Jaký vliv má kvalita sítě na spokojenost uživatelů smartphonů?
Ericsson provedl ve Finsku, Švýcarsku a Nizozemí průzkum zjišťující, jak spotřebitelé vnímají kvalitu sítě. Jeho součástí bylo zmapování aktuální úrovně spokojenosti uživatelů a obvyklých potíží, se kterými se střetávají.
Přístup k internetovému připojení se stal nedílnou součástí každodenního života. Řada služeb a aplikací běží v cloudech, což znamená, že zajištění vysoce kvalitního připojení k internetu není pouze výhodou – je nezbytností. Uživatelé, kteří pravidelně narážejí na potíže, rychle ztrácí trpělivost, rozzlobí se a začnou pátrat po lepších alternativách.
Přístup k internetu je základ a bez dobrého připojení se ztrácí hodnota vlastnictví smartphonu. Potíže se vyskytují běžně: problémy s připojením k internetu, nefunkčnost aplikací nebo služeb a pomalá přenosová rychlost.
Věděli jste, že: „Každý den přibližně 40% vlastníků smartphonů použije svůj smartphone ještě dříve, než vstane z postele, a během ranní cesty do práce se využití datových přenosů vyšplhá na téměř 70%?“
Cení se spolehlivost – široký rozsah pokrytí všude, kde je zapotřebí, a rychlá a spolehlivá síť jsou velmi důležitými faktory, které nejvíce přispívají ke spokojenosti uživatelů sítě. Spokojenost znamená věrnost – zajištění vysoké úrovně spokojenosti uživatelů sítě je rozhodujícím kritériem a současně skvělou cestou, jak dosáhnout ústního šíření dobrých zkušeností a posilování věrnosti zákazníků.
Kvalita musí překračovat očekávání – aby mobilní operátoři předstihli konkurenci, musí uživatelům zajistit zkušenost, která překročí jejich současná očekávání. Aby toho dosáhli, musí zajistit velmi dobrou zkušenost se všemi službami, aplikacemi a zařízeními za každé situace.
Spokojenost více boduje – uživatelé, kteří jsou velmi spokojeni s výkonem své sítě, pozitivně ovlivňují hodnocení Net Promoter Score.
Věděli jste, že: „U téměř 40% uživatelů je obvyklou reakcí na potíže s připojením odložení telefonu, dalších 7% uživatelů v těchto případech věnuje pozornost obsahu, který již mají v paměti telefonu? Jen velmi málo uživatelů zareaguje úplným smazáním aplikace, u které se objevily potíže.“
Výsledky průzkumu ukazují, že jen mírná většina všech uživatelů by se označila za velmi spokojené, a jen velmi málo uživatelů prohlašuje, že jsou silně nespokojeni. Zbývá tak 45 % uživatelů, kteří se výrazně nepřiklánějí k žádné z uvedených možností. Tato skutečnost je pro mobilní operátory jasnou výzvou a příležitostí, aby výrazně zvýšili počet svých spokojených uživatelů a tím i sílu své značky.
To, co uživatelé chtějí, lze shrnout čtyřmi slovy: pohodlnost, bezprostřednost, jednoduchost a spolehlivost. Uživatelé chtějí službu, která je efektivní, předvídatelná a snadno použitelná. Faktory přispívající ke špatné zkušenosti zahrnují dlouhou dobu načítání obsahu, nemožnost připojení, nefunkčnost, zpomalení datových přenosů a krátká výdrž baterie, popř. všechny potenciálně složité nebo matoucí postupy.
Nestačí zaměřit se pouze na kvalitu sítě. Aby poskytovatelé služeb zajistili uživatelům skutečně optimální zkušenost, musí prověřit všechny své činnosti.
V očích uživatele je většina potíží s připojením připisována mobilnímu operátorovi. Dochází-li k těmto potížím častěji než jednou týdně, je pravděpodobné, že celková spokojenost s tímto mobilním operátorem se sníží, a to i v případě, že problém nezavinil. Uživatelé se domnívají, že za potíže s použitím smartphonů mohou zejména pomalá síť, nedostatečné pokrytí a nesprávně fungující aplikace.
Přestože je většina zákazníků obecně spokojena, řada mobilních operátorů se dostatečně nesnaží vytvořit výjimečnou zkušenost nutnou k tomu, aby je jejich stávající zákazníci doporučovali ostatním. Toto doporučení ovlivňuje počet nových zákazníků, které má mobilní operátor šanci získat.
Autor článku

Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.
Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.