Sony se začíná nová strategie pomalu vyplácet

Sony v posledním roce upustilo od propagace a výroby levnějších smartphonů a zaměřilo se na high-end zařízení. Podle posledních výsledků jim tato strategie vychází.

Poté, co mobilní divize Sony oznámila v polovině roku 2014 obrovské finanční ztráty, hlavní management rozhodl, že se mobilní divize bude soustředit na ziskovost, namísto získání co největšího tržního podílu. Sony tedy zeštíhlilo portfólio vyráběných telefonů a začalo se primárně soustředit na prémiová high-end zařízení. Výsledkem této strategie je nejméně prodaných smartphonů s logem Sony za posledních 5 let, konkrétně se očekává 3,5 milionů prodaných smartphonů v 1. čtvrtletí 2016.

Zaměření mobilní divize Sony na prémiové modely se také podepsalo v průměrné ceně prodaného zařízení (zisk ze všech prodaných zařízení/počet prodaných zařízení). Sony je na druhém místě v průměru se 422 dolary za jeden prodaný smartphone, s propastnou ztrátou je další v pořadí HTC se 237 dolary. Tabulce vévodí Apple, který prodává jen high-end zařízení, jejichž průměrnou cenu sráží pouze starší modely s nižší cenovkou.

Průměrná cena zařízení se alespoň částečně odráží i v průměrném zisku z prodaného smartphonu. Sony si udržuje zisk na 26 dolarech za zařízení, to je o 3 dolary víc, než má ze stejného prodeje konkurenční Samsung. Na vrcholu je opět Apple s astronomickým ziskem 184 dolarů za jedno prodané zařízení.

Záporné hodnoty u LG, Microsoft Mobile a HTC si lze vysvětlit poměrně jednoduše – vyrobí smartphone nižší nebo střední třídy, ze kterého očekávají zisk kolem 20-40 dolarů, záleží na typu zařízení. Pokud se dané zařízení dostatečně rychle neprodává za „startovní cenu“, tak smartphone postupně zlevňuje, až se dostane na hodnotu, kdy u něj výrobci prodělávají. Telefon pravděpodobně nikdy nezlevní tak, aby se prodával za výrobní náklady, ale firma musí zajistit jeho propagaci, expedici, atd. Proto se zdá být, že Sony udělalo chytrý tah, když se začalo soustředit na smartphony vyšších tříd u kterých může počítat s vyššími maržemi. I přesto, že po čase své high-end smartphony zlevní, tak na nich stále bude dostatečně vydělávat.

Zde je vidět pohyb zákazníků mezi jednotlivými výrobci. Dá se předpokládat, že lidé opouštějí tradiční výrobce, kvůli lepšímu poměru výkon/cena u čínských výrobců. Typickým příkladem odliv zákazníků Samsungu ke značce Huawei, která poskytuje v nižší i střední třídě kvalitně vybavené telefony za nižší ceny, než nabízí konkureční Samsung, HTC i LG.

Zdroj: gsmarena

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."

Sony se začíná nová strategie pomalu vyplácet

Sony v posledním roce upustilo od propagace a výroby levnějších smartphonů a zaměřilo se na high-end zařízení. Podle posledních výsledků jim tato strategie vychází.

Poté, co mobilní divize Sony oznámila v polovině roku 2014 obrovské finanční ztráty, hlavní management rozhodl, že se mobilní divize bude soustředit na ziskovost, namísto získání co největšího tržního podílu. Sony tedy zeštíhlilo portfólio vyráběných telefonů a začalo se primárně soustředit na prémiová high-end zařízení. Výsledkem této strategie je nejméně prodaných smartphonů s logem Sony za posledních 5 let, konkrétně se očekává 3,5 milionů prodaných smartphonů v 1. čtvrtletí 2016.

Zaměření mobilní divize Sony na prémiové modely se také podepsalo v průměrné ceně prodaného zařízení (zisk ze všech prodaných zařízení/počet prodaných zařízení). Sony je na druhém místě v průměru se 422 dolary za jeden prodaný smartphone, s propastnou ztrátou je další v pořadí HTC se 237 dolary. Tabulce vévodí Apple, který prodává jen high-end zařízení, jejichž průměrnou cenu sráží pouze starší modely s nižší cenovkou.

Průměrná cena zařízení se alespoň částečně odráží i v průměrném zisku z prodaného smartphonu. Sony si udržuje zisk na 26 dolarech za zařízení, to je o 3 dolary víc, než má ze stejného prodeje konkurenční Samsung. Na vrcholu je opět Apple s astronomickým ziskem 184 dolarů za jedno prodané zařízení.

Záporné hodnoty u LG, Microsoft Mobile a HTC si lze vysvětlit poměrně jednoduše – vyrobí smartphone nižší nebo střední třídy, ze kterého očekávají zisk kolem 20-40 dolarů, záleží na typu zařízení. Pokud se dané zařízení dostatečně rychle neprodává za „startovní cenu“, tak smartphone postupně zlevňuje, až se dostane na hodnotu, kdy u něj výrobci prodělávají. Telefon pravděpodobně nikdy nezlevní tak, aby se prodával za výrobní náklady, ale firma musí zajistit jeho propagaci, expedici, atd. Proto se zdá být, že Sony udělalo chytrý tah, když se začalo soustředit na smartphony vyšších tříd u kterých může počítat s vyššími maržemi. I přesto, že po čase své high-end smartphony zlevní, tak na nich stále bude dostatečně vydělávat.

Zde je vidět pohyb zákazníků mezi jednotlivými výrobci. Dá se předpokládat, že lidé opouštějí tradiční výrobce, kvůli lepšímu poměru výkon/cena u čínských výrobců. Typickým příkladem odliv zákazníků Samsungu ke značce Huawei, která poskytuje v nižší i střední třídě kvalitně vybavené telefony za nižší ceny, než nabízí konkureční Samsung, HTC i LG.

Zdroj: gsmarena

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."