Přes letošní prázdniny hledalo práci pomocí chytrých mobilních telefonů na známém českém portálu Jobs.cz přes 100 tisíc uchazečů o práci.
Výrazné rozšíření chytrých telefonů postupně proměňuje způsob, jakým lidé využívají nejoblíbenější online služby. Tento trend je nyní již zcela zřejmý také v ČR, a navíc se týká i dosud poměrně konzervativního chování uživatelů při hledání zaměstnání prostřednictvím internetu.
Známý tuzemský pracovní portál Jobs.cz na jaře připravil novou mobilní podobu svých služeb (m.jobs.cz). Po ostrém startu ji jen během letních prázdnin vyzkoušelo 103 tisíc uživatelů, kteří mohli každý měsíc vybírat z více než 20 tisíc pracovních míst. Statistiky hledání práce prostřednictvím mobilů odhalují zajímavé souvislosti.
V oborovém srovnání všech mobilně zobrazených pozic první místo patří prodeji a obchodu s 10,3 %. Druhé místo překvapivě drží služby se 7,4 %, na třetí pozici následuje logistika a doprava, které náleží 6,2 %. Administrativa se 6 % zaujímá až čtvrté místo, zatímco v případě plné verze portálu Jobs.cz svádí velmi těsný souboj s vedoucím oborem prodej a obchod. Pátou pozici v mobilech drží informační technologie s 5,9% podílem na všech zobrazených pozicích.
64 % uživatelů se připojilo z mobilních telefonů s operačním systémem Android, 16 % prostřednictvím zařízení s iOS (iPhone, iPad). Zbylé platformy zatím mají jen malé zastoupení. Uživatelé Androidu měli během léta největší zájem o práci v oboru stavebnictví/reality, lidé vybavení iPhony naproti tomu nejčastěji hledali pozice ve vrcholovém managementu.
Přes letošní prázdniny hledalo práci pomocí chytrých mobilních telefonů na známém českém portálu Jobs.cz přes 100 tisíc uchazečů o práci.
Výrazné rozšíření chytrých telefonů postupně proměňuje způsob, jakým lidé využívají nejoblíbenější online služby. Tento trend je nyní již zcela zřejmý také v ČR, a navíc se týká i dosud poměrně konzervativního chování uživatelů při hledání zaměstnání prostřednictvím internetu.
Známý tuzemský pracovní portál Jobs.cz na jaře připravil novou mobilní podobu svých služeb (m.jobs.cz). Po ostrém startu ji jen během letních prázdnin vyzkoušelo 103 tisíc uživatelů, kteří mohli každý měsíc vybírat z více než 20 tisíc pracovních míst. Statistiky hledání práce prostřednictvím mobilů odhalují zajímavé souvislosti.
V oborovém srovnání všech mobilně zobrazených pozic první místo patří prodeji a obchodu s 10,3 %. Druhé místo překvapivě drží služby se 7,4 %, na třetí pozici následuje logistika a doprava, které náleží 6,2 %. Administrativa se 6 % zaujímá až čtvrté místo, zatímco v případě plné verze portálu Jobs.cz svádí velmi těsný souboj s vedoucím oborem prodej a obchod. Pátou pozici v mobilech drží informační technologie s 5,9% podílem na všech zobrazených pozicích.
64 % uživatelů se připojilo z mobilních telefonů s operačním systémem Android, 16 % prostřednictvím zařízení s iOS (iPhone, iPad). Zbylé platformy zatím mají jen malé zastoupení. Uživatelé Androidu měli během léta největší zájem o práci v oboru stavebnictví/reality, lidé vybavení iPhony naproti tomu nejčastěji hledali pozice ve vrcholovém managementu.