Mobilní telefony a tablety pomáhají růstu trhu s e-knihami

Fenomén elektronických knih, dobívající trhy v USA, se již několik let nesměle přesouvá do ČR. Problémem však zůstává prakticky neexistující trh s e-knihami, velmi omezená nabídka titulů a také nejednotná platforma přes kterou by se e-knihy distribuovaly.

Společnost Wooky a.s. se rozhodla nepříznivou situaci změnit a přináší komplexní řešení, které má ambice trh s elektronickými knihami úvést ve fungující nový trh. První z nich se nachází na portálu Ráj Knih, kde je k nalezení obsáhlý e-shop s velkým výběrem elektronických knih včetně současných bestsellerů od Viewegha, Nesvadbové, Larssona, Urbaníkové, Baránka a dalších. Více se můžete dozvědět v našem dřívějším článku – Spuštěn nový česko-slovenský obchod s eBooky Rajknih.cz.

Více e-knih, více podporovaných zařízení a vyšší ochrana

Projekt Rájknih.cz je provozován na platformě Wooky, což je vlastní proprietární systém zajišťující distribuci e-knih ke koncovým zákazníkům s maximální úrovní ochrany autorských práv. Součástí platformy je aplikace Wooky, která plní funkci čtečky ve všech podporovaných  zařízeních a již brzy bude uvedena na trh i vlastní   hardwarová eInk čtečka Wooky.

Velkou změnou oproti letem předcházejícím bude zejména široký výběr elektronických knih, což se daří plnit díky atraktivním smlouvám s největšími nakladateli v zemi a faktu, že jsme schopni tento obsah distribuovat přes rozlišné platformy, na kterých je možné knihy číst. Do nich spadá široká řada mobilů (iPhony, Androidy, Symbiany, Windows Mobile), tabletů (iPady a Androidy) či klasické počítače. Knihy také dokážeme zabezpečit proti elektronickému kopírování (tzv. DRM), což je důležitý požadavek ze strany vydavatelů,“ říká Lukáš Novák  ze společnosti Wooky a.s..

Atraktivita knih elektronických spočívá nejen v tom, že je nosíte s sebou všude se svým tabletem či mobilním zařízením, ale také v menší ceně, než jaká je typická u knih tištěných. Například právě nyní probíhá na Rájknih.cz akce „březen – měsíc e-knihy“ se slevou až 70% na vybrané bestsellery.

E-knihy lákají zadavatele reklam

V rámci knih elektronických vzniká zajímavá příležitost i pro oblast reklamy. Digitální obsah totiž umožňuje relativně snadno implementovat i reklamní sdělení, jehož součástí může být i proklik na webovou prezentaci zadavatele. Jako možnosti se nabízejí jak reklamy na první (před)stránce samotné knihy, nebo, možná zajímavější, reklama v tzv. demo-ukázkách knih, jež jsou ke stažení zdarma ke každému prodávanému titulu, a kterých si lidé stahují několikanásobně více za účelem seznámení se s e-knihou a vyzkoušení technického řešení.

„Reklama v elektronických knihách má určitě velký potenciál. Teoreticky je možné cílit na konkrétní tituly, čímž lze zasáhnout specifické cílové skupiny spotřebitelů. Je pouze nutné kreativu daleko více přizpůsobit médiu a uvědomit si, že čtenáři budou na reklamu v knihách reagovat citlivěji, než kdekoliv jinde,“ říká Jan Poštulka, z mediální agentury PHD, která první reklamu v eknihách zprostředkovává Komerční Bance. „Do budoucna by se reklama mohla stát výrazným alternativním příjmem a částečně tak snížit finální cenu knih pro koncové spotřebitele,“ dodává.

David Šmahel z Komerční Banky jeho slova dále doplňuje:  „Reklama v e-knihách nám příjde jako velmi zajímavá možnost oslovit netradičním způsobem zajímavou cílovou skupinu. Pro tuto příležitost jsme se rozhodli k vytvoření specifické kreativy, která by měla neagresivní formou čtenáře příjemně naladit na čtenářský zážitek a zanechat pozitivní dojem.“

Česko stále knižní velmocí

V Evropské unii a v západní civilizaci vůbec patří Česko stále k zemím, kde se nejvíce čte a na počet obyvatel se u nás vydává nadprůměrný počet knižních titulů.  Český čtenář přečte průměrně 17 knih za rok. Je tak více než jasné, že čtení na elektronických zařízeních si své příznivce určitě najde.

Související

    0

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."

Mobilní telefony a tablety pomáhají růstu trhu s e-knihami

Fenomén elektronických knih, dobívající trhy v USA, se již několik let nesměle přesouvá do ČR. Problémem však zůstává prakticky neexistující trh s e-knihami, velmi omezená nabídka titulů a také nejednotná platforma přes kterou by se e-knihy distribuovaly.

Společnost Wooky a.s. se rozhodla nepříznivou situaci změnit a přináší komplexní řešení, které má ambice trh s elektronickými knihami úvést ve fungující nový trh. První z nich se nachází na portálu Ráj Knih, kde je k nalezení obsáhlý e-shop s velkým výběrem elektronických knih včetně současných bestsellerů od Viewegha, Nesvadbové, Larssona, Urbaníkové, Baránka a dalších. Více se můžete dozvědět v našem dřívějším článku – Spuštěn nový česko-slovenský obchod s eBooky Rajknih.cz.

Více e-knih, více podporovaných zařízení a vyšší ochrana

Projekt Rájknih.cz je provozován na platformě Wooky, což je vlastní proprietární systém zajišťující distribuci e-knih ke koncovým zákazníkům s maximální úrovní ochrany autorských práv. Součástí platformy je aplikace Wooky, která plní funkci čtečky ve všech podporovaných  zařízeních a již brzy bude uvedena na trh i vlastní   hardwarová eInk čtečka Wooky.

Velkou změnou oproti letem předcházejícím bude zejména široký výběr elektronických knih, což se daří plnit díky atraktivním smlouvám s největšími nakladateli v zemi a faktu, že jsme schopni tento obsah distribuovat přes rozlišné platformy, na kterých je možné knihy číst. Do nich spadá široká řada mobilů (iPhony, Androidy, Symbiany, Windows Mobile), tabletů (iPady a Androidy) či klasické počítače. Knihy také dokážeme zabezpečit proti elektronickému kopírování (tzv. DRM), což je důležitý požadavek ze strany vydavatelů,“ říká Lukáš Novák  ze společnosti Wooky a.s..

Atraktivita knih elektronických spočívá nejen v tom, že je nosíte s sebou všude se svým tabletem či mobilním zařízením, ale také v menší ceně, než jaká je typická u knih tištěných. Například právě nyní probíhá na Rájknih.cz akce „březen – měsíc e-knihy“ se slevou až 70% na vybrané bestsellery.

E-knihy lákají zadavatele reklam

V rámci knih elektronických vzniká zajímavá příležitost i pro oblast reklamy. Digitální obsah totiž umožňuje relativně snadno implementovat i reklamní sdělení, jehož součástí může být i proklik na webovou prezentaci zadavatele. Jako možnosti se nabízejí jak reklamy na první (před)stránce samotné knihy, nebo, možná zajímavější, reklama v tzv. demo-ukázkách knih, jež jsou ke stažení zdarma ke každému prodávanému titulu, a kterých si lidé stahují několikanásobně více za účelem seznámení se s e-knihou a vyzkoušení technického řešení.

„Reklama v elektronických knihách má určitě velký potenciál. Teoreticky je možné cílit na konkrétní tituly, čímž lze zasáhnout specifické cílové skupiny spotřebitelů. Je pouze nutné kreativu daleko více přizpůsobit médiu a uvědomit si, že čtenáři budou na reklamu v knihách reagovat citlivěji, než kdekoliv jinde,“ říká Jan Poštulka, z mediální agentury PHD, která první reklamu v eknihách zprostředkovává Komerční Bance. „Do budoucna by se reklama mohla stát výrazným alternativním příjmem a částečně tak snížit finální cenu knih pro koncové spotřebitele,“ dodává.

David Šmahel z Komerční Banky jeho slova dále doplňuje:  „Reklama v e-knihách nám příjde jako velmi zajímavá možnost oslovit netradičním způsobem zajímavou cílovou skupinu. Pro tuto příležitost jsme se rozhodli k vytvoření specifické kreativy, která by měla neagresivní formou čtenáře příjemně naladit na čtenářský zážitek a zanechat pozitivní dojem.“

Česko stále knižní velmocí

V Evropské unii a v západní civilizaci vůbec patří Česko stále k zemím, kde se nejvíce čte a na počet obyvatel se u nás vydává nadprůměrný počet knižních titulů.  Český čtenář přečte průměrně 17 knih za rok. Je tak více než jasné, že čtení na elektronických zařízeních si své příznivce určitě najde.

Související

    0

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."