Mobilizujeme.cz

Recenze Nokia Lumia 735 a 730: Reinkarnace originální Lumie

19. 10. 2014  |  recenze  |  autor:

Nokia a její zákazníci se zřejmě nemohou nabažit charakteristického designu původní originální Lumie 800. Po 3 letech jsou tady dvě její inovované verze – Nokia Lumia 735 a 730, s nejnovějšími Windows Phone 8.1 a poměrně sympatickými cenami.

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, parametry, vzhled
» 2. Displej, baterie, prostředí
» 3. Fotoaparát a multimédia, zhodnocení

Aktuální cena Nokia Lumia 735: (zdroj: Heureka.cz)

Reinkarnace jsou hned dvě. Zatímco testovaný model Lumia 735 disponuje mobilním připojením LTE a má slot jen na jednu SIM kartu, prakticky totožná Lumia 730 Dual SIM je o zhruba pětistovku levnější a má místo rychlého LTE druhý slot na SIM kartu, tedy disponuje technologií Dual SIM. V naší recenzi sice budeme mluvit jen o modelu Lumia 735, stejné funkce a vlastnosti však platí o obou dvou modelech.

Zpátky tedy k Lumii 735. Její tělo je sice minimálně stejně tak pohledné jako tělo původní Lumie 800 a je také vysportovanější (když v pase má jen 8,9 mm oproti 12,1 mm u první Lumie), přesto dnes spadá se slabší výbavou do střední třídy. S novým modelem totiž Nokia – či dnes už Microsoft (který Nokii koupil), míří zejména na mladší a chce za dostupnější cenu nabídnout smartphone, se kterým budete fotit kvalitní selfie!

Bude to ale stačit? Je trend selfie dostatečně populární, abyste si kvůli němu kupovali rovnou celý telefon? Nebo je i pro lidi, kteří selfie nemusejí?

Základní parametry: Nokia Lumia 735

Rozměry 135 x 69 x 8,9 mm
Hmotnost 134 g
Displej AMOLED, úhlopříčka 4,7“, rozlišení 1280 x 720 px (312 ppi)
Procesor 4-jádrový 1,2 GHz procesor Snapdragon 400, grafika Adreno 305
Paměť 1 GB RAM, paměť 8 GB + microSD až 128 GB
Operační systém Windows Phone 8.1
Fotoaparát 6,7 Mpx, blesk, natáčení Full HD videa, 5 Mpx přední kamerka
Baterie 2 200 mAh
Obsah balení microUSB nabíječka (chybí USB kabel)
Cena a dostupnost , podzim 2014

Lumii 735 si můžete zakoupit u Sunnysoftu.


Balení, design a zpracování: Pod omlazovací kůrou

Lumie 735 a 730 Dual SIM jsou vůbec prvními smartphony vydanými pod hlavičkou Microsoftu, respektive jeho divize Microsoft Mobile. Nokia ale stále přežívá, alespoň v podobě loga a názvu. První zmínku o novém majiteli zatím najdeme jen na prodejním balení – ačkoliv jen malým písmem.

Úsporný rukopis finského výrobce však pokračuje. V balení najdete jen microUSB nabíječku, naopak chybí i taková dnes běžná věc, jako USB kabel. Ten už dříve u některých modelů dávala Nokia jen v jeho extrémně krátké pár centrimetrové podobě. Teď už jej pro jistotu Microsoft nedal vůbec.

Design navazuje na charakteristickou polykarbonátovou schránku, se kterou finská Nokia přišla už před 3 lety u Lumie 800 – což byl to vůbec první smartphone s Windows Phone. Za tu dobu se tělo přes modely Lumia 900 a Lumia 920 zvětšilo a narostlo na hmotnosti, až to nebylo pěkné. Nová Lumia 735 je ale opět lehčí, tenčí a celkově kompaktnější. Jak se říká – stará dobrá klasika, ale zde navíc inovovaná.

Polykarbonátová schránka je sice sundavací, ale i tak má velmi pevné zpracování. Nejen designéry za krásu, ale také inženýry za praktičnost můžu pochválit. Lumia 735 je skvěle zpracovaným telefonem, který i dobře vypadá. A to většinou nejde k sobě. Na výběr je z několika pestrých barev, ale můžete klidně také zvolit konzervativnější tmavě šedou verzi, kterou jsme měli na testování v redakci my a která nepůsobí až tak extravagantním dojmem.

Lumia 735 vypadá jako dřívější modely Lumia 800, Lumia 900 a Lumia 920. Je však stále poměrně kompaktní, lehká a tenká. V ruce se dobře ovládá i v jedné ruce a celkově z hlediska zpracování telefonu není co vytknout. Snad jen lehce poškrabatelný zadní polykarbonátový kryt. Některým uživatelům by pak mohlo scházet tlačítko spouště fotoaparátu na pravém boku, absence informací na zhasnutém displeji (Glance Screen) nebo barevná informační dioda. O tom však více až v dalších kapitolách této recenze.

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, parametry, vzhled
» 2. Displej, baterie, prostředí
» 3. Fotoaparát a multimédia, zhodnocení

..

Testovaný produkt: Nokia Lumia 735, autor recenze: Luboš Srb, hodnocení: 4/5
Témata:, , , ,

Diskuze k článku (124 komentářů)

  1. Lukáš
    19.10.2014 v 21:47

    Zvláštní vidět výdrž v záporech, v zahraničních recenzích je brána jako velké plus společně s SD slotem a vyměnitelnou baterií.

    Odpovědět

      Luboš Srb
      19.10.2014 v 22:46

      Jeden den výdrže mě nepřesvědčil, to dnes umí téměř každý smartphone a je to bohužel málo. Proti SD slotu a vyměnitelné baterii nic nemám, ale neberu to jako důvod proč tento telefon koupit. Je to plus, ale ne důvod.

      Odpovědět

        RayBen
        9.11.2014 v 01:41

        Dobrý deň,
        Vzhľadom nato, že uvažujem nad kúpou 735 vs 925 by ma zaujímal váš názor ktorý z nich si vybrať. Výdrž je pre mňa dosť dôležitým parametrom, preto by ste mohli opísať ako a s čím ste zatažili mobil pri výdrži jedného dňa. Nechcem už mobil typu HTC ONE S – pozrem sa ňan a bateria klesne 15 percent. Za odpoveď vopred ďakujem

        Odpovědět

  2. Radek
    19.10.2014 v 21:48

    Nemuzu si pomoct, ale autor se mi zda nejak zasedlej na windows phone, nebo se mi to zda?
    Presel jsem po x letech na androidu na windows a zamiloval jsem se hned. Se 735 zadne nekonecne nacitani messengera jsem nepotkal, stejne tak problem probudit telefon. Ostatni veci co zminujete, jsem si nijak neuvedomil, ze by snad byly obtezujici ci podobne, zrejme individualni.

    Odpovědět

      Daniel
      19.10.2014 v 22:11

      Máš naprostou pravdu mám ji také a je lepši nez jake jsem měl predtím. mam pouze asi jeden problém a to je z kvalitou zvuku při hovoru.máš take nekvalitní zvuk,nebo já nejakej spatnej kus (asi budu muset reklamovat)

      Odpovědět

        Radek
        19.10.2014 v 22:19

        Jj, na zahranicnich webech byl zvuk zminovan jako horsi, ale mel jsem asi jen 5 hovoru (2 ze Slovinska), a zvuk byl cistej. Tezko rici tedy.

        Odpovědět

          Luboš Srb
          19.10.2014 v 22:40

          Já se zvukem neměl jediný problém během 2 týdenního testování v běžném provozu, bude to tedy asi otázkou kusu.

          Odpovědět

            Daniel
            19.10.2014 v 22:45

            Moc děkuji za odpověd budu muset reklamovat

      Luboš Srb
      19.10.2014 v 22:42

      Chápu, že mi třeba vyhovuje něco jiného než někomu jinému. To je v životě běžné. Přesto jsem svůj pohled takto sepsal, a za těmi problémy s messengerem a probouzením si stojím, opakovalo se to a nebylo to bohužel jen otázkou nějaké náhody.

      Odpovědět

        blue.sun
        20.10.2014 v 21:10

        Pak by stálo prezentovat to jako váš soukromý pohled na blogu, ale nevydávat za recenzi…

        Odpovědět

          Filip Kříž
          20.10.2014 v 22:48

          To je ale hloupý argument, recenze je čistě subjektivní záležitost. Buď s ní lze souhlasit, nebo nesouhlasit.

          Odpovědět

      Jab
      2.11.2014 v 18:55

      Mně messenger rovněž blbne a také se musím vracet do seznamu konverzací, aby se načetly nové příspěvky. Ale to úplně není chyba výrobce telefonu.

      Odpovědět

        Dave
        12.1.2015 v 19:40

        A co zkusit restore? Když jsem měl lumii, tak mi to docela většinu potíží vyléčilo

        Odpovědět

  3. Daniel
    19.10.2014 v 22:30

    Děkuji když se to bude zhoršovat tak reklamace,občas tomu druhemu opravdu da problem mu rozumet,docela to chrčí pokud je to normalní tak to opravdu nedam.

    Odpovědět

  4. Ferrari
    19.10.2014 v 22:43

    heh, v čem konkrétně navazuje na Lumii 800? :D To je fak dobrý vtip, a o Lumii 720 ani zmínka, jo? :D S Lumií 800 nemá společného vůbec nic a v ničem na ni nenavazuje, předchůdcem je Lumia 720, předtím Lumia 710, Lumia 800 je úplně jiná kategorie, naprosto jiná designově a úplně ve všem, srovnání s Lumií 800 je zkrátka naprostý výsměch, jde vidět, že autor ví o Windows Phon e smartphonech (nebo spíše o všech smartphonech) úplný kulový.. A další zmínky o Lumiích 900 či 920 to samý, autor se očividně opravdu vyzná.. A úroveň češtiny je opravdu překvapující: „většinou vynechává (že nefunguje, ani když klepu jakkoliv, klidně několik pokusů po sobě)“ – to je tak na ***, a to není zdaleka vše, prakticky celá receze je na úrovní ***.. A tomuhle říct recenze, to chce taky odvahu, je to jen výčet vlastností a parametrů telefonu, pro uživatele zajímajícího se o tento přístroj absolutně nic neříkající.. Pomalejší spouštění aplikací je dáno každou kompletní aplikací, jinými slovy, pomalu se spouští pouze messenger a facebook, protože to je facebookovskej zmetek, jinde není problém, jen s těmahle dvěma aplikacema je problém na všech platformách.. Barva dlaždice se dá změnit, jen člověk musí vědět jak, nebo mu to prostě nebude vadit, když to srovnám třeba s androidem či iOS, kde je těch bare asi tisíc a je to hrozně nepřehledné, tak to, že má OneDrive jinou barvu je každýmu úplně fuk.. Prostě, pokud se chceš člověk při neděli večer upřímně zasmát, nezbývá, než recenzi na Mobilizujeme vřele doporučit! :D Chech

    Odpovědět

      Luboš Srb
      19.10.2014 v 22:55

      Navazuje v tom, jak vypadá. Každý, opravdu každý, kdo se na telefon podívá, a dřívější Lumie, které v recenzi zmiňuji, někdy viděl, tak hned říká, že to je vzhledově to samé :) A zmíněné problémy na ostatních platformách (android, ios) opravdu nejsou. Stačí jen někdy vyzkoušet, doporučuji.

      Odpovědět

        adis002
        20.10.2014 v 00:39

        Pokud tedy pominu fakt, že najetí do Messengeru skrze notifikační lištu je opravdu občas bolestivé (už to ale není tak časté, jak to bývalo při jeho první verzi, kterou nám FV všem vnutil), tak Messenger a FB jsou na WP asi nejrychlejší a nejstabilnější ze všech platforem (mám Lumiu 1520, při porovnání s Nexusem 5 je to o dost rychlejší, iPhone 5 se drží celkem slušně). Holt Facebook, z toho nevzešlo pomalu nikdy nic dobrého :-). Co se týče barvy dlaždic – když je člověk šikovný a chce, tak vždycky sjednotí. Odlišné barvy dlaždic (neprůhledné, takže se na ně nevztahuje nastavení barvy tématu a tapety) beru ale opravdu spíše jako oživení, než jako mínus a subjektivně se mi díky nim lépe dívá na plochu, než kdyby to bylo všechno splynuté s tapetou. „Ať už chcete nebo ne, co mají uživatelé Androidu či iOS zdarma, za to si někdy musejí uživatelé Windows Phone zaplatit.“ Hodil by se nějaký příklad a krom Angry Birds mě nic jiného nenapadá. Stejně tak platí, že si uživatelé musí iOS a Androidu musí připlatit za offline hlasovou navigaci, což jsou většinou větší částky, než 20 Kč za appku. Celkově mi přijde recenze trošku zaujatá. Ne vůči telefonu, ale vůči systému, který autorovi vyloženě nesedí.

        Odpovědět

          Ferrari
          20.10.2014 v 01:54

          Ano, bývalo to i horší, poté vydali aktualizaci , ale pořád je to bídné, prostě ty aplikace od Facebooku jsou paskvil na všech platformách, a systém s tím nemá co dělat.. A souhlasím, taky bych řekl, že se na WP drží asi nejlépe, ale nestojím si za tím, ono jestli to na WP spadne 5x denně a na iPhonu 20x denně, pořád to padá, a to by se stávat nemělo, nechápu, jak si tohle může dovolit Facebook vypustit.. Naprosto s tím Facebookem souhlasím :) Ano, záleží na každém, jakou má kreativitu, a vkus, a jak si přizpůsobí svou obrazovku k obrazu svému, v tomhle je Windows o dost dál oproti ostatním.. A je to lepší a rozhodně přehlednější, když mají některé dlaždice odlišnou barvu, navíc takovou, která ty aplikace jasně charakterizuje (office, onedive, one note, skype…), navíc existuje aplikace Transparency tiles, která (zdarma!!) udělá průhlednou dlaždici téměř z čehokoliv a potom už je opravdu jednoduché přizpůsobit si vše k obrazu svému :) Dokonce i některé díly angry birds už jsou zdarma, samozřejmě se najde pár příkladů, ale zase jich je pár i naopak, každá platforma má svoje aplikace a s tím spojené výhody a nevýhody, apliakční rozdíl už byl ale smazán a toto je jen přežitek, kterého se jako krysy drží zarytí odpůrci systému, ke kterým patříte, to mi věřte.. to tam budete psát ještě za deset let

          Odpovědět

        Ferrari
        20.10.2014 v 01:44

        Ne, opravdu v ničem nenavazuje, mám dojem, že jste di asi naprosto spletl přístroje, nebo jste nikdy neviděl Lumii 800 :D Nikod jiný to neříká, vím to jistě, jediný, kdo ten telefon viděl, jste byl vy, a to ještě kdoví jestli.. Ten telefon má s Lumií 800 společnho tak extrémně málo, že prostě tohle neokecáte ani za nic a smajlíci vám taky nepomůžou.. A to si piště, že na Androidu a iOS ty problémy jsou, a jak velké, všichni okolo si na to neustále stěžujou, mesenger na iPhonu spadne i dvacetkrát za sebou, Lumia je v tomhle ještě řekl bych nejlíp ze všech platforem, i kyž tohle už je sporné, za tímhle si nestojím, každopádně ty problémy jsou s tím facebookovským paskvilem všude.. a byl bych vděčný, kdyby se tady neupravovaly příspěvky, za těma hvězdičkama nebylo nic nevhodného ani sprostého…

        Odpovědět

          Filip Kříž
          20.10.2014 v 22:54

          V tom bude ten problém. Vy byste řekl něco, recenzent zase něco jiného. Tak recenze fungují.

          Odpovědět

          Dave
          12.1.2015 v 19:47

          No tak sem asi nikdo. První, co mě napadlo, když jsem to prvně uviděl v reálu, byla Lumia 800 (vlastnil jsem ji několik měsíců). Možná by to chtělo i trochu tolerance…

          Odpovědět

  5. hrosovka
    20.10.2014 v 09:54

    to ze nemizi notifikace z action centra je lemplovstvi autoru aplikaci kteri pul roku po uvedeni nejsou schopni vydat aktualizovanou verzi pro WP8.1 viz extremni pripad whats ktery na to rovnou upozornuje

    Odpovědět

  6. Karel Novák
    20.10.2014 v 11:06

    Tak zaujatost proti systému je celkem jasně čitelná nejen z článku, ale hodně i mezi řádky. Ono je taky těžké napsat opravdu nezaujatou recenzi, člověk není robot a kdo to někdy zkusil, ví o čem mluvím. Pokud já bych psal recenze na konkurenci, také by nedopadla vůbec dobře a to i přesto, že jsem byl jejím dlouholetým uživatelem…a nebylo by to pouze kvůli neustálým komplikacím s během systémů a jejich cirkusoidnímu vzhledu, tady mi poznámka o dlaždicích Office a jejich barvách přišla opravdu směšná( u Androidu jde leccos upravot, ale vždy jen tak nějak napůl, základní ikony atd.), ale především pro nesjednocenost Androidu a neustálému omezovani a cenové politice firmy Apple. V Androidu je problém právě jeho otevřenost a to, že každý programátor si nastavuje vzhled i kontextová menu podle sebe, takže orientace v systému neni intuitivní a u Applu mne odrazuje celá politika firmy i prodeje. Suma sumárum, každý máme svůj názor. Žít a nechat žít. ;-)

    Odpovědět

  7. tat
    20.10.2014 v 11:23

    Chel by som sa opýtať či sa dá pripojiť na televízor ,alebo monitor?A pozrieť si fotky ,videá cez usb na hdmi.

    Odpovědět

      Pastelka
      21.10.2014 v 00:53

      Zobrazit na PC monitoru lze. Pro TV vyžaduje krabičku Miracast. Pokud umí TV síť, a podporuje DLNA, pak lze posílat obraz/foto bezdrátově.

      Odpovědět

  8. m4b0cz
    20.10.2014 v 11:41

    Tak nevím jak je to se 730/735 ale jsem hrdým majitelem Lumie 830. Telefon je super. Radši davam na nabíječku každý den večer, ale to má ještě cca 50%. Přešel jsem na WP z Androidu jako pokročilý uživatel a zatím jsem opravdu nadšen.

    Odpovědět

  9. blue.sun
    20.10.2014 v 13:39

    Redakce, nechcete takhle tu recenzi stáhnout a napsat ji znova a skutečně objektivně? Myslím, že vám tu dost uživatelů dalo jasně najevo, jak moc jste ustřelili. K nim se přidávám i já, byť své zkušenosti opřu o nižší třídu, L630.
    Barvy dlaždic jsou ještě zlaté proti barevnému chaosu v droidu i iOS. Načítání aplikací skutečně není nijak extra dlouhé a oproti stejně vybaveným droidům ho považuju za bleskové. Jo, že u facebooku neumí dát k dispozici pořádné API, aby šla udělat rozumná mobilní aplikace, to je druhá věc a za to patří vraždit ve FB a ne lynčovat Lumii. A prosím o informaci, kterýžeto dnešní smartphone vydrží s 2,2 Ah baterií dva dny ostrého provozu, jak tu pláčete? O ničem takovém nevím. Ale zase – u droidu vám to nevadí, u windows ano. No a o obsahu Store už se ani nemá cenu zmiňovat, to je dávno vyvrácený blábol.
    Začínáte být opravdu ubozí.

    Odpovědět

      Filip Kříž
      20.10.2014 v 22:55

      Já bych se nejdřív zaměřil na ten nesmysl, tedy „napsat skutečně objektivně“. Recenze je subjektivní záležitost a objektivní recenze NEEXISTUJE.

      Odpovědět

        Milan
        20.10.2014 v 23:08

        I am sorry, bolo to tu dostatočne objasnené, vid článok nižšie
        Pre Filip Križ. Neviem, kde to zaradia, pretože dávam príspevok k Filiup Križ o 22.,55

        Odpovědět

          Filip Kříž
          20.10.2014 v 23:13

          Zkuste to znovu, opravdu jsem nepochopil, co jste tím chtěl říct…

          Odpovědět

      Filip Kříž
      20.10.2014 v 22:57

      A naprosto to dokazuje vaše věta „Barvy dlaždic jsou ještě zlaté proti barevnému chaosu v droidu i iOS“. Ta je totiž taky čistě subjektivní, tak to přece nemůžete recenzentovi vytýkat, zavání to pokrytectvím.

      Odpovědět

  10. Milan
    20.10.2014 v 13:47

    Som spokojný majitel 720, WP aj kvoli práci menit nemienim,( synch.ex.), rozhodujem sa medzi 735 a 830, myslim že ludia so skusenostami s WP sa pousmeju nad “ objektivnostou“ recenzie a najdu si inde kvalitne a odborne info. o tejto podla mna velmi vydarenej Lumii.
    Pekný den prajem.

    Odpovědět

  11. Srandista
    20.10.2014 v 15:45

    No tak som sa nestačil diviť, fakt „super“ viac krát v komentároch spomínaná „objektívna“ recenzia, pardón, toto nieje recenzia, to je článok napísany človekom ktorý ma namiesto mozgu Android inak povedané Lagdroid, a vôbec sa nevyzná v systéme WP, nakoľko o jeho možnostiach nič nenapísal a to čo napísal vlastne odvododnuje prečo, veď ho nepozná. A po dalšie, neviem aký napísem to slušne aby som nebol vyhviezdičkovaný (***) somár by chcel mat svoju WP plochu v jednej farbe (vid obrz. v „recenzii“). Veď to je hnusné bléé, práve na rozmanitosti farieb, ikon, je WP charakteristicky a nie do jedného kabáta, a po dalšie, vobec tam nebol spomenutý update Denim, ale nevadí :) je to pochopiteľné nakoľko autor článku je Lama, :) a na dalšie vaše recenzie a članky na tejto stránke sa budem s radosťou vyhýbať :)
    PS: Prepíšte tu recenziu, alebo radšej ju neprepisujte, VYMAŽTE, a nech ju napíše niekto kto sa do toho rozumie.
    PSS: Mne je tak ho*no po messengeri, je X lepších chat aplikácií, ale budiš, autor je evidentne aj FACEBOOK maniak :) na LAGANDROIDOCH :D

    Odpovědět

      Filip Kříž
      20.10.2014 v 22:59

      Zaměřím se na jenom na jednu větu – tu, že který „somár“ by chtěl mít svoji WP plochu v jedné barvě. Tak třeba já. A co teď? Takže chtít různé barvy je objektivní a chtít stejné barvy je neobjektivní? Chtít objektivní recenzi a používat slovo „Lagdroid“? To je ale opravdu pokrytectví vysoké kategorie. Recenzi jsem nečetl.

      Odpovědět

  12. Peter
    20.10.2014 v 16:40

    Myslím, že nie je vhodné pridávať komentáre ktoré len odsudzujú autora za to že má svoj vlastný názor. Bez vlastných skúseností sa recenzia nedá ani napísať a keď autor recenzie píše, že mal určité problémy tak to je asi pravda pretože žiadny recenzent by v recenzii nepísal veci čo naozaj nezachytil pri testovaní nech už by mal rád hocijaký systém v mobiloch .

    Odpovědět

      blue.sun
      20.10.2014 v 17:41

      Autor pripisuje chybu aplikace systemu. Hani to, co jinde bere za normu. Na zaver napise lez o obsahu obchodu. Opravdu je to objektivni recenze?

      Odpovědět

        Luboš Srb
        20.10.2014 v 17:49

        Můžu vás ujistit, že opravdu žádná recenze není objektivní. Recenze je totiž subjektivním žánrem. Co jednomu vadí, druhému vadit nemusí, a opačně. Od toho je tady také prostor pro názory a nějakou rozumnou debatu kolem.

        Odpovědět

          blue.sun
          20.10.2014 v 21:17

          To se velice mýlíte, recenze by měla být naopak co nejobjektivnější. Autor takového textu NESMÍ podsouvat své názory a zvyky spotřebitelům. Ano, má poukázat na chybu, ale pokud je to chyba celého spektra, nestavět na ní odsouzení telefonu. Vy jste udělal přesně tohle s výdrží, s facebookem, dokonce i s designem prostředí! Svůj subjektivní názor vydáváte za autoritativní pravdu a to není recenze. Na blogu by se to vyjímalo, ale jako recenze na hlavní stránku odborného serveru takový zaujatý výplod nepatří!
          Upřímně doufám, že se z toho poučíte a budete psát skutečně objektivní recenze (fakt už nečekám, že tenhle omyl stáhnete či upravíte), protože jste byli oproti konkurenci jiní svým pojetím. Jiní, ale objektivní. Teď je to spíš k pláči.
          Takhle jsme dost vyprudili až vyhnali jednoho zaujatého testéra z auto.cz, který se choval zcela stejně.

          Odpovědět

            Filip Kříž
            20.10.2014 v 23:01

            Pardon, ale s člověkem, který hledá v recenzi objektivitu, se na tohle téma opravdu nemá cenu bavit…

            Filip Kříž
            20.10.2014 v 23:25

            A pokud jste na Mobilizujeme nebo kdekoli jinde někdy viděl objektivní recenzi, pravděpodobně jste se díval na představení parametrů…

      Milan
      20.10.2014 v 19:08

      Určite má každy právo na názor, v prípade tejto recenzie výrazne zaujatý. Keď si človek prečíta recenzie na L 530, 630,730-5, nielen na zahraničných weboch, ale aj SK,CZ tak sa musí uistit, či pán Srb píše o jednom a tom istom telefone. Určite je recenzia jeho názor, ja mu ho neberiem, ale nech ten článok má nadpis MOJE SKUSENOSTI, pretože recenzia v mojom ( a asi nielen v mojom) ponímaní vyzerá podstatne inak.

      Odpovědět

        krtenek
        20.10.2014 v 19:24

        Kde prosím jsou další CZ a SK recenze?

        Odpovědět

          Petr
          20.10.2014 v 20:09

          Měl na mysli i ostatní Lumie třicítkové řady, ne jenom 730/735.

          Odpovědět

        Filip Kříž
        20.10.2014 v 23:02

        Můžu vědět, co jiného než „MOJE ZKUŠENOSTI“ si představujete pod pojmem „RECENZE“? „HODNOCENÍ JEDNOTLIVCE“? Nebo snad „POTVRZENÍ MÉHO NÁZORU“?

        Odpovědět

  13. petren
    20.10.2014 v 19:42

    O koupi tohoto telefon premyslim proto jsem (ted vim ze zbytecne) cetl tuto recenzi. Vim jen, ze tu jsou problemy s mesengarem a nekolika dalsimi vecmi. Aku musi pri mem pouziani vydrzet dele nez jeden den. Xperia M s displejem 4″ a 1750 mA mi vydrzi den. Tady je aku 2200, dislej 4,7. Nedozvedel jsem se nic o funkcnosti gps, odezve displeje pri psani, ergonomice, subjektivnim pocitu z telefonu jakozto osobniho predmetu (pokud je recenze opravdu subjektivim slohovym utvarem; wiki radeji neuvadi nic, ale puvod slova je „znovu hodnoceni“, takze zadny osobni prvni dojem, ale hodnoceni s odstupem), nevim, jestli se sirokouhly predni objektiv da pouzit pro zaber vice osob (protoze selfie nemusi jen viset na siti, fotky mne s dcerou ci synem muzou byt i offline doma v pocitaci).
    O WP vim jen z netu, nikdy jsem ho nepouzival, ale i ja poznam, ze recenze je plna zvastu.
    Samozrejme, prvni recenze na ceskem netu pritahne navstevniky a pak se lepe prodava reklamni plocha na strance, ale snad byste nemuseli inzerentum k mistu na strankach dobrovolne prihazovat i svou reputaci. Tu jste totiz prave ztratili za siti horkou jehlou.

    Odpovědět

  14. tomas
    20.10.2014 v 20:04

    Az taka zla recenzia to nebola aj ked objektivita mohla byt vecsia. Moj nazor – tento tvar mal opodstatnenie u lumii 800 u nej pretoze bol hrubsi v pase a pripada ako baculaty macek ktory hrubkou nevadi a aj velkost sa hodi viac tento tvar. Skor by mohli vylepsit lumiu 800 ;-) display hw baterka… Moj nazor

    Odpovědět

  15. Milan
    20.10.2014 v 21:30

    Myslim, že pre užívatelov WP sú užitočné recenzie, ktoré napr. priamo porovnavali Prestigio 8400, L 520, L 530-D, L-630-D, (D=dualsim). Kvoli korektnosti neuvádzam názov webu. Som to už dnes spomínal, že sa rozhodujem medzi 735 a 830. Na nespomínanom :) webe ma týpek upozornil, nech si dám do zoznamu aj L 925. Síce mal pravdu ale ešte viac mi to stažil :( . A tu sme pri jadre problému. Určite niesom jediný, kto sa rozhoduje na základe nezaujatých faktoch, nekupuje telefon na 14 dní a namiesto TOHTO očakáva NIEČO, čo mu pomože v rozhodovaní. Velmi často chodím na vašu stránku a určite aj budem, len dúfam, že u Vás funguje spätná väzba. Ja tiež nemusím Android, ale neznevažujem ho a HLAVNE nie som redaktor na webe o smartfonoch, ktorý okrem informovania by mal prinášať prínosne recenzie o mobiloch na všetkých platformách a ak nie, tak si dajte do názvu MOBILIZUJEME S ANDROIDOM. Príjemny večer a bez obav, už Vás nemienim otravovat

    Odpovědět

      Filip Kříž
      20.10.2014 v 23:05

      Každý má svůj názor. To máte jako na Heuréce – přece se neřídíte jednou recenzí, nebo ano? Je prostě milion faktorů, které ovlivní, jak daná věc na člověka působí, a to se logicky promítne v hodnocení. Pokud má někdo raději Android, projeví se to. Stejně tak by se projevilo, pokud by měl recenzent raději Windows Phone. Ale to byste si tu nestěžoval na objektivitu, tím jsem si jistý.

      Odpovědět

        Milan
        20.10.2014 v 23:27

        Teda, som velmi rád a bez bočných umyslov, že reagujete práve Vy. Netreba byť zbytočne nervozny, pokial je debata v rovine faktov a názorov, t.j. nie urážok.Ale k veci, ak Váš web inklinuje k Androidu, budiž, ale v tom prípade nerobte recenzie na WP

        Odpovědět

          Filip Kříž
          20.10.2014 v 23:34

          Nevím o žádné inklinaci k Androidu. A poslední větou v podstatě potvrzujete to, co jsem napsal v předchozím komentáři – tedy že chcete slyšet svou pravdu a potvrdit váš názor. Jenomže takhle recenze nefunguje, recenze je subjektivní názor jednoho člověka, tak to bylo, je a bude. Pokud by měla být objektivní, není to recenze, ale výčet faktů. A to byste asi číst taky nechtěl.

          Odpovědět

            Milan
            21.10.2014 v 00:00

            Je Vašou svätou povinnostou obhajovat svoj Web a jeho zamestnancov, to je O.K. Rád diskutujem s ludmi, ktorí sú na svojom mieste, ale je tu maly problem: Najprv si zistim relevanciu stažnosti a potom bezhlavo budem stat za svojimi redaktormi, mimochodom ste si istý definíciou slova recenze?

              Filip Kříž
              21.10.2014 v 00:10

              Jste si jistý, že jste při smyslech? V předchozím komentáři jste totiž napsal v podstatě pravý opak. Já nikoho obhajovat nepotřebuji, recenzi jsem nečetl, Lumie 735 mě absolutně nezajímá. Reaguji v podstatě jenom proto, že mě skutečně iritují nesmysly o „objektivní recenzi“. Co je to recenze? Recenze je novinářský žánr, v němž se prolíná subjektivita s objektivitou. Jak subjektivní je, je překvapivě… ano, subjektivní! Subjektivní je nadpis, subjektivní jsou zvolené obrázky, subjektivní je obsah, subjektivní je hodnocení. Jestli chcete objektivní recenzi, doporučuji toto: http://www.destructoid.com/100-objective-review-final-fantasy-xiii-179178.phtml , pokud ovládáte angličtinu, určitě se i trochu zasmějete. A jestli si tohle představujete pod pojmem recenze, opět vás odkáži na tabulku specifikací – to je místo, které hledáte.

              Poznámka – doufám, že vás parodie na všechny tyto komentáře v podání Jima Sterlinga, jednoho z nejuznávanější recenzentů ze světa videoher, neurazí, to by mi bylo ale opravdu velice líto. ;-) A pokud vás neurazila, tady si můžete dát ještě mluvený výstup: https://www.youtube.com/watch?v=W-oeOqgRi7E

            Milan
            21.10.2014 v 00:32

            pravdupovediac, okrem chytania za slovička, neviem čo tým chcel autor povedat. Asi by sa trebalo vrátit k L-730-5, k podstate veci, ak má recenzent prakticku skusenost, čo evidentne nemá, bavme sa o nej, a poprosim k teme, t. j. releventným skusenostiam s Lumiami

              Filip Kříž
              21.10.2014 v 00:39

              Koukám, že nesmysl s „objektivní recenzí“ už jste opustil (nicméně zhlédnout video doporučuji i tak, protože zjistíte, že nejobjektivnější recenze vám poskytne jeden z druhů tropického ovoce). Co tím autor chtěl říct? Jak už jsem se ptal, pokud jste při smyslech, tak asi víte, co jsem napsal a na co jsem reagoval – tolik k „čo tým chcel autor povedat“. Znova opakuji, že recenzi jsem nečetl, ale můžeme začít konkretizovat, nemám s tím problém. Na základě čeho soudíte, že autor nemá praktickou zkušenost? Na tom, že VY máte jinou, nebo dokonce OPAČNOU zkušenost? Vzpomeňte si, ZKUŠENOST je SUBJEKTIVNÍ. Pokud se vám nelíbí, můžete si stoupnout k onomu tropickému ovoci, to s vámi bude bezpochyby souhlasit. Nebo si můžete napsat vlastní recenzi, samozřejmě BEZ VLASTNÍCH ZKUŠENOSTÍ, tedy OBJEKTIVNÍ! Můžete říct, že to, co držíte v ruce je chytrý telefon černé barvy od značky Nokia, stojí milion euro a… to je asi tak všechno. A prosím, přestaňte mi říkat, ať se vrátím k tématu, vy jste byl ten, kdo z něj odbočil. Své „relevantní zkušenosti“ si můžete vyměňovat třeba na diskuzních fórech, ale bude to VÁŠ NÁZOR, ne PRAVDA, PRAVDA A NIC NEŽ PRAVDA. Takže pokud s něčím nesouhlasíte, já s tím nevidím problém. Stejně by to mělo fungovat i opačně. Ale zatahovat do toho takový nesmysl, jako je „objektivita recenze“, to mi přijde i pod vaši úroveň.

            Milan
            21.10.2014 v 00:52

            MI TO CHVILKU TRVALO, ALE Už KONEčNE POCHOPTE, žE TOTO BY MALA DISKUZIA O lUMIACH

              Filip Kříž
              21.10.2014 v 01:01

              Dovolte mi vás citovat: „Netreba byť zbytočne nervozny,…“ ;-) Já celou dobu pouze reaguji na vaše komentáře, tudíž je v podstatě nemožné, abych byl tím, který se odchýlil od tématu. A mimochodem, uznat chybu lze i jinými způsoby, než se začít vykrucovat. Tím si myslím, že by to prozatím stačilo.

            adis002
            21.10.2014 v 01:10

            Ach jo. Takže. Hádky o objektivní, neobjektivní recenzi jsou naprosto zcestné, oba melete hlouposti jak poleno (a u pana Kříže jakožto redaktora zde mě to mrzí o to víc). Recenze rozhodně NENÍ subjektivní sepsání pocitů z daného zařízení nebo hry. Subjektivní sepsání pocitů patří na blog, třeba o tom, jak se člověk cítí být ohrožen ebolou. Recenze má být mix objektivity a subjektivity. Najít velmi křehkou harmonii mezi těmito dvěma prvky, ovšem jestli to nedokážete, vyhněte se recenzování. V téhle recenzi převažuje právě subjektivita – a co jsem četl další recenze ohledně WP od pana Srba (L930), tak té subjektivity je ohledně dané platformy více, než například u Androidích telefonů. V běžné praxi (i v mé to takto fungovalo) se většinou dávala zařízení fanouškům daného systému, kteří většinou dokážou tu harmonii najít a vyzdvihnout pozitivní funkce, než psát o blbostech (viz prakticky jediný příklad z aplikací, že FB a Messenger je špatně odlazen – to všichni víme a vzhledem ke zkušenostem naprosté většiny lidí v mém okolí i z profesionálního sektoru můžu s klidným svědomím říci, že na WP jsou tyto dvě aplikace nejrychlejší a nejstabilnější ze všech platforem, takže vyštěkávat jim to není moc košér a zase je to založeno na subjektivním pocitu autora, že „jinde to jede líp“ – nejede to jinde líp, a hodilo by se postavit vedle sebe telefony ze stejné cenové kategorie – nějaký Huawei – nedejbože Samsung, iPhone 4(s) a Lumiu 735 a hned uvidíte ty propastné rozdíly). Obecně vzato je v této „recenzi“ (možná až enormní) množství nepřesností, hlavně co se týče systému samotného (viz. notifikační centrum – jedná se převážně o aplikace, které nebyly aktualizované, a takový FB a Messenger, na který se tu nadávalo, to implementováno již samozřejmě MÁ nějakou dobu :-) ). Stejně tak, jako říci, že Lumia 730 vychází designově z Lumie 800. To si potom autor musí myslet, že iPhone 6 vychází designově z iPhone 2G. Suma sumárum, tento článek není recenze, ale subjektivní dojmy, které se hodí někam na blogísek a úrovní to je na hodně podobné laťce, jako jsou „recenze“ na Quarter to Three, které velmi často z neznámých důvodů kazí průměrné skóre na Metacritic. Pokud tedy nejste schopni pochopit aspoň to, že zařízení má recenzovat fanda dané platformy, a ne člověk, co jinak pracuje 24/7 na konkurenční platformě a je na ni navyklý (za 1-2 týdny si člověk opravdu nezvykne na konkurenční platformu), prosím, ani se nevyjadřujte. Poškodíte tím jméno všem pravým recenzentům, kteří udržují křehkou harmonii mezi objektivitou a subjektivitou, a své vlastní myšlenky si píší stranou na blog.

              Filip Kříž
              21.10.2014 v 01:24

              Kdybyste více četl, zjistil byste, že přesně to jsem o recenzi napsal. Vím moc dobře, jaký je rozdíl mezi recenzí a popsáním pocitů. Faktem ale zůstává, že recenze je HODNOCENÍ DOJMŮ A ZKUŠENOSTÍ RECENZENTA s danou věcí či událostí. Do třetice zopakuji, že jsem recenzi nečetl a nehodlám se tedy zaměřovat na její případné konkrétní nedostatky. Je pochopitelné, že každá recenze má svou kvalitu, ale to z ní nebere název „RECENZE“. Jestliže dáte věc „fanouškům“, dosáhnete asi stejné rovnováhy mezi S a O, jako když to uděláte naopak. Je samozřejmé, že pokud fanoušek rychlých aut bude mít „objektivně“, tedy ze svého pohledu zhodnotit Fiat Punto, najde takové nedostatky, kterých by si „běžný“ spotřebitel nebo fanda Fiatů nevšiml. Stejně tak to ale samozřejmě platí i opačně – pokud tedy svěříte hodnocení fandovi Fiatu, milovníci sporťáků se tomu budou v koutě tiše posmívat. Stejně tak neexistují žádní „praví recenzenti“ – každý člověk má SVŮJ názor založený na zážitcích a zkušenostech. Pokud se někomu líbí kov, může brát plastový telefon jako nedostatek. ALE stejně tak to může být naopak! Kde je tedy ta vaše „křehká harmonie“ mezi S a O? V téhle diskuzi jde totiž celou dobu jenom o to, že většina nesouhlasí s názorem recenzenta. Na to jistě mají právo, ale znevažovat tím hodnotu recenze, to může jen s prominutím hovado. A na závěr, rád bych věděl, jaké „hlouposti jak poleno“ jsem napsal, předem děkuji.

            adis002
            21.10.2014 v 02:04

            A zase píšete hlouposti jak poleno. Prvně začneme tím, že jste recenzi nečetl a zastáváte se tu tedy svého přímého nadřízeného, který zkrátka mezi řádky v textu zmiňuje, že WP je špatný systém, zaostává za konkurencí ve všem a že mu tam všechno vadí (přitom u L930 to nebylo tak zřejmé). Pro mě, jakožto pro člověka žijícím v zahraničí, je zkrátka rozdíl mezi „recenze“ a „dojmy z finálního produktu“. Recenze totiž může být pozitivní, zatímco dojmy negativní, a právě recenze patří na web, který je zaměřený jako Mobilizujeme – dojmy patří na blog. Jakožto recenzent NEMÁM PRÁVO vytknout to, že Facebook pos*al vývoj a optimalizaci svých hlavních aplikací na danou platformu, protože to zkrátka NENÍ vlastnost systému ani telefonu. V recenzi je to předhazováno jako DOJEM z telefonu, že ty aplikace jsou špatné kvůli telefonu (včetně jejich integrace do notif. lišty). Co mám právo v recenzi vytknout (když budeme mluvit k tématu) je absence Glance Screen, ovšem nesmím opomenout zmínit důvod, a to ten, že momentálně by se musel displej s vlastní pamětí dělat na zakázku, a to by zbytečně prodražilo výrobní náklady a cenu telefonu. To je recenze. Ne jen říct něco na způsob „chybí Glance Screen, jinde je, tady ne, je to škoda“. To jsou dojmy. A tady se prostě bavíme o té „harmonii“, kterou vy očividně nejste ochoten chápat. Recenzent také vůbec nemá právo (pokud se nebavíme o TOP třídě či porovnání s konkurencí) na diskutování kov vs. plast. On musí zhodnotit, jak je daný materiál zpracován, a případné „Galaxy S5 z plastu? Vážně?“ nechat na blogy. A takovýmto způsobem píše většina převážně úspěšných a známých zahraničních recenzentů. Takže ano, „pravý recenzent“ existuje, musí ale zkrátka popsat své subjektivní pocity dle určitých pravidel objektivnosti. Ne jen sepsat subjektivní pocity a říct, že recenze je čistě subjektivní. To je prostě blábol, a jestli to tady takhle hodláte udržovat, běžte si psát blog, protože to má potom i bulvár a odpad jako Svět Androida větší hodnotu recenzí. A prosím, jestli budete opět reagovat nesmyslnými přirovnáními supersportů apod. (je to opět ta kategorie, o které jsem mluvil, uživatel supersportů má recenzovat supersporty, uživatel MPV má recenzovat MPV, nic jako univerzální recenzent, který zrecenzuje jak má všechno neexistuje, potom vznikají „recenze“ jako tato), přečtěte si prvně aspoň tu recenzi vašeho šéfredaktora.

              Filip Kříž
              21.10.2014 v 10:41

              Zaprvé, nepleťte do toho neustále, že jde o „přímého nadřízeného“. Vystupuju zde v pozici diskutujícího stejně, jako vy. Zadruhé, nezastávám se nikoho, pouze poukazuji na to, že chtít objektivní recenzi je logicky oxymóron. Pokud člověk tvrdí, že má WP nedostatky, nelíbí se mu a preferuje jiné systémy, je to vyjádření JEHO NÁZORU, o čemž recenze je. Naprostou debilitu, kterou je věta „Recenze totiž může být pozitivní, zatímco dojmy negativní“, o tom bych snad raději ani nemluvil, protože to nemůžete myslet vážně. Recenzent MÁ PRÁVO vytknout COKOLIV, co jemu vadí. Může záporně hodnotit obsah balení, stejně tak jako software – obojí je součástí věci, kterou si kupujete pod názvem „TELEFON“, který je předmětem recenze. Jistě, že recenze by měly být konzistentní apod., ale i kdyby šlo o recenzi nekvalitní, tak to recenze prostě je a není z toho mávnutím kouzelného proutku „dojem na blogísek“. Proto bych neměl žádný problém, kdybyste prostě napsali, že se VÁM zdá recenze nekvalitní, koneckonců na to máte výsostné právo a třeba podotkli, že s tím či oním nesouhlasíte. Jenomže vy se místo toho točíte na tom, že se nejedná o recenzi z milionů nelogických důvodů. Pochopte už konečně, že recenze je DOJEM z telefonu, DOJEM na recenzenta a nic jiného. Znovu zdůrazním, že kdyby recenze fungovaly na vašem „principu“, zaprvé by nebyly potřeba, protože by to byl výčet vlastností a zadruhé, pokud by tedy existovaly, všechny by byly stejné se stejným závěrem a stejným hodnocením – což je opět logicky nesmysl. Recenzent samozřejmě má právo vytknout plast nebo kov, protože JEMU se nelíbí, to ale neznamená že se jedná o pravdu vytesanou do kamene. Když vy to máte naopak, nemusíte to vůbec řešit. O tom, že tak píše většina „zahraničních recenzentů“, o tom bychom mohli polemizovat a debatovat hodně dlouho a skončili bychom u toho, že vy s ní souhlasíte a já ne, nebo naopak. Věta „musí ale zkrátka popsat své subjektivní pocity dle určitých pravidel objektivnosti“ je zase hloupost, protože jediná věc, která je na recenzi objektivní, jsou čísla a fakta. Vy asi nerozumíte pořádně tomu slovíčku, protože jakýkoliv pocit je SUBJEKTIVNÍ, tudíž ho nemůže psát „dle určitých pravidel objektivnosti“. Je úplně jedno, jakým to recenzent podá stylem nebo jak recenzi zestrukturuje, ale dokud ji píše člověk pro člověka a ne stroj pro stroj, subjektivita bude alfa a omega recenze. A právě z toho vychází, že samotná recenze bez čísel je subjektivní, kdy každý je jiný a každému vadí nebo nevadí něco jiného. Že recenze má psát člověk znalý v oboru je samozřejmě pravda, ale tvrdit, že musí být fanouškem dané značky nebo produktu, to je opravdu silně přitažené za vlasy a opět by to skončilo tak, že telefon by byl všude vychválen do nebes, vy jakožto „WP laik“ byste si ho koupil a byl překvapen jeho nedostatky. Prostě a jednoduše, pokud chcete „objektivní“ recenze, založte si web podobný této satirické stránce http://www.objectivegamereviews.com/, pokud chcete někoho/něco, kdo/co bude sdílet váš názor až za hrob, kupte si ten banán a pak nebudete muset nadávat na „recenzi“, protože se vám nelíbí autorovy dojmy a zkušenosti.

            tomas
            21.10.2014 v 08:57

            Recenzia by mala byt objektivna a ked chce upozornit na nedostatky nech porovna s konkretnymi modelmi od viacerych vyrobcov. A podla mna redaktor by mal ovladat kazdu platformu rovnako od toho je redaktor. Takuto recenziu mozem napisat aj ja ako bezny uzivatel.

              Filip Kříž
              21.10.2014 v 10:23

              Napište objektivní recenzi a pak o tom mluvte. „Objektivní“ recenze v překladu znamená článek na Wikipedii, což není recenze.

            tomas
            21.10.2014 v 09:30

            A adis ma pravdu ako mozete vobec na nieco reagovat ked si ani neprecitate recenziu??? Mne osobne to nedava zmysel lebo cela diskusia je o zle napisanej recenzii ale vy ste to prekrutili na to co to je recenzia a zvysok reakcii sa toci o objektivnosti a neobjektivnosti. Viete nikto neni dokonaly a je dobre prislovie… Mylit sa je ludske, ostat v omyle je hlupe. A namiesto toho aby sa autor poucil a zlepsil, pripadne uznal niektore reakcie a chcel sa zlepsit on bude tvrdohlavo stat za svojim. Cital som aj clanok a aj reakcie a keby si si z tych reakcii zobral len polovicu pan redaktor mohol by si pisat perfektne recenzie a to nemyslim tym aby ste chvalili WP to ne ale po precitani reakcii ked chcete tak to pochopite. Tam nadomnou to bolo vsetko napisane

              Filip Kříž
              21.10.2014 v 10:24

              Diskuze není o „zle napisanej recenzii“, ale o tom, že recenze není objektivní. A také už jsem o tom psal, recenze může být různě kvalitní, o tom žádná. Avšak abych mohl reagovat na tvrzení, že to není recenze, protože není objektivní a podobné bláboly, to snad není něco, kvůli čemu bych si ji musel číst.

            adis002
            21.10.2014 v 12:06

            OK, tak potom tedy už mlčím. Očividně mám totiž vystudovanou špatnou školu, zkusím recenzi přeložit a dát ji našim profesorům tady v Dánsku, co na to řeknou :) Protože to, o čem tady vy mluvíte jako o recenzi, je zkrátka blogování a s recenzemi to nemá nic společného. Polovina věcí v této recenzi, jak chcete, abychom to nazývali, je blog uplakaného kluka, který si stěžuji, nenapsal, proč to tak je (3/4 těch věcí je logicky opodstatněna), ale hlavní je, že to vytkl. To potom v tomto případě weby, kde píší „recenze“ podle vašeho způsobu „sepíšu své myšlenky“ nemusí existovat, protože stejné poznatky si člověk může odnést úplně v pořádku z testovačky v obchodu. HOWGH.

              Filip Kříž
              21.10.2014 v 12:20

              To klidně dejte a pokud vaši profesoři řeknou, že nejde o recenzi, doporučuji změnit školu.

            RayBen
            9.11.2014 v 20:47

            Bohužiaľ recenzia nemusí byť pravdivá pokiaľ recenzent je zaujatý a tým pádom taký názor nemá čo hľadať medzi odborními recenziami lebo je zavádzajúca a nepravdivá. Mal by to hodnotiť recenzent, ktorý až toľko neodsudzuje systém WP a mal by napísať skutočné dojmy z toho zariadenia a to aj podľa predchádzajúcich skúsenosti. Fanúšik WP nechce počuť chvály, ale skutočnosť na základe porovnania k inému modelu s týmto systémom. Ja osobne som vyhľadal vašu stránku, lebo sa neviem rozhodnúť medzi 735 a 925. No bohužiaľ jediné prirovnanie k inému modelu ktorý som mohol mať že sa naň podobá. Toto mi ale uľahčí výber. Apropo pokiaľ nie je cieľom tej strany aby ľuďom pri výbere pomohol tak tu nemám čo hľadať. Pekný deň

  16. asdf
    21.10.2014 v 08:16

    bez ohladu nato ci je recenzia objektivna alebo nie, mam pocit ako keby autor testoval uplne iny telefon. Zaujimam sa o nokie preto som cital vela zahranicnych recenzii kde vacsinou chvalia vydrz baterie a napr odsudzuju neostry displej s pentile maticou..a mohol by som pokracovat

    Odpovědět

      Filip Kříž
      21.10.2014 v 10:26

      Ale takhle proboha recenze vždycky fungovaly, protože nemůžete třeba kupovat telefon na základě názoru jednoho člověka, ale na základě svého, který si z jejich čtení utvoříte.

      Odpovědět

  17. fry
    21.10.2014 v 09:30

    mńa zaujali tie foťáky. vraj zábavné funkcie.ja hovorím kašlať na ne. tie len degradujú fotografiu.

    Odpovědět

  18. blue.sun
    21.10.2014 v 10:57

    Aha, prima… takže můj příspěvek, který srovnával vaši práci ještě s ostatními byl dokonce smazán. Takže nejen zaujatost, ale ještě cenzura kritických názorů… Tak tím jste klesli už na úplné dno.

    Odpovědět

      Filip Kříž
      21.10.2014 v 11:06

      To je mi líto, příspěvek pravděpodobně z nějakého důvodu skončil ve spam koši, v němž se neocitne jen tak náhodou. Zaujatost je jeden ze základních bodů a principů recenze, protože čtete zkušenosti jednoho člověka a jeho dojmy z dané věci či události, myslím, že jsem se tu o tom rozepsal již dost. Nevím o žádné cenzuře kritických názorů, spam koš existuje všude a předpokládal bych, že dokážete svůj příspěvek napsat tak, aby tam neskončil – stejně, jako to dokáže řada dalších diskutujících.

      Odpovědět

        blue.sun
        21.10.2014 v 11:59

        Můj příspěvek neobsahoval ani sprostá slova, ani odkazy, urážky nebo nic podobného. Obsahoval názvy nejběžnější české webové konkurence, asi jste neunesli srovnání. Vašemu „spam koši“ proto vůbec nevěřím. Už z toho důvodu, že příspěvky plné sprostých urážek od přispěvatele Harlo tu opakovaně prošly bez problémů. Fakt s vámi končím, i když jste dlouho byli „jiný proud“ v českém mobilním světě.

        Odpovědět

          blue.sun
          21.10.2014 v 12:01

          A ještě jeden poznatek – znamená to, že recenzent vyloženě zaujatý proti nějakému systému či výrobci je skutečně vhodný pro recenzi daného produktu? A to i když úmyslně vypichuje chyby, které u konkurence přechází jako vlastnosti nebo normální stav? Jen to mne zajímá, než sem definitivně přestanu chodit.

          Odpovědět

            Filip Kříž
            21.10.2014 v 12:15

            To jsem ale nikdy netvrdil! Vždyť říkám, že kvalitní recenze by měly být konzistentní, aby bylo možné je srovnávat s ostatními recenzovanými telefony. Na druhou stranu, stále se jedná o názor jednoho člověka a pokud s ním nesouhlasíte, lze to podat jiným způsobem než svádět vše na pomyslnou, ale nesmyslnou objektivitu.

            blue.sun
            21.10.2014 v 12:35

            Tím pádem se vracíme na začátek celé diskuse a jen jste mi potvrdil, že toto není kvalitní recenze a nezasluhuje být na odborném serveru.
            Ve finále jsem měl pravdu, měli byste to přehodnostit.

              Filip Kříž
              21.10.2014 v 12:43

              Nic takového jsem neřekl, asi pošedesáte říkám, že jsem recenzi nečetl. A rozhodně jste pravdu neměl, vy jste totiž mluvil o OBJEKTIVNÍ RECENZI, což je nesmysl a oxymóron.

  19. tomas
    21.10.2014 v 11:02

    Ok tak podme recenziu chvali urcite sa z nej vela ludi poucilo. Bola poucna vystizna a autor clanku vysvetlil veci koli ktorim su niektore nedostatky ako je glance screen alebo FB. Este ze je tu moznost komentara. Viac veci som sa totiz dozvedel z niektorich komentarov ako z clanku.

    Odpovědět

      Filip Kříž
      21.10.2014 v 11:03

      Dělejte si co chcete, mně stačí, že už to nazýváte recenze. Navíc si myslím, že jakákoliv recenze, která se neztotožňuje s vaším názorem je přínosnější než taková, která všechno pochválí a nedostatkům nebude přikládat žádnou důležitost, protože po koupi byste mohl být pěkně zklamaný. A zbytek se váže ke kvalitě recenze, nikoliv k objektivitě recenze, jsem rád, že jste to řekl.

      Odpovědět

        Milan
        21.10.2014 v 11:36

        Prepáčte pán Križ ale DĚLEJTE SI CO CHCETE, MNĚ STAĆI…???? Tú aroganciu by ste si fakt mohli odpustit. Add.2 táto kvázi recenzia nech je pre Vás mementom. Predpokladám, že v najbližších dnoch bude zverejnených viacero recenzii pre Vás DUFAJME relevantných recenzii aj na iných českých weboch na L 730-5, takže priemerne inteligentný človek si urobí názor na dnešnú, resp. včerajšiu výmenu názorov. ( Píšem výmenu názorov, nie diskuziu,)

        Odpovědět

          Filip Kříž
          21.10.2014 v 11:42

          Jaká arogance? Pouze dotyčnému říkám, ať si nad kvalitou recenze klidně lamentuje, to mu přece nikdo nemůže zakázat. To, že recenze se ztotožňuje s vaším/většinovým názorem neznamená, že je relevantní a myslím si, že průměrně inteligentní člověk si udělá názor na samotnou recenzi, ne na hejno uražených diskutujících, kteří s ní nesouhlasí. Pro mě „mementom“ nic být nemusí, diskutuji tu sám za sebe ve svém volném čase bez jakéhokoliv honoráře, tak už konečně opusťtě tenhle ohraný „argument“.

          pod čarou – myslím si, že pokud si někdo přečte vývoj vašich názorů od prvního k poslednímu příspěvku, bude přemýšlet, jestli to psal ten samý člověk nebo jestli nejste schizofrenik.

          Odpovědět

            Filip Kříž
            21.10.2014 v 11:48

            Jen tak mimochodem, strašně bych si přál, aby se i ostatní recenze ztotožňovaly s touto, to by se vám asi zhroutil celý svět nebo praskla žilka, protože byste to nedokázal přenést přes srdce, samé nerelevantní recenze…;-)

            Milan
            21.10.2014 v 12:03

            Pre Váš pokoj v duši- navštívim lekara. Na obhajobu svojho duševného zdravia uvádzam, že pracujem v logistike, kde berieme veci vždy v kontexte, čo sa o mojich príspevkoch asi nedá povedat. Má to však (ako všetko v logistike) nejaký vzťah- v tomto prípade som reagoval na Vaše názory, ale chcel som aby sme sa vrátili k vecnej diskuzii o Lumii, žial neumožnili ste mi to. Takže ak máte pocit, že nie všetko je podľa Vás k veci, určite súhlasím. Problém je že nevidíte kontext všetkých názorov, ktoré tu sú a ktoré vytrvalo odmietate.

              Filip Kříž
              21.10.2014 v 12:16

              Jediný názor, který já odmítám, je „objektivní recenze“ nebo „objektivní pocity“. Nic víc, nic míň.

            petko.kotov
            25.10.2014 v 13:43

            Potkat tě na ulici, tak ti dam subjektivně objektivní do držky

  20. tomas
    21.10.2014 v 12:05

    Pokud člověk tvrdí, že má WP nedostatky, nelíbí se mu a preferuje jiné systémy, je to vyjádření JEHO NÁZORU… Ano je to jeho nazor a tympadom pokial ste zaujaty voci sistemu je recenze o hov… A dostavate sa na uroven stranok na ktore nechavate odkazy.

    Odpovědět

      Filip Kříž
      21.10.2014 v 12:18

      Pokud člověk tvrdí, že WP nemá nedostatky, líbí se mu a preferuje ho před jinými systémy, je to vyjádření JEHO NÁZORU… To je potom teda taky „recenze o hov…“, ne? Nebo je problém, že je recenzent zaujatý „VOCI“ systému, ne naopak?

      Odpovědět

        tomas
        21.10.2014 v 13:00

        Viete nikdy som netvrdil ze ma byt sistem vychvalovany. Ked ma telefon nedostatky nech sa napisu ale nech sa uda priklad niecoho lepsieho v danej kategorii a cenovej relacii …

        Odpovědět

          Filip Kříž
          21.10.2014 v 13:08

          Ovšem to neznačí objektivitu recenze. Já vás chápu, je mi jasné, že když s něčím v recenzi nesouhlasíte, vadí vám to, i já to mám samozřejmě stejně, kdy dnes a denně žasnu, jak někdo může mít naprosto opačný názor než já nebo většina, avšak každý k tomu má nějaké své důvody a že se ztotožňuji s názorem většiny neznačí, že na její straně je pravda. Dokud bude recenze psát člověk, tak recenze nemůže být nikdy objektivní. Bude se lišit kvalitou, provedením, detailností, to je pochopitelné, nemusí s ní člověk souhlasit, ale stejně tak nemůže nikdo říct, že se o recenzi nejedná. No a na závěr si myslím, že udávání „něčeho lepšího“ v dané hladině je kategorický nesmysl, protože se opět bude jednat o názor toho samého člověka a nepůjde o objektivní záležitost. Asi se dají napsat konkrétní modely a stručné specifikace, no na stranu druhou si myslím, že na tohle existují určitě lepší a přehlednější nástroje, jako například již zmiňovaná Heuréka.

          Odpovědět

            tomas
            21.10.2014 v 17:52

            Vobec nechapete… Priklady by som v recenzii prijal len z toho dovodu aby som si vedel lepsie vybrat

          Milan
          21.10.2014 v 13:19

          RE na tomas. asi tak. Neviem či som jediný( vlastne teraz aj tomas), ale nedostatky treba oduvodnit z porovnaním v danej platforme, alebo triede

          Odpovědět

            Filip Kříž
            21.10.2014 v 13:23

            Nic není třeba odůvodnit porovnáním. Protože recenze v zásadě nic neodůvodňuje, jenom podává autorovy dojmy a poznatky z testování věci. Jasně, že se dá poukázat, jak by se dal nedostatek odstranit, ale stejně půjde o hodnocení stejného jedince, se kterým nebude každý souhlasit, takže postrádám, co by to na recenzi jako celku změnilo. Nehledě na tom, že je možné porovnat danou recenzi s jinou recenzí, ideálně od stejného autora, a přijdete na to, co je dle dotyčného „ideál“. Psát ke každému bodu „jako to má například Sony“ nebo „zde by si měl vzít příklad ze Samsungu“ je sice hezká myšlenka, ale zaprvé z hlediska rozsahu neproveditelná a poté i pro čtenáře nečitelná, protože by byl zahlcen miliardou dalších přístrojů a vlastně by zapomněl, o čem že si to četl, no a stejně na to bude mít každý svůj názor.

  21. Pastelka
    21.10.2014 v 12:08

    Recenzi jsem četl až po projití diskuze a zásadní nedostatky opravdu nenašel. Pravda, autor předpokládá, že čtenář má alespoň základní povědomí o platformě a proto nezachází do naprostých detailů. Ovšem opomenutí, chyb ani nepravdy v recenzi nejsou. Navíc často zmíněný negativní postoj recenzenta k WP jsem také neobjevil. WP mám opravdu rád a s recenzí souhlasím – 730/735 prostě není špičkový telefon a je třeba rozlišovat mezi vlastnostmi systému a HW samotného přístroje.
    Další věcí, kterou vážně nechápu, je neznalost některých diskutujících nad významem slov recenze a objektivní. Obě slova mají jasně definovaný a ustálený význam, proto není třeba bádat na jejich smyslem. Jeden člověk v názoru z principu objektivní být nemůže už jen proto, že tuto „objektivitu“ posuzuje subjektivně on sám, nebo jiný jedinec…
    Po pravdě, raději recenzi od někoho, kdo platformu falešně neobdivuje a správně zmíní kdejakou mouchu, než „ódu na radost“ a pláč nad zakoupeným přístrojem později.

    Mimochodem, tolik komentářů tu nebylo ani nepamatuji :)

    Odpovědět

      Filip Kříž
      21.10.2014 v 12:19

      Děkuji, s příspěvkem nemohu než souhlasit.

      Odpovědět

      Milan
      21.10.2014 v 12:37

      RE na pastelku. Konečne k veci, Snád sa diskuzia dostane tam, kde by mala byť. 735 je stredná trieda. Poškuloval som po 830, na inom webe mi predhodili k zváženiu L 925. U 735 zatial výrazne negované na recenziazh je display, vyzdvihovaná je výdrž, lahkost a design ( vec názoru ), u 830 je v popredí display, GS, u 925 cena v porovnaní s tým, čo ponukaju 735 a 830. A teď BÁBO RAĎ

      Odpovědět

        Pastelka
        21.10.2014 v 14:57

        Pokud bych zohledňoval jen cenu, tak 925 jasně vede. HW je to sice starší kus, ale u WP to až tak roli nehraje a díky tomu, i přes nižší kapacitu baterie, 925 vydrží déle. Pro 830 pak mluví nové komponenty, paměťová karta a čipová sada, ze které plynou výhody podpory nových optimalizací OS (například pokročilá volba jasu LCD). Za mě ještě pro 830 mluví LCD IPS, protože barvy na AMOLED nemám rád a to i přes možnost kalibrace.

        Odpovědět

          Milan
          21.10.2014 v 15:14

          ak sa bavíme o cene, určite 925, uvidím naživo 735 a 830, potom sa rozhodnem

          Odpovědět

      blue.sun
      21.10.2014 v 12:39

      To už tedy musí být, aby si redakce sama psala pochvalné příspěvky poté, co ji všichni doslova roznesli na kopytech.
      A je chybou recenzenta, pokud u jiných platforem stejné nedostatky přejde bez povšimnutí a zde je zdůrazní a Lumii za to pranýřuje. A ještě větší chybou je, pokud nedokáže uznat svou chybu, ač mu ji v diskusi následně ukáže množství lidí.

      Odpovědět

        Filip Kříž
        21.10.2014 v 12:49

        :-D To už snad ani nemyslíte vážně. Myslím, že čtenáře, který obviňuje redakci z něčeho podobného, by žádný server nepostrádal – neberte si to osobně. CHYBOU recenzenta není, pokud něco u Lumií zdůrazní a u jiných platforem to nechá bez povšimnutí, existuje mnoho faktorů, které k tomu recenzenta vedou. Když budete recenzovat něco, od čeho máte nějaké předpoklady a ty se nenaplní, celkem logicky se to v hodnocení promítne, zatímco u druhé věci to člověk může brát v podstatě jako samozřejmost. Není to chyba, možná nedostatek ve vyjádření, kterého si budou všímat nejvíce ti, co s tím nesouhlasí, zatímco kdo souhlasí, bude mlčet.

        Odpovědět

          blue.sun
          21.10.2014 v 14:17

          Předpokládám, že spíš vy to nemyslíte vážně a už tu diskusi vedete jen proto, abychom klikali a zvyšovali reklamní návštěvnost…
          Horší demagogii jsem opravdu nikdy nečetl. Omlouvat jasnou chybu tím, že to je odůvodněný záměr recenzenta je odpustitelné maximálně amatérovi, který píše blogísek nebo své zkušenosti z používání. Nelze to ale odpustit recenzentovi, který má představit a zhodnotit produkt široké veřejnosti. Pokud jste tedy tak protiwindowsovští, mohli byste se přejmenovat na „androidizujeme“…
          Možná, že dnes opravdu odejdu se svým zklamáním jen já sám, ale možná nás je více… navíc se nezdá, že by to byl ojedinělý případ, jak čtu výše.
          Mimochodem, reakci si můžete ušetřit, číst ji už nebudu.

          Odpovědět

            Filip Kříž
            21.10.2014 v 14:24

            Co je to „jasná chyba“? Že se recenzentovi nelíbí WP? Takže se mu má líbit, pak je to „nezaujaté“? Vám nevadí „zaujatost“, vám vadí negativní zaujatost. Pořád nechápete význam slova „RECENZE“. Recenze totiž jsou „SVÉ ZKUŠENOSTI Z POUŽÍVÁNÍ“ a když někdo něco nemá rád, naopak je to příležitost, aby daná věc překvapila. Kdybych dejme tomu já recenzoval telefon své oblíbené značky, naopak bych asi sepsul některé nedostatky, kterých by si ostatní nevšimli. Proč? Protože jsou věci, které mi na onom výrobci vadí a chtěl bych po něm větší dokonalost. Stejně tak kdybych recenzoval značku, kterou vyloženě nesnesu, kdo ví, třeba by mile překvapila. A dle vaší logiky není první z nich recenze, kdežto druhá ano, protože se s názorem ztotožňujete. I když vlastně ne, možná, že kdybych řekl, že nemám rád Samsung a v recenzi bych mu dal 10, bylo by stejně zase všechno „koupený a subjektivní“, protože vy byste mu dal 0. Není-liž tak?

        Filip Kříž
        21.10.2014 v 12:52

        A chtěl bych vidět, kdy kdo roznesl REDAKCI na kopytech. Zaprvé, já jsem diskutující a nezastupuji tu pozici redakce/redaktora ani Mobilizujeme, zadruhé, i kdybyste si to tak z jakéhokoliv důvodu vykládal (nebo chtěl vykládat), tak si myslím, že svůj bod – objektivitu recenzí – jsem si obhájil dostatečně, o čemž svědčí neschopnost některých diskutujících danou věc věcně oargumentovat, nebo úmyslné vyhýbání se jí.

        Odpovědět

          ulaga
          22.10.2014 v 20:01

          Tak tohle je tedy mazec! Takovato diskuze tu opravdu dlouuuuho nebyla. Nedalo mi, abych se po vykriku zoufalstvi nad druhym dilem o Tereze jeste jednim okem nepodival, jak si tu vedete. No…dalsi dil o Tereze bylo zoufalstvim, ale hlavne…pane Kriz, tezko presvedcit pritomne a mne predevsim, ze tu jste pouze jako diskutujici…a Vase nektere ctenare tu titulovat hovadem, debilem, upozornovat, jestli je pri smyslech, nebo davat doporuceni, at zmeni skolu ci at si da pozor na pripadne prasknuti cevky…!!!!!! Vas slovne psany projev je vyborny…stejne tak mohu i souhlasit s Vasim nazorem na recenze, ale TOHLE si dovolit??? Hmmm….nadhera! Preji hezky vecer a dekuji v utvrzeni meho. meho nazoru, ze zde se vse vyslednym projevem snizilo na uroven bulvaru. Jen tak mimochodem…pocet prispevku u teto diskuze, ktery zde vyvolal udiv, je na jinych konkurencnich strankach docela bezny! Staci se podivat u ostatnich clanku na pocet diskutujicich…0, 1, 2, 3? Jen tak dal, redakce…jste na dobre ceste tu nakonec zustat sami pro sebe!

          Odpovědět

  22. tomas
    21.10.2014 v 13:10

    Vždyť říkám, že kvalitní recenze by měly být konzistentní, aby bylo možné je srovnávat s ostatními recenzovanými telefony, … Preco potom nepisete kvalitne recenzie aby som z tej recenzie aj nieco mal??? Len aby ste vyplnili priestor??? Chapem ze je niekto zaujaty voci systemu ale ako dobry redaktor sa musi vediet povzniest nad tym a napisat to tak ako to ma byt inak tu pracu naco robyt. Keby ste prisoel ku chyrurgovy a bol by voci vam zaujaty a odsral len koli tomu operaciu tiez by sa vam to nepacilo keby ste bol kripel len koli zaujatosti ;-)

    Odpovědět

      Filip Kříž
      21.10.2014 v 13:13

      Ale já nehodnotím tuto recenzi, nečetl jsem ji a nemám to v plánu, vy ovšem požadujete od recenze něco, co není. Recenze je zhodnocení subjektivního názoru jedince a proto žádná ze 100 recenzí nikdy nebude stejná, protože sto lidí, sto chutí. A nikdy přece nemůžete tvrdit, že když jednomu ze 100 vadí třeba velká hmotnost, že je to špatná a zaujatá recenze, ne? Každý člověk to prostě cítí jinak a má z toho odlišný pocit. Povznést se nad svůj názor a přesvědčení je tudíž logicky nemožné, protože pak se nejedná o recenzi, nýbrž vypsání faktů nebo třeba popis.

      EDIT:// A uvádět, jak to má být „správně“?! Vždyť proboha, CO je to správně? Kdo o tom rozhoduje? Vy, já nebo většina? Pro každého je „správně“ něco jiného a tudíž by to bylo jen dvojí konstatování toho samého od stejného člověka.

      Odpovědět

      Filip Kříž
      21.10.2014 v 13:16

      Pokud by to fungovalo tak, jak vy byste chtěl, mohli bychom rovnou začít psát recenze na recenzi, recenze na recenze recenzí a potom třeba recenze na recenze… A stejně žádná nebude objektivní, protože pokaždé to bude zhodnocení od právě jednoho jedince.

      Odpovědět

        Milan
        21.10.2014 v 13:39

        Pan Křiž, kedže usilovne diskutujete o význame slova RECENZE, (namiesto o neodbornosti recenzie na L 730-5) pridám sa aj ja. Ocenujem Vašu snahu, zanietenost, ALE uniká mi u Vás nadhlad a sebareflexia. ˇZe ste danu recenziu nečítali, ste aj potvrdili. Budte takí láskaví, na základe čoho na tomto Webe opakovane, vytrvalo( klobuk dole), obhajujete niečo čo ste NEVIDELI ? Prepáčte, ale som si istý, že to bude zaujímať všetkých čitatelov.

        Odpovědět

          Filip Kříž
          21.10.2014 v 13:43

          Vy sám jste přeci říkal, že reagujete na mé příspěvky, ne? No a já dělám to samé. Pokud tedy napíšete, že vám v recenzi chybí srovnání, reaguji na toto tvrzení, nemusím k tomu samotnou recenzi číst. A neříkejte mi prosím, že ony výtky směřovaly přímo k této recenzi, protože to z vašich a Tomášových příspěvků vůbec nevyplývá, vy totiž mluvíte o tom, jak má vypadat dle vás správná recenze.

          A mimochodem, oceňuji, že již nejsem pan Križ, ale Křiž. Teď už jenom ta čárečka a bude to dokanelé! :-) Asi tomu ani nebudete věřit, ale z celého toho diskutování už jsem tak zmatený, že jsem začal místo „LENOVO“ psát „LEVONO“. :-)

          Odpovědět

            Milan
            21.10.2014 v 14:04

            Moj Email tuším máte, keby nie 5element625@azet.sk. Velmi rád s Vami budem polemizovat, velmi ma (bez ironie) o WP A v kontexte aj MS( ach jaj), zaujímaju názory tak zanietených ludi, ako ste Vy, ale pre budúcnost, najmite si do redakcie niekoho, kto bude o Lumiach písat zo znalostou problematiky a hlavne so znahou zorientovat sa v železe z WP u spotrebiteloch. Síce hovorím za seba, ale dávajte ludom nezaujaté info, rady, tipy na mobily na VSETKYCH platformách.

              Filip Kříž
              21.10.2014 v 14:06

              Já určitě nevidím problém v podávání nezaujatých informací, ale recenze prostě nezaujatá být nemůže :-)

          Milan
          21.10.2014 v 14:52

          Nezaujatá recenzia byť nemože. No teda. Začínam rozmýšlat, načo mi treba recenzie. Ak to rozvediem: idem niečo kupovat, je jedno čo, či nábytok, hifi supravu, notebook, auto….v tomto prípade mobil Lumia 735. Dufam p.Křiž, že to aj rozvediete- ako inak v kontexte OBJEKTIVITY a nie toho, čo spotrebitelia ocenia, tj, praktických skusenosti s používaním tovaru

          Odpovědět

            Filip Kříž
            21.10.2014 v 15:11

            Opravdu pořád nechápete význam slova recenze. Recenze je hodnocení věci nebo akce jedním člověkem, a z logiky věci nemůže takový text být nezaujatý, protože se do něj vkládají autorovy dojmy a zkušenosti. Cokoliv, co není podložitelné fakty, není objektivní. Jak sám slovník cizích slov říká o slově „objektivní“, “ existující nezávisle na subjektivním mínění, chtění n. zájmu, faktický, skutečný proti pouze míněnému“. Pokud tedy chcete slyšet „fotoaparát je pouze průměrný“ a „kvalita zpracování není nejlepší“, tak chcete subjektivní zkušenosti. K čemu vám slouží recenze? Zaprvé vás to třeba zajímá. Zadruhé vám může pomoci třeba při rozhodování o koupi nového mobilu, ale předpokládám, že recenzí si projdete několik, protože se jedná o hodnocení každého dle jeho vlastních zkušeností. Můžu vědět, co jsou to praktické zkušenosti? Praktické zkušenosti jsou objektivní? Pro každého je důležité něco jiného, pro někoho displej, pro jiného foťák a pro dalšího vzhled. Co je teda praktická zkušenost? „Displej má hezké, věrné barvy“? To není objektivní. „Displej má škaredé, syté barvy“? Taky není objektivní. Takže už opravdu nechápu, co od recenze chcete. Jestli potřebujete znát parametry, můžete využít Wikipedii nebo jiné stránky. Jestli chcete znát něčí názor, přečtete si recenzi(-e). U vás to tak ale viditelně nefunguje.

            Pastelka
            21.10.2014 v 15:15

            objektivní = skutečné
            subjektivní = osobní
            recenze = zhodnocení na základě zkušeností (osobních)

            Příklad objektivity je tabulka parametrů. Objektivně tedy mohu říci „váží 139 g“ a subjektivně dodat „je těžký a špatně se drží“. Pokud na objektivní údaje narazím na pěti serverech, neudiví mne to a prakticky žádný přínos to pro mě nemá. Naopak, přečtu-li si několik shodných subjektivních názorů, je to už zásadně přínosná informace.
            Právě praktické zkušenosti, které požadujete, už ze své povahy nemohou být objektivní, protože jsou jaké? Ano, osobní, tedy subjektivní :)

            Pastelka
            21.10.2014 v 15:16

            Koukám, že jsme se sešli.

  23. Milan
    21.10.2014 v 15:29

    Netreba byť hneď neurotik. Som sa spýtal a odhladnuc od asi? nevyspatosti ste mi dali odpoved. Pekne dakujem ( bez ironie – ako vždy). Len tak na okraj, aký máte názor na V.Alena ?

    Odpovědět

  24. Petr
    26.10.2014 v 12:27

    Telefon vlastnim jiz pres dva tydny a jeste jsem ho ani jednou nenabijel po 24 hodinach. Vetsinou je to vzdy tak kolem 35 hodin a to jen proto,ze ho nijak nesetrim a neustale sleduji filmy,poslucham hudbu,pouzivam internet a neco stahuji. Pokud budete telefon vyuzivat rozumneji,dva dny vydrzi uplne bez problemu. Souhlasim s tim,ze nabihani aplikaci je bohuzel nekdy problem a notifikacni dioda mi dost chybi. Jinak velmi povedeny telefon s opravdu sviznym systemem. Koupe rozhodne nelituji.

    Odpovědět

  25. david
    10.12.2014 v 20:59

    Dobry den chci se zeptat mam lumiu 730 a potrebuji poradit jak nastavim nějakou písničku jako vyzvánění.je potřeba nějaká aplikace stáhnout?diky

    Odpovědět

  26. Jiří
    3.1.2015 v 19:45

    Kilometry slov a o ničem. Jak ženy zlomený si tu dopisujete. Chci info k Lumii 730. Tod vše!

    Odpovědět

  27. Dave
    12.1.2015 v 20:05

    No chtěl jsem se původně dozvědět něco o telefonu a ne o tom, kdo má většího pindíka ;-)

    Odpovědět

  28. martin
    2.2.2015 v 05:05

    Zdravim, baterie me vydrzi bez problemu dva dny a to davam telefonu hodne zabrat. Kdo nezkusi nemuze hodnotit. Pak jen blbne lidi!

    Odpovědět

  29. Luboš
    11.2.2015 v 14:16

    Lze používat u tohoto telefonu přisvětlovací diodu jako baterku? U Nokie 630 to myslím nelze. díky za odpověď

    Odpovědět

  30. Nikola
    11.3.2015 v 19:46

    Dobrý deň, potrebujem pomôcť!

    Odpovědět

  31. Nikola
    11.3.2015 v 19:47

    Dobrý deň, potrebujem pomôcť!

    Odpovědět

  32. Nikola
    9.4.2015 v 20:26

    Dobrý den,chtěla bych poradit co mám dělat..nedávno jsem si zakoupila tenhle telefon a jsem sním zcela spokojená..jen když si chci stáhnout aplikaci Messenger tak mi to vůbec nejde..Nevíte jak tenhle problém vyřešit? Nevím,jestli mobil tuhle aplikaci podporuje,ale to by ji jinak nenabízel..Jen mě zajímá,jak ji stáhnout..A ještě také jak si mohu nastavit své vyzvánění z hudební složky? Doteď jsem na to nepřišla..A poslední otázku kterou bych ráda také zjistila se týká přicházení zprávy na Facebook..Když mi někdo napíše,vůbec mi to neudělá žádný zvuk,nepípne to,žádná vibrace,naprosto nic..I když v nastavení to mám vše uvedené tak to zcela neudělá nic..Takže to musím neustále obnovovat abych nic neprošvihla..Ze začátku to šlo bez problému,jenže teď to nějak vypadlo a nevím co s tím..předem děkuji za odpověď..

    Odpovědět

Přidat komentář

Jak vybrat telefon v roce 2016, nezapomeňte na těchto 5 věcí

Jak vybrat telefon v roce 2016, nezapomeňte na těchto 5 věcí

18. 4. 2016  |    |  diskuze (34)

Technologie mobilních telefonů, dnes bychom spíše řekli smartphonů, se každým měsícem, každou tiskovou konferencí, posunují kupředu. Je tedy zcela běžné,…

Recenze Huawei Mate 8: dokonalý po všech směrech (exkluzivně)

Recenze Huawei Mate 8: dokonalý po všech směrech (exkluzivně)

12. 2. 2016  |    |  diskuze (60)

Hledáte to nejlepší na poli superphabletů? Tak už dál nemusíte. Huawei Mate 8 je přímo mistrovským dílem, ze kterého čiší…

7 vlastností, které má údajně přinést iPhone 7

7 vlastností, které má údajně přinést iPhone 7

9. 11. 2015  |    |  diskuze (31)

I když iPhony 6S a 6S Plus jsou na trhu jen krátce, tak se již příznivci této značky těší, co přinese…

Recenze Honor 7: reparát na výbornou

Recenze Honor 7: reparát na výbornou

25. 10. 2015  |    |  diskuze (15)

Nový přístroj z dílny odnože značky Huawei opět nabízí skvělý poměr ceny a výkonu. K tomu návdavkem i několik velmi praktických zlepšováků…

Recenze Lenovo Vibe Shot: Levná stylovka mezi fotomobily

Recenze Lenovo Vibe Shot: Levná stylovka mezi fotomobily

12. 8. 2015  |    |  diskuze (38)

Lenovo vyrobilo s trochou nadsázky smartphone, který nemá konkurenci. Kdo jiný totiž přináší stylový fotomobil a ještě k tomu za…

5 funkcí, které už dnes na mobilu nikdo nepotřebuje

5 funkcí, které už dnes na mobilu nikdo nepotřebuje

6. 8. 2015  |    |  diskuze (44)

Před lety se podle nich rozlišovaly jednotlivé kategorie mobilních telefonů a připlácely se za ně tisíce korun. Dnes byste je…

7 aplikací, které zázračně fungují, ačkoliv byste to možná nečekali

7 aplikací, které zázračně fungují, ačkoliv byste to možná nečekali

25. 5. 2015  |    |  diskuze (3)

Mezi aplikacemi, které využíváme každý den, se často objevují unikáty vypadající, jako by byly z jiného světa. Když většina uživatelů…

Jak snadno dostat Flash Player do Androidu

Jak snadno dostat Flash Player do Androidu

23. 11. 2012  |    |  diskuze (128)

Nestihli jste si do 15. srpna 2012 stáhnout Flash Player z obchodu Google Play? Nevadí. Existuje jednoduchá možnost, jak Flash…

Víme, kdy mají být představené nové iPhony

Víme, kdy mají být představené nové iPhony

VČERA  |    |  diskuze (1)

Obecně se velmi mluvilo o tom, že nové iPhony vyjdou v září, tím pádem není žádným překvapením, že se začíná…

První zájemci už si mohou předobjednat Galaxy Note 7

První zájemci už si mohou předobjednat Galaxy Note 7

22. 7. 2016  |    |  diskuze (8)

Do představení Samsungu Galaxy Note 7 sice ještě nějaký ten den zbývá, dnes však o něm díky postupným únikům víme…

Pokémonový mistr pochází z USA, chytil všech 142 pokémonů

Pokémonový mistr pochází z USA, chytil všech 142 pokémonů

22. 7. 2016  |    |  diskuze (2)

O hře Pokémon GO již bylo napsáno dost, není ji tedy třeba sáhodlouze představovat. Pokud se aktivně účastníte hledání Pokémonů,…

Gorilla Glass 5 dostane Galaxy Note 7, pak možná iPhone

Gorilla Glass 5 dostane Galaxy Note 7, pak možná iPhone

22. 7. 2016  |    |  diskuze (1)

Corning včera představil novou verzi svého ochranného skla Gorilla Glass 5, o níž přímo při uvedení řekl, že komerčně dostupná…

Ještě luxusnější OnePlus 3? Teaser odhaluje zlatou variantu

Ještě luxusnější OnePlus 3? Teaser odhaluje zlatou variantu

22. 7. 2016  |    |  diskuze (1)

Spoluzakladatel Carl Pei už minulý měsíc prozradil, že se můžeme ve druhé polovině července těšit na speciální zlatou variantu OnePlus 3.…

Také LG by příští rok mohlo přijít se skládacími telefony

Také LG by příští rok mohlo přijít se skládacími telefony

22. 7. 2016  |    |  diskuze (1)

LG chce konkurenčnímu Samsungu nejspíše dokázat, že není vždy tím, kdo dohání, a již na příští rok údajně chystá komerční…

Analytici jsou skeptičtí ohledně čtečky duhovky u Galaxy Note 7

Analytici jsou skeptičtí ohledně čtečky duhovky u Galaxy Note 7

21. 7. 2016  |    |  diskuze (1)

Jedním z téměř jistých prvků chystaného Samsungu Galaxy Note 7 je čtečka oční duhovky. Kromě spekulací se na internetu objevila…

Díky bateriím z grafenu nabijete smartphone za 15 minut

Díky bateriím z grafenu nabijete smartphone za 15 minut

21. 7. 2016  |    |  diskuze (2)

Dokážete si představit, že byste svůj telefon, notebook či jiné zařízení na baterii zcela nabili za pouhých 15 minut? Možná…

Přepnout na mobilní zobrazení