Apple je osmou nejhodnotnější značkou světa. Na IBM, Microsoft, Google či Intel však pořád ztrácí

Podle žebříčku Interbrand’s Best Global Brands pro rok 2011, který prezentuje ceny sta nejdražších značek, se americká společnost Apple umístila na osmém místě a polepšila si tak o devět míst oproti roku 2010. Na technologické giganty, jako jsou IBM, Microsoft, Google či Intel, však nadále ztrácí. Naopak výrazně si pohoršila Nokia, která spadla o šest příček až na čtrnácté místo.

Dle společnosti Interbrand, která každoročně vyhodnocuje 100 nejcennějších značek světa, se letos do první desítky dostává také firma Apple, pravděpodobně nejdiskutovanější značka posledních let. S hodnotou téměř 33,5 miliard USD okupuje celkově osmé místo. Ani zdaleka se však nejedná o nejdražší technologickou značku. Těm vládne firma IBM s hodnotou bezmála 70 miliard USD, následována Microsoftem (necelých 60 miliard USD), Googlem (55,3 miliard USD) a Intelem (35,2 miliard USD). Apple však patří mezi největší skokany v žebříčku, s meziročním nárůstem 58%, čímž si polepšil o šest příček a dostal se tak například před výrobce elektroniky HP.


První desítka nejlépe ceněných značek světa

Naopak velkou ztrátu zaznamenala Nokia s meziročním úbytkem 15%, čímž se propadla z osmého na čtrnácté místo. Není žádným tajemstvím, že je jihokorejský Samsung na vzestupu, což se podepsalo i do statistik. Nárůst o 20% a skok z devatenácté na sedmnáctou pozici hovoří jasně. Na pětatřicáté příčce nalezneme Sony, které zaznamenalo ztrátu 13% a pohoršilo si tak o jeden stupínek. Do první stovky se poprvé v historii vměstnal také tchajwanský výrobce mobilních zařízení HTC, který skončil devadesátý osmý.

Prim nejcennější značky si, stejně jako v posledních letech, udržela značka Coca-Cola s hodnotou téměř 72 miliard USD. Kompletní seznam, včetně výsledků z posledních deseti roků, naleznete na samotných stránkách Interbrandu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."

Apple je osmou nejhodnotnější značkou světa. Na IBM, Microsoft, Google či Intel však pořád ztrácí

Podle žebříčku Interbrand’s Best Global Brands pro rok 2011, který prezentuje ceny sta nejdražších značek, se americká společnost Apple umístila na osmém místě a polepšila si tak o devět míst oproti roku 2010. Na technologické giganty, jako jsou IBM, Microsoft, Google či Intel, však nadále ztrácí. Naopak výrazně si pohoršila Nokia, která spadla o šest příček až na čtrnácté místo.

Dle společnosti Interbrand, která každoročně vyhodnocuje 100 nejcennějších značek světa, se letos do první desítky dostává také firma Apple, pravděpodobně nejdiskutovanější značka posledních let. S hodnotou téměř 33,5 miliard USD okupuje celkově osmé místo. Ani zdaleka se však nejedná o nejdražší technologickou značku. Těm vládne firma IBM s hodnotou bezmála 70 miliard USD, následována Microsoftem (necelých 60 miliard USD), Googlem (55,3 miliard USD) a Intelem (35,2 miliard USD). Apple však patří mezi největší skokany v žebříčku, s meziročním nárůstem 58%, čímž si polepšil o šest příček a dostal se tak například před výrobce elektroniky HP.


První desítka nejlépe ceněných značek světa

Naopak velkou ztrátu zaznamenala Nokia s meziročním úbytkem 15%, čímž se propadla z osmého na čtrnácté místo. Není žádným tajemstvím, že je jihokorejský Samsung na vzestupu, což se podepsalo i do statistik. Nárůst o 20% a skok z devatenácté na sedmnáctou pozici hovoří jasně. Na pětatřicáté příčce nalezneme Sony, které zaznamenalo ztrátu 13% a pohoršilo si tak o jeden stupínek. Do první stovky se poprvé v historii vměstnal také tchajwanský výrobce mobilních zařízení HTC, který skončil devadesátý osmý.

Prim nejcennější značky si, stejně jako v posledních letech, udržela značka Coca-Cola s hodnotou téměř 72 miliard USD. Kompletní seznam, včetně výsledků z posledních deseti roků, naleznete na samotných stránkách Interbrandu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."