Nákupy přes mobil na Den díkuvzdání a Černý pátek rapidně vzrostly
Den díkuvzdání a Černý pátek už nejsou jen významné dny americké historie. Prodejci mají v těchto dnech doslova žně. Zaznamenávají totiž mnohonásobný nárůst zejména nákupů přes mobilní telefon.
Podle zprávy IBM Coremetrics jsou Den díkuvzdání a Černý pátek, na který následně navazuje tzv. kybernetické pondělí, jedněmi z největších příležitostí prodejců v předvánočním období. Letošní rok nebyl jiný. Na Den díkuvzdání vzrostl počet online nakupujících oproti minulému roku o 39,3% a na Černý pátek pak o 24,3%. Společnost IBM také zjistila, že mobilní zařízení tvořila 14,3% z celého online provozu na Černý pátek, což je téměř 3x tolik, co v loňském roce. Samotných nákupů se pak přes mobilní zařízení uskutečnilo opět na Černý pátek více než 3x tolik, než v minulém roce.
Mobilní nakupující v porovnání s ostatními nakupujícími přes internet, zejména od počítače, přesně věděli, co hledají. Míra opuštění mobilních obchodů se tak pohybovala na mnohem nižší úrovni než v případě nákupu například přes PC. Největší podíl z online provozu mezi mobilními přístroji měla zařízení s iOS (iPhone, iPad, iPod), a to více než 10% veškerého trafficu, následovaná zařízeními s Androidem s 4,1%. Mobilní zařízení tedy hrají čím dál tím větší roli v oblasti nakupování a jejich další významný rozvoj se dá očekávat s příchodem NFC plateb.
Autor článku

Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.
Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.