Prvotní zájem o nový iPhone 5 je větší, než o Galaxy S III
Apple zveřejnil čísla z předprodeje nového iPhonu 5. Za prvních 24 hodin si jej předobjednaly rekordní 2 miliony lidí. To je 2x tolik, než kolik si za stejné časové období předobjednalo předchozí iPhone 4S. Apple tak trumfnul i konkurenční Galaxy S III.
Rivalita mezi Applem a Samsungem je veliká. Samsung chce logicky prodat co nejvíce kusů své vlajkové lodi Galaxy S III, která se přímo staví proti konkurenčnímu novému iPhonu 5. A jistým ukazatelem, jak na tom oba smartphony budou, může být počet předobjednávek.
Zatímco Samsung v květnu ihned po představení své novinky Galaxy S III zaznamenal za zhruba 14 dní přes 9 milionů předobjednávek, Apple za prvních 24 hodin před několika dny dosáhl 2 milionů předobjednávek. Abychom mohli rozhodnout, kdo je tedy v předprodeji úspěšnější, musíme nastavit stejný časový úsek.
Jenže, Samsung neuvádí, kolik kusů Galaxy S III „prodal“ v rámci předobjednávek za prvních 24 hodin. Pokud bychom počítali, že za 14 dní dosáhl 9 milionů, na jeden den to pak připadá v průměru zhruba 640 tisíc kusů. Ale zájem jistě měl sestupnou tendenci, tzn. že první den si telefon předobjednalo určitě více než 640 tisíc lidí.
Vzhledem k tomu, že Samsung se nepochlubil, že by v předprodeji trumfl předchozí iPhone 4S s 1 milionem předobjednávek, můžeme usuzovat, že to tedy bylo pod hranicí 1 milionu. Nový iPhone 5 má podle dnešní zprávy 2 miliony předobjednávek za prvních 24 hodin. Z toho plyne jediné. Prvotní zájem i nový iPhone 5 je větší, než o Galaxy S III.
Prvotní zájem může napovědět, který z dvojice smartphonů se bude celkově lépe prodávat. Ale nemusí to být pravda. Na to si tak ještě budeme muset počkat.
Autor článku

Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.
Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.










