OnePlus si pochvaluje prodeje a prozrazuje své nemalé ambice
Smartphone OnePlus One byl představen již v loňském dubnu, avšak k prvním zákazníkům se dostal až počátkem léta. Za necelý rok jeho působení se prodalo asi 1,5 milionu kusů.
V rozhovoru pro The Wall Street Journal to prohlásil spoluzakladatel společnosti OnePlus, Carl Pei. Spolu s Petem Lau stvořili OnePlus na konci roku 2013 s úmyslem vytvořit špičkový telefon za nízkou cenu, ale s vysokou kvalitou zpracování. Hlavním akcionářem je však jeden z čínských výrobců, společnost Oppo.
OnePlus One byl prvním výkvětem nově vzniklého výrobce, a rozhodně si nebral servítky s konkurencí v podobě zažitých výrobců. Ještě před zahájením samotného prodeje se OnePlus pustilo do velké srovnávací kampaně, kde ukazovalo, proč je model One tím nejlepším, a označilo ho jako „zabijáka vlajkových lodí roku 2014“.
Jestli tomu tak opravdu bylo, mohou naznačit právě samotné prodeje. V lednu vyšlo najevo, že se podařilo prodat skoro milion kusů, nyní je to dle vyjádření Peie „kolem milionu a půl“. To ukazuje, že se mladičkému výrobci povedlo udržet prakticky stabilní prodeje, čemuž pomohlo zejména zrušení pozvánek a postupné rozšíření se i na jiné trhy, zejména ten indický.
V rozhovoru nepadla žádná nová informace ohledně nástupce, modelu OnePlus 2, avšak Pei naznačil, že půjde o nekompromisní model, který nabídne „všechno“ – nemusí ale nutně jít o nejhvězdnější parametry.
Pro letošní rok si v OnePlus vytyčili za cíl prodat 3 až 5 milionů telefonů. To se zdá poněkud přehnané, avšak dopomoci by k tomu mělo zefektivnění distribuční sítě, lepší uspokojení poptávky a zejména třetí smartphone, který by měl přijít do konce roku.
zdroj: WSJ, Android Authority