Google na Play Storu označí aplikace, které obsahují reklamy
Google pomalu ale jistě mění pravidla svého obchodu s aplikacemi Google Play Store tak, aby byli spokojení jak zákazníci, tak i vývojáři.
Firma už v rámci této snahy představila program vrácení peněz za aplikace – nespokojení zákazníci mohou v případě, že nejsou spokojeni se zakoupenou aplikací, požadovat zpět své peníze, a to nově až do 120 minut od koupě.
Navíc uživatelé dostanou včas informaci o tom, zda jimi stahovaná aplikace obsahuje nákupy v rámci aplikace (model „freemium“) a od nynějška také reklamy včetně bannerů, nativních reklam, reklam třetích stran a reklam na vlastní služby.
Pro uživatele to znamená, že budou v dané kategorii moci vyhledávat, zda zde existuje bezplatná aplikace zcela bez reklam, a pokud nikoliv, budou si moci stáhnout takovou aplikaci, která těch reklam obsahuje nejméně nebo si koupit placenou verzi nějaké aplikace, jež neobsahuje inzerci žádnou.
U aplikací, které jsou již aktivní, budou muset jejich vývojáři zvolit, zda obsahují reklamy nebo ne. Mají na to čas do konce ledna 2016.
Zdroj: Phone Arena