Google: Vyhledávání na mobilech začíná být častější než na PC
Google se v poslední době soustředí na vyhledávání webových stránek na mobilních zařízeních. Svědčí o tom třeba zvýhodňování stránek, které jsou přizpůsobené k prohlížení na smartphonech. Gigant ze Silicon Valley nyní dokonce potvrdil, že v deseti zemích už bylo více obsahu konzumováno skrze chytrá kapesní zařízení a tablety, než klasické počítače a notebooky. Mezi těmito deseti zeměmi prý figuruje např. USA nebo Japonsko. Zbylých osm zemí zveřejněno nebylo.
V souvislosti se změnou ve vyhledávání „mobile-friendly“ stránek začal Google rozšiřovat nový typ reklam určených speciálně pro chytrá zařízení. První vlaštovky jsou zaměřeny zatím povětšinou na automobilový průmysl. Uživatelům zobrazují galerie inzerovaných automobilů a až poté je směřují na stránky automobilových dealerů. Další typy ale rychle přibývají.
Google pro vývojáře také vydal oficiální nástroj, který umožňuje jednoduše zobrazit podobu stránek ještě před jejich publikováním na webu.
Budoucnost Internetu je tedy podle Googlu jednoznačně na smartphonech či tabletech a kdo se dostatečně rychle nepřizpůsobí, může brzy splakat nad výdělkem.
Zdroj: theverge.com