Allegro
Allegro

Podíl “hloupých” telefonů u zákazníků nezadržitelně klesá

Vyplývá to z tiskové zprávy, kterou zveřejnila společnost Vodafone. Ještě v první polovině roku 2014 používala většina zákazníků Vodafonu jako svůj hlavní mobilní telefon tlačítkové neboli „hloupé“ přístroje, konkrétně byl podíl těchto telefonů 56 %.

V letošním lednu už činil podíl pouze 21 %, zbytek připadá na chytré telefony. Trend nezvrátila ani snaha výrobců o comeback starých proslavených modelů.  Za posledních pět let se také značně proměnil podíl mobilních operačních systémů.

„Před dvěma lety se na Světovém mobilním kongresu v Barceloně za obrovského zájmu veřejnosti představila nová Nokia 3310. Od té doby jsme si mohli přečíst mnoho zpráv o tom, že hloupé telefony slaví návrat. Ale realita je taková, že jejich podíl u našich zákazníků stále klesá,“ říká Michal Janda, ředitel oddělení produktů a služeb společnosti Vodafone.

Podle manažera portfolia koncových zařízení Jakuba Králíka je důvodů hned několik. Jedním z nich je rostoucí podíl smartphonů na celkových prodejích. Dalším je častější obměna telefonů u zákazníků, která je spojená s celkovým růstem prodeje telefonů v Česku. Přímo u Vodafonu tvořil loni podíl smartphonů na prodejích telefonů téměř 95 %.

Spolu se zmíněným rostoucím zastoupením chytrých telefonů se u zákazníků Vodafonu mění také podíl operačních systémů, které tyto telefony využívají. Roste dominance dvojice Android a iOS. V první polovině roku 2014 připadlo na Android zhruba 66 %, na iOS 12 % a na ostatní systémy zhruba pětinový podíl. V lednu 2019 už ostatní systémy tvořily u chytrých telefonů necelá 3 %, naopak Android už 77 % a iOS 20 %.

 „Nepředpokládám, že by dominance těchto dvou operačních systémů mohla být v nejbližší době ohrožena nějakým novým hráčem na trhu,“ dodává Jakub Králík.

zdroj: TZ

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
Allegro

Podíl “hloupých” telefonů u zákazníků nezadržitelně klesá

Vyplývá to z tiskové zprávy, kterou zveřejnila společnost Vodafone. Ještě v první polovině roku 2014 používala většina zákazníků Vodafonu jako svůj hlavní mobilní telefon tlačítkové neboli „hloupé“ přístroje, konkrétně byl podíl těchto telefonů 56 %.

V letošním lednu už činil podíl pouze 21 %, zbytek připadá na chytré telefony. Trend nezvrátila ani snaha výrobců o comeback starých proslavených modelů.  Za posledních pět let se také značně proměnil podíl mobilních operačních systémů.

„Před dvěma lety se na Světovém mobilním kongresu v Barceloně za obrovského zájmu veřejnosti představila nová Nokia 3310. Od té doby jsme si mohli přečíst mnoho zpráv o tom, že hloupé telefony slaví návrat. Ale realita je taková, že jejich podíl u našich zákazníků stále klesá,“ říká Michal Janda, ředitel oddělení produktů a služeb společnosti Vodafone.

Podle manažera portfolia koncových zařízení Jakuba Králíka je důvodů hned několik. Jedním z nich je rostoucí podíl smartphonů na celkových prodejích. Dalším je častější obměna telefonů u zákazníků, která je spojená s celkovým růstem prodeje telefonů v Česku. Přímo u Vodafonu tvořil loni podíl smartphonů na prodejích telefonů téměř 95 %.

Spolu se zmíněným rostoucím zastoupením chytrých telefonů se u zákazníků Vodafonu mění také podíl operačních systémů, které tyto telefony využívají. Roste dominance dvojice Android a iOS. V první polovině roku 2014 připadlo na Android zhruba 66 %, na iOS 12 % a na ostatní systémy zhruba pětinový podíl. V lednu 2019 už ostatní systémy tvořily u chytrých telefonů necelá 3 %, naopak Android už 77 % a iOS 20 %.

 „Nepředpokládám, že by dominance těchto dvou operačních systémů mohla být v nejbližší době ohrožena nějakým novým hráčem na trhu,“ dodává Jakub Králík.

zdroj: TZ

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."