Google vydělává 4x více na iOS než na vlastním Androidu

Google podle zjištění deníku The Guardian vydělává mnohonásobně více na konkurenčním systému iOS než na vlastní platformě Android.

Z nedávné soudní pře mezi Googlem a Oraclem vyplynulo, že Google mezi roky 2008 až 2011 vydělal na Androidu 550 milionů dolarů. Samotný CEO společnosti Google, Larry Page, však na konferenci minulý rok prohlásil, že mobilní business přinesl Googlu zisky už více než 2,5 miliardy dolarů. Kde tedy Google přišel ke zbývajícím téměř 2 miliardám dolarů?

Kromě Androidu tvoří příjmy Googlu z mobilního businessu také mobilní reklama z vyhledávání na ostatních platformách, a to zejména na iOS. Google má uzavřenou smlouvu s Applem, který může používat vyhledávání Googlu a jeho mapy na iPhonu, iPadu a iPodu touch. A jelikož jsou tato zařízení Applu velmi oblíbená a jejich uživatelé jsou v oblasti vyhledávání a využívání mobilní reklamy aktivní, generuje to Googlu tak velké příjmy, které mohou být paradoxně až čtyřnásobné v porovnání s příjmy z vlastní platformy Android.

Připomíná vám tato situace něco? V létě minulého roku jsme psali o tom, že Microsoft může paradoxně vydělat více na Androidu, než na svých Windows Phone. Nedávná situace, kdy Google místo na svém Androidu vydělává více na konkurenčním iOS, tak přijde jako velmi úsměvná. Najde se ještě další podobný paradox?

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."

Google vydělává 4x více na iOS než na vlastním Androidu

Google podle zjištění deníku The Guardian vydělává mnohonásobně více na konkurenčním systému iOS než na vlastní platformě Android.

Z nedávné soudní pře mezi Googlem a Oraclem vyplynulo, že Google mezi roky 2008 až 2011 vydělal na Androidu 550 milionů dolarů. Samotný CEO společnosti Google, Larry Page, však na konferenci minulý rok prohlásil, že mobilní business přinesl Googlu zisky už více než 2,5 miliardy dolarů. Kde tedy Google přišel ke zbývajícím téměř 2 miliardám dolarů?

Kromě Androidu tvoří příjmy Googlu z mobilního businessu také mobilní reklama z vyhledávání na ostatních platformách, a to zejména na iOS. Google má uzavřenou smlouvu s Applem, který může používat vyhledávání Googlu a jeho mapy na iPhonu, iPadu a iPodu touch. A jelikož jsou tato zařízení Applu velmi oblíbená a jejich uživatelé jsou v oblasti vyhledávání a využívání mobilní reklamy aktivní, generuje to Googlu tak velké příjmy, které mohou být paradoxně až čtyřnásobné v porovnání s příjmy z vlastní platformy Android.

Připomíná vám tato situace něco? V létě minulého roku jsme psali o tom, že Microsoft může paradoxně vydělat více na Androidu, než na svých Windows Phone. Nedávná situace, kdy Google místo na svém Androidu vydělává více na konkurenčním iOS, tak přijde jako velmi úsměvná. Najde se ještě další podobný paradox?

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."