Fenomén elektronických knih, dobívající trhy v USA, se již několik let nesměle přesouvá do ČR. Problémem však zůstává prakticky neexistující trh s e-knihami, velmi omezená nabídka titulů a také nejednotná platforma přes kterou by se e-knihy distribuovaly.
Společnost Wooky a.s. se rozhodla nepříznivou situaci změnit a přináší komplexní řešení, které má ambice trh s elektronickými knihami úvést ve fungující nový trh. První z nich se nachází na portálu Ráj Knih, kde je k nalezení obsáhlý e-shop s velkým výběrem elektronických knih včetně současných bestsellerů od Viewegha, Nesvadbové, Larssona, Urbaníkové, Baránka a dalších. Více se můžete dozvědět v našem dřívějším článku – Spuštěn nový česko-slovenský obchod s eBooky Rajknih.cz.
Projekt Rájknih.cz je provozován na platformě Wooky, což je vlastní proprietární systém zajišťující distribuci e-knih ke koncovým zákazníkům s maximální úrovní ochrany autorských práv. Součástí platformy je aplikace Wooky, která plní funkci čtečky ve všech podporovaných zařízeních a již brzy bude uvedena na trh i vlastní hardwarová eInk čtečka Wooky.
„Velkou změnou oproti letem předcházejícím bude zejména široký výběr elektronických knih, což se daří plnit díky atraktivním smlouvám s největšími nakladateli v zemi a faktu, že jsme schopni tento obsah distribuovat přes rozlišné platformy, na kterých je možné knihy číst. Do nich spadá široká řada mobilů (iPhony, Androidy, Symbiany, Windows Mobile), tabletů (iPady a Androidy) či klasické počítače. Knihy také dokážeme zabezpečit proti elektronickému kopírování (tzv. DRM), což je důležitý požadavek ze strany vydavatelů,“ říká Lukáš Novák ze společnosti Wooky a.s..
Atraktivita knih elektronických spočívá nejen v tom, že je nosíte s sebou všude se svým tabletem či mobilním zařízením, ale také v menší ceně, než jaká je typická u knih tištěných. Například právě nyní probíhá na Rájknih.cz akce „březen – měsíc e-knihy“ se slevou až 70% na vybrané bestsellery.
V rámci knih elektronických vzniká zajímavá příležitost i pro oblast reklamy. Digitální obsah totiž umožňuje relativně snadno implementovat i reklamní sdělení, jehož součástí může být i proklik na webovou prezentaci zadavatele. Jako možnosti se nabízejí jak reklamy na první (před)stránce samotné knihy, nebo, možná zajímavější, reklama v tzv. demo-ukázkách knih, jež jsou ke stažení zdarma ke každému prodávanému titulu, a kterých si lidé stahují několikanásobně více za účelem seznámení se s e-knihou a vyzkoušení technického řešení.
„Reklama v elektronických knihách má určitě velký potenciál. Teoreticky je možné cílit na konkrétní tituly, čímž lze zasáhnout specifické cílové skupiny spotřebitelů. Je pouze nutné kreativu daleko více přizpůsobit médiu a uvědomit si, že čtenáři budou na reklamu v knihách reagovat citlivěji, než kdekoliv jinde,“ říká Jan Poštulka, z mediální agentury PHD, která první reklamu v eknihách zprostředkovává Komerční Bance. „Do budoucna by se reklama mohla stát výrazným alternativním příjmem a částečně tak snížit finální cenu knih pro koncové spotřebitele,“ dodává.
David Šmahel z Komerční Banky jeho slova dále doplňuje: „Reklama v e-knihách nám příjde jako velmi zajímavá možnost oslovit netradičním způsobem zajímavou cílovou skupinu. Pro tuto příležitost jsme se rozhodli k vytvoření specifické kreativy, která by měla neagresivní formou čtenáře příjemně naladit na čtenářský zážitek a zanechat pozitivní dojem.“
V Evropské unii a v západní civilizaci vůbec patří Česko stále k zemím, kde se nejvíce čte a na počet obyvatel se u nás vydává nadprůměrný počet knižních titulů. Český čtenář přečte průměrně 17 knih za rok. Je tak více než jasné, že čtení na elektronických zařízeních si své příznivce určitě najde.
Fenomén elektronických knih, dobívající trhy v USA, se již několik let nesměle přesouvá do ČR. Problémem však zůstává prakticky neexistující trh s e-knihami, velmi omezená nabídka titulů a také nejednotná platforma přes kterou by se e-knihy distribuovaly.
Společnost Wooky a.s. se rozhodla nepříznivou situaci změnit a přináší komplexní řešení, které má ambice trh s elektronickými knihami úvést ve fungující nový trh. První z nich se nachází na portálu Ráj Knih, kde je k nalezení obsáhlý e-shop s velkým výběrem elektronických knih včetně současných bestsellerů od Viewegha, Nesvadbové, Larssona, Urbaníkové, Baránka a dalších. Více se můžete dozvědět v našem dřívějším článku – Spuštěn nový česko-slovenský obchod s eBooky Rajknih.cz.
Projekt Rájknih.cz je provozován na platformě Wooky, což je vlastní proprietární systém zajišťující distribuci e-knih ke koncovým zákazníkům s maximální úrovní ochrany autorských práv. Součástí platformy je aplikace Wooky, která plní funkci čtečky ve všech podporovaných zařízeních a již brzy bude uvedena na trh i vlastní hardwarová eInk čtečka Wooky.
„Velkou změnou oproti letem předcházejícím bude zejména široký výběr elektronických knih, což se daří plnit díky atraktivním smlouvám s největšími nakladateli v zemi a faktu, že jsme schopni tento obsah distribuovat přes rozlišné platformy, na kterých je možné knihy číst. Do nich spadá široká řada mobilů (iPhony, Androidy, Symbiany, Windows Mobile), tabletů (iPady a Androidy) či klasické počítače. Knihy také dokážeme zabezpečit proti elektronickému kopírování (tzv. DRM), což je důležitý požadavek ze strany vydavatelů,“ říká Lukáš Novák ze společnosti Wooky a.s..
Atraktivita knih elektronických spočívá nejen v tom, že je nosíte s sebou všude se svým tabletem či mobilním zařízením, ale také v menší ceně, než jaká je typická u knih tištěných. Například právě nyní probíhá na Rájknih.cz akce „březen – měsíc e-knihy“ se slevou až 70% na vybrané bestsellery.
V rámci knih elektronických vzniká zajímavá příležitost i pro oblast reklamy. Digitální obsah totiž umožňuje relativně snadno implementovat i reklamní sdělení, jehož součástí může být i proklik na webovou prezentaci zadavatele. Jako možnosti se nabízejí jak reklamy na první (před)stránce samotné knihy, nebo, možná zajímavější, reklama v tzv. demo-ukázkách knih, jež jsou ke stažení zdarma ke každému prodávanému titulu, a kterých si lidé stahují několikanásobně více za účelem seznámení se s e-knihou a vyzkoušení technického řešení.
„Reklama v elektronických knihách má určitě velký potenciál. Teoreticky je možné cílit na konkrétní tituly, čímž lze zasáhnout specifické cílové skupiny spotřebitelů. Je pouze nutné kreativu daleko více přizpůsobit médiu a uvědomit si, že čtenáři budou na reklamu v knihách reagovat citlivěji, než kdekoliv jinde,“ říká Jan Poštulka, z mediální agentury PHD, která první reklamu v eknihách zprostředkovává Komerční Bance. „Do budoucna by se reklama mohla stát výrazným alternativním příjmem a částečně tak snížit finální cenu knih pro koncové spotřebitele,“ dodává.
David Šmahel z Komerční Banky jeho slova dále doplňuje: „Reklama v e-knihách nám příjde jako velmi zajímavá možnost oslovit netradičním způsobem zajímavou cílovou skupinu. Pro tuto příležitost jsme se rozhodli k vytvoření specifické kreativy, která by měla neagresivní formou čtenáře příjemně naladit na čtenářský zážitek a zanechat pozitivní dojem.“
V Evropské unii a v západní civilizaci vůbec patří Česko stále k zemím, kde se nejvíce čte a na počet obyvatel se u nás vydává nadprůměrný počet knižních titulů. Český čtenář přečte průměrně 17 knih za rok. Je tak více než jasné, že čtení na elektronických zařízeních si své příznivce určitě najde.