Průzkum: Lidé nejsou ochotni utrácet za nositelná zařízení
Jsou wearables (nositelná zařízení) další věcí, za kterou jsme ochotni utratit plno peněz? Přináší tento segment smysluplné inovace nebo jde jen o další slepou uličku chytrých zařízení? Analytici z Juniper Research zjistili, že jen málo zákazníků má zájem o drahá nositelná zařízení.
Z průzkumu, kterého se zúčastnilo nad 2000 vlastníků chytrých telefonů z Velké Británie a USA, vyšlo najevo, že pouze 1 z 5 zákazníků je ochoten zaplatit více než 175$ (asi 4200 korun) za jakékoli nositelné zařízení. Pro trh s chytrými hodinkami to nevěstí nic dobrého, proto jsou stále populárnější sportovní náramky, jako například Fitbit.
Nicméně, tento výzkum je poněkud v rozporu s žebříčkem „nejlepších“ výrobců nositelných zařízení. Firmy Apple a Samsung, které nabízejí jedny z nejdražší wearables na trhu, se umístili na prvních dvou příčkách s velkým náskokem. Více než 75 % respondentů uvedlo, že dávají přednost právě těmto dvěma značkám. Tři výrobci se systémem Android se vešli do TOP5, zatímco Pebble a řada dalších sportovních značek, které prodávají výrobky s nižší cenou, jsou spíš dole v seznamu. Také módní značky nedopadl příliš dobře.
Nejlépe hodnocení výrobci nositelných zařízení – Q3 2015
1. Apple | 8. UnderArmour | 15. Adidas |
2. Samsung | 9. TAG Heuer | 16. Omega |
3. Google | 10. Ralph Lauren | 17. Breitling |
4. LG | 11. G-Shock | 18. Huawei |
5. Sony | 12. Chanel | 19. Garmin |
6. Nike | 13. Microsoft | 20. Pebble |
7. Rolex | 14. Motorola | 21. Xiaomi |
Analytik James Moar uvedl, že nejpopulárnější jsou sportovní nositelná zařízení se stropem 4 000 Kč. Fitness zařízení jsou známá především svou dlouhou výdrží baterie, ačkoliv by výdrž baterie odradila od koupě pouze 4 % dotázaných.
Asi 20 % lidí v průzkumu uvedlo, že silně uvažují o chytrém doplňku ke svému smartphonu. Navzdory tomuto průzkumu si Apple ani Samsung nemůžou stěžovat na své prodeje wearables.