Facebook messages se vyváží z FUP. Ale jen na některých trzích.
Největší sociální síť na světě sice doposud neuvedla na trh svůj vlastní telefon, ale o to víc se snaží proniknout do gadgetů ostatních výrobců. Zákazníkům ve čtrnácti zemích Facebook nyní zajistí, že se k Facebook Messages dostanou, aniž by museli platit za mobilní data, popřípadě jim své zprávy zpřístupní levněji.
Od Brazílie po Indonésii
S příchodem mobilního internetu se objevilo obrovské množství nástrojů, které umožňují poslat SMS zdarma (nebo alespoň její alternativu). I za ty se ovšem platí, protože pokud zrovna telefon nestahuje data přes Wi-Fi, spotřebovává se datový limit ze sítě.
Facebook ovšem domluvil slevu až 100 % u operátora TMN (Portugalsko), Three v Irsku, Airtelu a Reliance v Indii, bulharského Vivacomu, ázerbajdžánského Backcellu, Indosatu, Smartfrenu, AXIS a XL Axiata v Indonésii, provozovatele SMART na Filipínách, DiGi v Malajsii, DTAC v Thajsku, Viva v Bahrajnu, STC v Saudské Arábii, Oi v Brazílii, Etisalat v Egyptě a také u italského operátora Tre.
Pokud se tedy do některé ze zemí nevydáte se svou SIM kartou s aktivovaným roamingem, pravděpodobně si tento benefit nedopřejete.
Nic než marketing
Skoro už se zdálo, že se Facebook a výše zmínění operátoři přeorientovali z poskytování komunikačních služeb na filantropii. Nicméně opak je pravdou a jedná se o vzájemnou výpomoc.
Pokud si pečlivě prohlédnete seznam zemí, kde se celá koncepce rozjede, uvidíte, že se nejedná (až na výjimky) většinou o státy první technické ligy. Ale o to větší potenciál všechny zainteresované strany tuší. V drtivé většině z nich totiž lidé mají jen jedno zařízení s možností, jak se dostat na internet – smartphone.
Například v Indii tolik oblíbená předplacená karta operátorovi nezaručí příjem z mobilních dat, protože na rozdíl od západní Evropy, Indové nepropadli kouzlu online-everywhere. To by se ale díky reklamní masáži mohlo změnit, protože s jídlem roste chuť a člověk se rozhodně nespokojí jen s bezplatnými či levnými messages. A za data rád zaplatí, klidně i pravidelně.
A Facebook? Bude sbírat lajky, traffic, lákat uživatele na Facebook Ads a otevře si tak cestu na doposud zapovězená (a také velice lukrativní) místa.