Apple je nejhodnotnější značkou, Alphabet nejhodnotnější firmou
Dnešní zprávy ze světa předních technologických společností a jejich postavení v žebříčcích mohou být pro některé čtenáře celkem matoucí. Apple totiž zůstal nejhodnotnější značkou před druhým Googlem, jeho matka Alphabet však Apple předstihla v žebříčku nejhodnotnějších firem světa.
Také vám vrtá hlavou, jaký je vlastně rozdíl mezi nejhodnotnější značkou a nejhodnotnější firmou? Na pohled možná oba žebříčky vypadají podobně, ve skutečnosti ale za nimi stojí jiné mechanismy. Zatímco hodnotu firmy určuje tržní hodnota, hodnotu značky „odhadují“ různé méně či více renomované žebříčky.
Pokud byste si chtěli koupit celou firmu Alphabet (matku zahrnující Google), aktuálně by vás vyšla na zhruba 550 miliard dolarů, což je nejvíce za kteroukoliv firmu na světě. Za druhý Apple, který držel první příčku nepřetržitě od roku 2013, byste nyní dali „jen“ asi 530 miliard dolarů. Nejhodnotnější firmou je tedy nově překvapivě Alphabet.
Hodnotu značky má však vyšší Apple. Podle uznávaného žebříčku Brand Finance byste za světově proslulé nakousnuté jablko museli zaplatit přes 146 miliard dolarů, zatímco na druhou značku v pořadí, Google (již jde o samotnou značku, nikoliv celou společnost), by vám mělo stačit asi 94 miliard dolarů. Třetí nejhodnotnější značku má pak Samsung, za zhruba 83 miliard dolarů.
Autor článku

Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.
Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.