Šéf Nokie představil svou desetiletku, co bude dál?

Pavel Kreuziger

Poté, co Nokia prodala svou mobilní divizi Microsoftu, má tak trochu krizi identity. Je sice stále největší a nejznámější společností Finska, ale v současnosti je spíše zlomkem svého původního stavu.

Samsung Galaxy A56 5Gpixel-counter

Nokia C1
Nokia C1

Firma se aktuálně zabývá mapováním, síťovým vybavením a licencováním patentů, což jsou tři zcela odlišná zaměření. Šéf společnosti, Rajeev Suri, který měl dříve na starosti právě síťovou oblast, se rozhodl, že se zaměří právě tímto směrem. A tak prodal mapy Here sdružení německých automobilek a koupil svého francouzského konkurenta v oblasti sítí Alcatel-Lucent.

Podle Suriho jde o součást desetiletého plánu vytvořeného roku 2014, který má zajistit, aby se o společnosti do budoucna nemluvilo pouze v minulém čase. S firmou Alcatel-Lucent se Nokia transformovala v síťovou společnost, která je lídrem na dnešním poli LTE sítí a očekává se, že shrábne také významný podíl na následující generaci, tedy 5G. Fúzovaná Nokia je navíc schopna přinést řešení pro mobilní i pevné sítě.

nokia-ceo-rajeev-suri
nokia-ceo-rajeev-suri

Šéf dále řekl, že stále více velkých operátorů – třeba AT&T, Orange nebo Deutsche Telekom – chce svým zákazníkům dodávat síťové služby všech možných typů, a od svých dodavatelů očekává, že půjdou stejným směrem.

„Pokud jste pouze mobilním hráčem, nemůžete tuto poptávku uspokojit,“ řekl Suri v rozhovoru v Barceloně před začátkem MWC. Nokia navíc prodává své síťové vybavení přímo webovým gigantům, jako je Google nebo Facebook.

Nokia nicméně není jen síťový byznys. Další divize, známá jako Nokia Technologies, má trojí účel: je zodpovědná za udržování a licencování rozsáhlého patentového portfolia, licencuje značku Nokia pro užívání ve spotřebitelských produktech a vyvíjí i své vlastní produkty, jako je třeba fotoaparát pro virtuální realitu Ozo představený v loňském roce.

Nokia Logo
Nokia Logo

Společnost chce samozřejmě zůstat i ve spotřebitelské oblasti. Smlouva s Microsoftem sice finské firmě zamezila ve využívání své značky na telefonech, ale jen do konce loňského roku. Podle portálu Re/code Nokia vymýšlí strategii, na jejímž základě by světlo světa opět spatřily smartphony s jejím logem.

Zdroj: Re/code

Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře

Samsung Galaxy A56 a A36 5Gpixel-counter

Nejnovější články