošních Xperií nové řady X pochopitelně disponuje o něco slabší funkční výbavou než výrazně dražší sesterské modely…

Android N dostal oficiální jméno Nougat (česky Nugát)

Android N dostal oficiální jméno Nougat (česky Nugát)

VČERA  |    |  diskuze (0)

Google konečně vybral jméno z návrhů fanoušků pro svůj nadcházející Android N, který dorazí ve finální podobě letos na podzim.…

Uniklé fotky potvrzují čtečku duhovky na Galaxy Note 7

Uniklé fotky potvrzují čtečku duhovky na Galaxy Note 7

VČERA  |    |  diskuze (1)

Zhruba před měsícem jsme vás informovali, že namísto čtečky otisků prstů se do módy dostávají čtečky oční duhovky od Samsungu.…

Switch to mobile version